I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är sex så himla viktigt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-07-27 21:38

Är sex så himla viktigt?

Sex sex sex, verkar som att ALLT kretsar kring det.
En fråga främst till det manliga könet: Är det helt otänkbart för dig att vara med en person (dejta, förhållande osv) utan att ha sex?

Har ofta hört att det värsta man kan göra mot en kille är att hetsa upp honom och sen inte fullfölja hela grejen. Stämmer det?

Anledningen till att jag frågar är att jag av olika skäl valt att "spara mig" tills jag gifter mig eller åtminstone inlett ett låångt förhållande med någon. Men ett sådant förhållande verkar vara omöjligt att inleda om man inte har sex under tiden. Jag har på sista tiden träffat ganska många "intresserade" killar och en del har jag också blivit intresserad av, allt är bra i början, man kommer bra överens osv. men till slut spricker allt. Och jag tror starkt att det beror på avsaknaden av SEX! : /
Det här är ganska personligt, inget jag skulle ta upp här om det inte retade mig så mycket som det gör. Så gärna seriösa inlägg kring temat, dela med er av erfarenheter, tankar osv. Brukar va till hjälp :)

Peeaace :-)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-27 21:39
Ok nu lät det fel. Tror inte ALLT i världen kretsar kring sex. Meeen var tvungen att ta i :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-27 21:46
Jag ser ingen stor vits med att vara tillsammans med en tjej om jag inte får ligga med henne.
Till största delen är de väl den sexuella driften som gör att vi parar ihop oss med folk.

Men spara dig för all del. Sällan man hittar tjejer som är rädda om sin oskuld nu fötiden.
Och jag vet inte varför men jag kan inte låta bli att tycka att en tjej som inte legat runt är ren på nåt sätt. Inte för att jag dömer tjejer som inte har den kvar, vilket är de mest naturliga ifall dom inte är runt 15..

2009-07-27 21:46
Kan enbart svara för egen del,skulle inte palla ett förhållande utan sex av flera anledningar.
Eftersom att sex är lite en tränings sak mellan 2 individer,man kommer närmar varandra & det vore som ha en godis påse man inte får äta...funkar inte för den karaktärslöse
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-07-27 21:51
Så om ni gillar en tjej och hon går med på att ha sex på er första date t.ex. då är det positivt och kan utvecklas till något mer? Kan det inte vara dåligt så att ni får en negativ syn på henne? Curious..

2009-07-27 21:51
Men lyssna du på Immortal Techniques låt "You newer know" och känn dig okej.

2009-07-27 21:53
Sabrin, en tjej som ligger med med första gången vi träffas brukar jag inte träffa igen.
Även fast jag oftast är ute efter sex när jag träffar en tjej så brukar de vara dom som inte särar på benen föränn ett bra tag som jag får nån slags respekt för. Och oftast faller för också-

2009-07-27 21:53
Varför? eftersom jag själv tänker ju iså fall ha sex med henne första daten.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
Manager

2009-07-27 21:57
hmm svår fråga.

jag skulle säkert inte vilja inleda något seriöst med en tjej som jag kan få i säng lätt som en plätt. (på första träffen tex)..

sen har jag inte varit med om ett riktigt seriöst förhållande överhuvudtaget så jag kan egentligen inte uttala mig angående hur viktigt sex är i ett förhållande med någon man verkligen gillar.. men om jag ska åtminstone försöka sätta mig in i situationen så skulle jag antagligen säkert klara av det ganska bra. haha det tror jag iaf.. om det var en tjej som jag verkligen gillade så är inte sex allt om det visar sig att hon vill vänta ett tag...

big up till dig by the way för att du håller hårt på något du bestämt dig vid :)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-07-27 21:59
sex är viktigt

2009-07-27 22:19
Ok. Dags för frågesport :P
Ni har träffat en tjej ni tycker om. Hon vill inte ha sex. Vad gör ni då?
1 Säger/tycker att hon är störd.
X Slutar höra av dig/ignorerar henne
2 Tjatar på henne att släppa till?
Annat?

