I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-06-04 23:57

Visa respekt?

Tjennare.
Har alltid undrat varför endel killar gämt skall vara onödigt stöddiga.
Är väll den snälla typen av mig inför nytt folk.
Men jag menar, när man är på en fest/krogen så är det nästan alltid någon som söker bråk utan någon anledning alls.

Som t.e.x. var på en fest, hitta ett ragg.
Sen kommer någon och säger att jag skall ge fan i henne?
Frågar man varför så får man inget svar.

Eller om man bara går förbi någon så helt plötsligt så gav jag den personen mördarblick, och kollade snett på han osv enligt hans ögon.

Känns som om man bara är glad och ler åt någon.
Så blir det automatiskt att den andra personen tar det hela negativt och vill slåss?
Förstår mig inte på det hela.

Hursomhelst, berätta gärna era roliga historier om onödigt bråk.
Skulle varigt lite kul att höra.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-05 00:58
det är konkurensen om kvinnorna och det sker helt i enighet med naturlia skäl.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2009-06-05 22:19
japp, det är tur att det finns olika strategier
http://www.kommandot.se/wp/

2009-06-06 11:56
Låt aldrig en polare som tränar nån kampsport som K1, Thaiboxning börja diskutera med någon annan okänd full snubbe med samma intressen utanför en krog. Det kan snabbt spåra ur.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-06 13:56
har väl o göra med att den typen av personer går på folk då som de upplever som svagare, dock inget negativt att gå runt o se glad ut utan snarare väldigt positivt, men dessa personer ser det som en mäjlighet att var tuffa.

2009-06-06 14:16
Mjo förstår det, bra svar av er.
Berätta gärna liknande händelser som Kleton. :)

2009-06-06 14:19
mm man kan ju undra varför folk inte bara kan vara glada, njuta av en trevlig stund o sköta sig själva.

2009-06-06 14:35
majoriteten av gånger jag blivit påhoppad på krogen har det varit av hiphoperz yo´s. fråga mig inte varför men jag antar att jag triggar nånting i baggy-genen hos dem som de har svårt att tåla.
http://www.kommandot.se/wp/

2009-06-07 04:53
haha :P jag har en stor skara polare som e sånna, har själv undvikit onödigt tjafs då man aldrig vet men de kan faktiskt gå åt båda hållen.. har frågad dem faktiskt vf dem gör så och enda svaret jag har hört är: Man måste ibland... hahaha:P de e faktiskt sant när man tänker efter men för ofta tkr jag de e knas..
Manager

2009-06-07 11:01
Folk med dåligt självförtroende. Klassiker.
Redline!

2009-06-08 16:33
Ja, vissa personer är då fan bra konstig!
Senast hände något sånt här mig i vintras.

jag var på en fest och skulle gå ut på balkongen med några vänner för att röka
Jag frågar några tjejer som står där ute på balkongen om cigarett tändare
Iallafall, jag tänder ciggen vänder mig om och står o snackar med polarna, efter ca 2-5 min går brudarna in och efter yttligare 5 min kommer en stormtokig same (hahaha, vi fick reda på det dagen efter) ut på balkongen med en bred norrländska och skriker
''VEM FAAAN AV ER HA RÖÖÖRT MEIN TJÄÄJ''
jag svarar ungefär så här ''vad snackar du om? Känner vi överhuvudtaget dig?''
vi går in efter ett par minuter och tjaffset fortsätter där inne men till slut sticker den där snubben
Han kommer tillbaka med en chiuaua flock av liknande snubbar och en tjej som stog ute på balkongen
Han frågar tjejen ifall jag eller någon av mina kompisar hade rört henne och hon svarar
''Jag vet inte'', vilket var jävligt smart av henne.

Jag och en annan polare blir upptryckt mot en vägg iallafall och vi försöker lugna ner dom
tills en av mina polare lackar ur och hoppar på killen som var same.
Jag och min polare som var upptryckt mot väggen blev släppta och tillsammans försökte vi lugna ner både samen och vår polare.
Då blev det en massa jobbigt tjaffs i säkert 30 minuter och då bestämde vi oss att dra hem.

Hur fan han fick för sig att någon av oss hade rört hans tjej är fortfarande ett frågetecken.

2009-06-08 20:59
svar: alkohol.

men somliga har ju en oändlig törst på att synas och ska då mucka gräl för att visa sig som lite tuff inför övriga.

alla som slåss är idioter.

2009-06-10 01:01
Kimhari P17
''VEM FAAAN AV ER HA RÖÖÖRT MEIN TJÄÄJ''

Fyfan vilken bild i huvet jag fick.
Kan verkligen tänka mig alltså, haha.

Det var det jag ville få fram med tråden.
Fortsätt berätta historier eller vad man skall kalla det.