This is fun :D tack för att ni tar er tid!

2009-07-27 22:19
Sex är en viktig beståndsdel i ett förhållande. Om det är dåligt så bryr jag mig inte om hur trevlig du råkar vara. Av den anledningen så är det viktigt att inte vänta alltför länge med o checka om man passar ihop sexuellt. Ska jag invesetera min tid och energi i dig så vill jag veta att vi passar i sängen.

Varför ska man spara sig? Jag ser helt ärligt ingen logisk förklaring som inte är kopplad till religion (vilket är en smula ironiskt med tanke på att religion i sig är ologiskt). Det är en sak att inte knulla med varenda kotte man ser men att aldrig ha haft sex när man gifter sig, vilken människa hade gått med på att gifta sig med någon som de inte har haft sex med?

Det finns såvitt jag vet bara en grupp människor som åtrår oskulder (ja, i plural) men de har en tendens att dö av annat än naturliga orsaker.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-07-27 22:21
Eller tror ni kanske att det är något fel på er för att ni inte lyckas hetsa upp henne så mycket att hon har sex med er trots att hon sagt att hon inte vill? Hur många tar det ens på allvar/kan förstå att en tjej inte vill?

Ufft oändligt många frågor : /

2009-07-27 22:23
Det finns såvitt jag vet bara en grupp människor som åtrår oskulder (ja, i plural) men de har en tendens att dö av annat än naturliga orsaker.

Vilka är det du talar om? Om du nu kan uttrycka dig klart och tydligt ;)
Rappare

2009-07-27 22:36
Sex är viktigt, men inte så viktigt att jag hade gett fan i att vara med en brud jag gillade för att hon inte släppte till. Jag hade klarat mig utan det vaginala, bara jag hade fått ejakulera. Känns logiskt av någon konstig anledning.

Men håller med Coke om att det är konstigt att spara sig. Visst, har du ingen lust att ligga så har du inte, men du verkar ju ändå väldigt intresserad. Känns som att man måste ligga av sig lite innan man stadgar sig. Om ni till exempel skulle skiljas, kommer du kunna ha sex med någon annan då? Sex är nice, ha sex.

2009-07-27 23:01
Varför ska en tjej hetsa upp en kille jättemycket om man inte ska sexa? Om tjejen inte skulle hetsa upp mig så skulle jag kanske inte brytt mig om sexet, men om hon gör det, självklart? Vafan
be the change

2009-07-27 23:06
Sex i allmänhet tycker jag är överskattat och rätt oviktigt. Men i ett förhållande är det ju mer än bara sex, då det (förhoppningsvis) finns en känslomässig attraktionskraft som på något sätt endast fulländas genom sex.
Så om du verkligen känner att du träffat någon som du tycker är rätt för dig, så ser jag ingen som helst anledning till att vänta. Och en läglig fråga är väl - blir du själv aldrig upphetsad/ kåt?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-07-27 23:15
Sabrin F20

är det just penetrerande penis-vagina sex du vill vänta med eller sexuella situationer överhuvudtaget?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-27 23:22
ex är ju en ganska viktig del av parbindandet kan man väl tänka, det kyter än närmare sin älskade, vi lever även i ett sexuellt frigjort (kanske på fel sätt men ändock) samhälle och eftersom sex för de flesta är en helt naturlig och vacker sak så har väl folk svårt att acceptera att du inte vill ha sex.. det är ett naturligt och starkt sätt för en kvinna att visa sin man sin kärlek och vice verca..

om du vill ha förståelse för att du inte vill ha sex så får du också ha förståelse för att andra män och kvinnor vill ha det.. det är skönt, det är vackert, det binder en samman och förenar en, det är en väldigt fin sak att dela och utforska, ett gemansamt äventyr.

samtidigt kan jag förstå dig då sex lika ofta kan vara destruktivt, manipulativt, ouppriktigt och falskt, förnedrande, besvikande o.s.v..

det är ju också så att sex inte är det enda sättet att binda sig samman som par och du har all rätt att avstå precis som män har all rätt att se det som viktigt för ett förhållande..

i vårt samhälle matas män tyvärr med att en riktig man får knulla mycket och att ju mer man ligger ju mer manspoäng får man, istället för att lära sig att ju bättre man knullar dess bättre och att det inte finns några poäng att få förutom hos kvinnan man skänker njutning..
sex handlar i vårt samhälle mycket om utseende och prestation och båda könen är överlag lika okunniga om sin och varandras sexualitet..

för mig personligen är sex viktigt men inte avgörande för en relation tror jag sålänge man vet att det vankas nånstans längre fram, problemet blir väl att vet man inte hur länge man ska vänta eller att det är ett krav på en at man ska fria först så blir det en väldig press..

hur som helst, om det känns rätt för dig så stå på dig, men läs om sex (finns många bra tao och tantra baserade böcker att kolla upp) och utforska din egen sexualitet under tiden så att du har en verklig möjlighet att relatera till männens sexualitet (för så olika är den inte det är lika ila att hetsa upp en kvinna utan att släppa till, det kan leda till total djurisk ilska hos vissa av ditt kön med, och kvinnor har överlag minst lika hög sexdrift som män, det är mest det mekaniska där det skiljer) och genom att kunna relatera också kunna disskutera och förklara din såndpunkt och komma fram till kompromisser..

det fins säkerligen män som är beredda att vänta för dig någonstans så stå på dig om det känns rätt..

2009-07-27 23:24
"om du vill att män ska ha förtåelpse för att du inte vill ha sex" ska det stå.. säkert massa fler fel men orkar inte kolla efter dem..

2009-07-27 23:53
Vilka är det du talar om? Om du nu kan uttrycka dig klart och tydligt ;)

Självmordsbombare. Där har du en grupp individer som har en riktigt fetish för oskulder.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-07-27 23:53
Sex är viktigt men det är inte så speciellt..En konstig sak att spara på tycker jag..Varför skulle det bli bättre av att vänta? Känns som slöseri på något vis..livet är för kort för att inte ta vara på varje tillfälle till njutning..
Sen måste jag tillstå att sex inte är överhypat..Det är faktiskt väldigt trevligt!

2009-07-28 00:04
skulle klara mig utan. man får väl onanera sig förbi den tiden.. ;] men om man verkligen gillar och är seriös så är det nog inga problem.
 www.RekFoto.se

2009-07-28 00:43
Coke:
Var du för feg för att säga ordet muslimer?
Tycker att ditt inlägg var en aning kränkande och efter de 4 första meningarna så svävar du ut i annat som jag varken angav att jag sökte svar på eller som någon annan diskuterat. Hm...

2009-07-28 00:54
Vad har självmordsbombare att göra med muslimer?

2009-07-28 01:00
Från din egen presentation: "Everybody dies, but not everybody truly lives!"

Du kommer dö, men utan sex har du inte utforskat en viktig del av livet. Varför ska du undvika sex för? Vad är problemet? Det är ditt eget val, det är inget fel, men det är ett väldigt ologiskt val. Har du inga drifter? Isåfall är du helt enkelt asexuell, och då löser det alla problem. Men om du har drifter, varför inte följa dem?

Och en helt snuskig fråga, som inte är snuskigt menad: om du nu inte vill ha sex, onanerar du ändå? Om inte så vill jag påstå att du får skaffa en kastrerad kille, så har ni samma sexualdrift.
Manager

2009-07-28 02:04
det är nog lättare för oss manliga rovdjur att svara på såna här frågor än tjejer.

ett fint "professionellt" och sofistikerat utåt går ofta inte ihop med ONS och att ligga runt. Det är mer klassat som fult för en tjej att göra sånt och många inbillar sig säkert att killar (framtida potentiella pojkvänner) har mindre förståelse för antalet sexpartners osv när det kommer till en framtida seriös relation än vice versa..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-07-28 09:44
Min nuvarande flickvän har väl legat med runt 20-30 personer mer än jag. Det är väl ingenting som stör mig, dock blir jag ju inte kåt på tanken. Hon började innan mig, och vem fan är jag att gnälla? Sålänge jag slipper veta att ena killen hade 30 cm kuk och att den andra var rena rama don juan så är det lugnt för mig.

Jag tycker du gör som du vill, du kan ju leta i evigheter efter en kille som är villig att vänta, och när du hittar honom så ska du vara glad. Däremot tycker jag det är onödigt att vänta tills giftermål, vänta tills det känns rätt istället.

Grejen är den dock, att om du nu går i ett år till utan att ha sex, och sen hittar den där underbart perfekta killen, vill du då ligga där som en död fisk utan någon som helst koll första gången ni ska ha sex? Nu kommer han såklart ha förståelse för att det kanske inte var världens bästa sex, men fortfarande. Du vill väl antagligen att han ska ha det skönt också.

Ut och öva upp dig istället.. eller inte.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Moderator

2009-07-28 11:43
Sex är väl inte skitviktigt för att man ska tycka om någon. Det är ju inte det ett förhållande bygger på. Däremot när man älskar en annan människa på det sättet vill man gärna ha sex. På något sätt hör det ändå ihop. Det är en speciell sorts närhet som kramar och kyssar inte riktigt når upp till.

Angående att ha sex tidigt i ett förhållande läste jag nyligen att det inte är att rekommendera om man vill vara säker på att man passar tillsammans. När man sexar frigörs nämligen någon hormon i kroppen som gör att man får en affektion för den man ligger med, alltså kan man hoppa in i ett förhållande man egentligen inte skulle velat ha annars. Så att vänta ett tag in i förhållandet är nog bra (fast tar det slut då kan man ju bli lite besviken på att man "inte ens fick ligga").
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-28 11:46
Sabrin

Var du för feg för att säga ordet muslimer?

Nej, inte alls. Jag tror du missade poängen. Egentligen borde jag har skrivit religiösa extremister istället.

Tycker att ditt inlägg var en aning kränkande och efter de 4 första meningarna så svävar du ut i annat som jag varken angav att jag sökte svar på eller som någon annan diskuterat. Hm...

För att jag ställde ett par motfrågor? Om man vill föra en diskussion så får man ju vara beredd på att både ge och ta.

2009-07-28 12:28
Sex betyder ju inte allt men i ett förhållande mellan man o kvinna så är det av största vikt enligt mig...jag menar annars kan man vara bästa vänner lika gärna.

O jag förstår verkligen inte varför du ska vänta med sex så länge, jag förstår att du inte fattat detta eftersom du är oskuld men alla människor är inte sexuellt kompatibla med varandra (min åsikt...måste vara sant hehe) o vissa har inte lika bra kroppskemi som dom kanske har fått för sig, inser du hur förjävligt det skulle vara att gifta sig med någon o upptäcka detta? Slut på förhållandet eller leva ett olyckligt liv.....

2009-07-28 12:38
jag tycker lite som många andra.
att hålla på sig visst, men att vänta fööör länge känns ju bara lite som grisen i säcken.
Dessutom desto längre tid det går desto mer känslomässigt inblandad blir man och visar det sig sen att han är rena pansarvagnen och inte alls nåt för dig i sängen får du det hemskt mycket svårare att göra slut på det hela sen...

2009-07-28 12:53
hur fan gör man i ett förhållande utan att ha sex?.. jamenar älskar man varandra och ligger i sängen brevid varandra så handlar det till slut om ren jävla instinkt. skulle ju vara tortyr att inte få vara med sin partner. finns det ingen medicinsk anledning så skulle jag antagligen peka på dörren rätt omgående.
mama said knock you out
Moderator

2009-07-28 12:54
Sex betyder ju inte allt men i ett förhållande mellan man o kvinna så är det av största vikt enligt mig...jag menar annars kan man vara bästa vänner lika gärna.

Om vi bortser från att du får det att låta som att sex bara pågår mellan man och kvinna så är ju inte den enda skillnaden mellan ett par och bästa vänner att man ligger med varandra.
Man kan vara kära utan att ha sex, och då är bästa vänner inte ett så bra sätt att förhålla sig till varandra.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-28 14:49
i ett förhållande då, jag talar ju om min situation och min preferens är kvinnor. Jag menar är man kär i någon o är tillsammans med personen ifråga så har man ju sex, annars är man rätt onaturlig faktist.

Det finns massa jävla nyanser i förhållande kontra bästa vänner förhållande men jag tycker i grund o botten om man nu vill ha en pojkvän som man ska digga, tycka om att anförtro sig till, lita på honom men sen inte vill ha sex med killen så kan man lika gärna vara bästa kompisar. Fan ska man plåga honom/henne med att inte få ha sex men t ex hångla osv...o aldrig slutföra det som slutföras bör. Rena rama tortyren om du frågar mig! Men men alla är olika och de är väl ok att vara av den åsikten att man vill vänta, dock en konstig, förvirrad, dum mm...syn på saken!

Finns INGEN som vinner på det. Killar nuförtiden bryr sig väl knappast om någon är oskuld heller (nu vet jag att detta inte är din anledning iofs) jag menar när man var yngre kunde det verka häftigt men i ärlighetens namn, vem vill ha någon som aldrig sugit kuk, inte kan rida, förmodligen inte känner till vad dom tycker om osv...god damnit!

K-N-U-L-L-A!
Graffare

2009-07-28 15:18
Sånt där händer att man teasar snubbar och inte särara, men då har jag ett knep som jag lovar funkar! Du tar honom till ortens lokala grill och bjuder på en "förlåt för att jag teasade dej och inte sära-kebab"(OBS. att ta med) så slipper man dåligt samvete och andra bekymmer.

lycka till.
http://beltontorsk.tumblr.com/

2009-07-28 18:13
Ska hon bjuda på kebab typ 4 ggr i veckan då? Lär ju funka länge...sen kommer hon bli avundsjuk för att han tittar på porr o inte bryr sig nog om henne, sen efter 6 mån när han verkligen tröttnat o till slut har sex med sitt ex så visar det sig om det var ett bra val eller inte.

2009-07-28 18:16
det roliga är att det låter som det bara är killar som vill knulla. fan de flesta jag varit med och känner, så är det faktiskt tvärtom, alltid tjejerna som säger att dom vill osv.. men va vet jag, det är ju svårt att sätta svar på en sådan här fråga
be the change

2009-07-28 19:19
ang.
Anledningen till att jag frågar är att jag av olika skäl valt att "spara mig" tills jag gifter mig eller åtminstone inlett ett låångt förhållande med någon.
så tror jag inte det är många som vill köpa grisen i säcken, då sex ändå är en stor del av ett förhållande. Det finns såklart fler plan i ett förhållande som väger olika, men sex är för många en av de tyngsta.
Kanske inte för dig Sabrin, men då kanske inte du passar med snubben som vill ligga på första dejten.
Men människan drivs ändå av sex, det är en del av oss.

2009-07-28 20:04
Haha roliga en del är som mer eller mindre försöker övertala mig till att ha sex. Frågan var inte om ni tyckte jag skulle ha det eller ej så lägg av :D

2009-07-28 20:20
haha men det borde du du förlorar ett av litevs goda.

Men får jag fråga en sak som är lite personlig kanske...suger du av honom/ger honom handjobs o sånt iaf? eller gör du inget som har med kön att göra...för om du ger honom lite av den goda världen kanske han klarar sig ändå.

2009-07-28 20:57
Ok. Dags för frågesport :P
Ni har träffat en tjej ni tycker om. Hon vill inte ha sex. Vad gör ni då?
1 Säger/tycker att hon är störd.
X Slutar höra av dig/ignorerar henne
2 Tjatar på henne att släppa till?

Den närmaste faktiskt. Försöka få ut vad i sex hon finner så motbjudande. Att två människor helt litar på varandra och "ger" sig till en annan är den finaste gåva man kan få. Sex är mer än in ut, mycket sitter mentalt.

Tycker du jag är konstig som tycker så Sabrin?

2009-07-28 21:05
Jag tycker att det är roligare att du inte verkar svara på vad någon skriver i tråden, Sabrin =/ Vi är här för att hjälpa dig, vi vill att du ska få ett fint liv!
Rappare

2009-07-28 21:11
Man kan vända på frågan. Hur viktigt är det att vänta med det? Vad blir konsekvenserna av de båda alternativen.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Promotor

2009-07-28 21:27
Inte läst igenom tråden.. Men skulle inte kunna respektera en tjej som vill ha sex innan man blivit tillsammans, eller dagarna efter man blivit tillsammans! Trots att man kanske sover med varann första dagarna och man inte önskar nåt mer i världen än att ha sex, så skulle jag inte kunna genomföra det sålänge jag planerar ett mer seriöst förhållande! Därimot om man har bestämt sig för att detta blir en engångsgrej, så är det bara o köra, då jag skiter i mina åsikter om henne efteråt, eftersom jag ändå inte har planer på att bilda nånting med henne. Mitt problem är att jag inte vill vara "vem som helst" för en tjej jag delar mitt liv med! Jag vill känna att jag har kämpat, och förtjänat min plats mellan hennes ben, om fallet är så att jag vill ha ett förhållande med henne.

blev troligen stökigt skrivet, men jag är trött! sho

2009-07-28 21:44
Optimistisk P20

Kan inte hålla med mer, jag vill det ska betyda något.
Jag anser inte sex vara just sex utan den känslomässiga biten, kommer aldrig i närheten utan känslor.
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor,
jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
Graffare

2009-07-28 21:49
Pessimist.

Min kebab teori funkar.
http://beltontorsk.tumblr.com/

2009-07-28 21:59
Optimistisk och Chanko: Hur lång tid tror ni det skulle ta tills även ni tröttnade på att vänta?
Promotor

2009-07-28 22:34
Sabrin F20
Utan att överdriva tror jag att ett halvår utan sex skulle funka för mig! Sålänge det är tillåtet att jag "tillfredställer mig själv" för att låta fin i mun. Men det gäller i dom fallen jag verkligen vill satsa på förhållandet. Känslor kan få än att klara av vad som helst och prioritera andra saker mer än sex! Tror dock det skulle vara grymt kämpigt att hålla sig under tiden! Jag älskar sex, och har det mer än gärna! Men i dagsläget kan jag mycket väl föredra en mysig stund framför en film och lägga sig o hålla om varann tills man somnar, istället för en vild natt fullt av sex!

2009-07-29 00:41
jag tycker att det är bra att man väntar med sex, men man ska med tiden ge efter lite, i början ska man väl strula o så me varandra, efter ett tag ska man taffsa lite mer på varandra o sen ett tag därefter kanske börja "tillfredställa" varandra eller va man säger, sen kanske de gått nånstans mellan 1,5 - 3 mån, om man inte haft sex däremellan tycker jag uinte att det är så bra, för efter ett tag "ger man upp hoppet" och det är ju trots allt sex som gör att vi förökar oss och förenar kvinna och man här i livet. det är iaf vad jag tycker ...... =)

2009-07-29 00:48
fast många gånger så är det faktiskt tjejerna som vill mer än jag. då säger jag bara nej och försöker visa att jag inte e sugen, men om båda vill efter första gången vi träffats kan man väk köra hårt om man öändå vet att vi inte komme satsa på nånting seriöst, men om de e seriöst så vill jag att sex ska betyda nånting. de ska inte bara vara ett knull utan man ska njuta av varandras närhet också.