2009-06-10 02:54
men lyssna, norrlännignen ville ju bara ha koll på sin brud och samtidigt spöa snorungar som spanade in henne.

om inte annat, när jag var på swedrock en gång kom det fram en riktigt full skinnhed-norrlänning och bara ställde sig vid vårt tält och vinglade. plötsligt tittar han på mig och munlar nått med att nån ska sticka tillbaka till sitt hemland. Jag tänker länge på om jag hörde rätt, och medans vi försöker snacka lita halvdant i ren swedrock-anda ser jag att skinnheaden spanar mot mig och mumlar "jävla halvneger" (notera att jag är vit och kommer från sverige). Typisk dryg jävla muckare helt enkelt. jag frågar honnom vad han menar med det och om han kom till oss för att ställa till nån form av bråk? Skinnheaden vänder sig mot mig (aspackad), säger nått om att om jag vill ha bråk så vill han ha bråk, och så försöker han typ luta sig mot mig i samma veva, han var ju skitfull och hade svårt att balansera sig själv. Dock flyttar jag mig en cm och han tappar balansen totalt och typ halvspringer iväg och krockar med tält och skit lite längre bort, sen låg han bara där helt intrasad i ett tomt tält och sen var det inte mer med det hehe.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2009-06-10 12:36
osäkerhet och rädsla, det är grunden för så otroligt mycket, det var bla så moderaterna kom till makten tex..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-06-11 23:54
oh vad trött man blir...

alla ska va så jävla häftiga nu för tiden... trött på o gå ut just av sånna anledningar, folke tvär packade kan knappt gå eller prata men nej nej slåss ska dom göra iaf... så jävla tröttsamt... okej finns det anledning, ett riktigt själ, inte "ey idiot du trampa på min sko*flaska kommer flygande*, utan riktig anledning någon som beter sig riktigt dräggigt mot än sjkälv eller någon annan, ah klart dom ska ha en lusing så dom vaknar till o beter sig... men fuck allt det där med flaskor knivar o moviestar shit... tröttsamt

o om det är av den anledning att hävda sig framför brudar... tss vem fan vill gå hem med en pantad brud som gillar killar med napoleon komplex...??

tror på octagons teori mer... dålig självkänsla och dåligt självförtroende...

med det sagt, drick lagom(BETE ER) konversera mera, lyft stämningen inte tvär krascha den
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-06-13 12:10
TS

Kanske för att du inte står på dig själv?
Nästan aldrig någon som vill bråka med mig, ibland spelar vissa tuffa, men backar så fort man morrar till :) knappast att man bryr sig, bara festa vidare :D

Brudar, Bärs o Slagsmål vet ju alla att det är det som gäller!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-06-13 15:41
psyko_slusk.
Nej, jag går inte ut för att slåss.
Fortfarande så var meningen med den här tråden att man skulle berätta historier som några här har gjort.

2009-06-13 16:54
Ok..

Igår så gick en snubbe in i mig, sen spottade han på mig.

Sen sänkte jag han
prinsen i hundkostym.
Graffare

2009-06-29 22:08
ja bah o sen han bah, o ja bah vafan, o sen han bah va? o ja bah sluta bah, o sen han bah vafan villeru ha jidder eller? o sen ja bah nää o han bah gick där ifrån
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Graffare

2009-07-26 22:57
Ja....det kallas vell respekt..? Han bara gick därifrån...
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2009-07-27 19:01
Offtopic : Har ett problem med er som är äldre. Ni säger att de yngre ska visa er respekt när ni själva inte visar de yngre respekt ... Varför i helvete förtjänar ni respekt då ? ... Menar inte alla nu men de flesta äldre ja mött.. 20 och uppåt...

Ontopic : Inget att säga ville bara låna tråden ..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-07-28 19:08
Tror det har o göra med att man blivit dissad av äldre när man var yngre..

Ungefär som barn som blir slagna, blir ofta barnmisshandlare själva..
prinsen i hundkostym.

2009-07-28 19:31
JAG VET !

Vissa män har inte pondus elr känsla nog i sig själva, så det enda sättet dom är över någon, är genom att trycka ner personen först.
Bara vända dig om i baren o prata med nån som vågar ge sig in i en diskution, utan att vara rädd för att "förlora".

Eller vad tror ni?

2009-07-28 19:45
jag tror att många som slåss efter ett par glas på krogen söker mjuka lätta mål då dom egentligen bara är otrygga..

vet inte hur många gånger någon har försökt skapa tjaffs på krogen då man bitit tillbaka och det slutat med att man blir bjuden på bira.

och tro mig jag är ingen bråkstake eller stor kille..utan jag tror bara dom backar för att man står upp, vilket dom inte hade räknat med.

sedan tror jag att folk lätt kan reta sig på folk som har roligare på fest eller på krogen än dom. vilket oxå kan resultera i att dom vill sätta stopp på det..

2009-07-28 22:27
mackan_haninge verkar ha en ganska bra analys tror jag.

Fast vad vet jag, jag märker sällan av något sånt där..
prinsen i hundkostym.

2009-07-29 00:42
Stort jävla word på GhostFaceKillah. Aldrig varit i bråk, bara tjaffs och det slutar där för jag har bra kompisar som alltid går emellan eller hjälper till om det inte skulle hjälpa. Men jag har aldrig varit i tjaffs med yngre eller jämnåriga. Typ 2-3 år äldre som yngst. Det endast för att dem tror att dem kan vara stora i käften och biter man ifrån så överreagerar dem och säger att man ska visa respekt. Men varför bara ta skit ?. Aja Ontopic.. Folk vill väl bråka för att dem ska visa att dem inte är rädda eller något liknande..
Stunner aka Antwaan

2009-07-29 03:40
tycker folk bråkar för så onödiga grejjer nu för tiden. Tänk om hela sverige bara ville dricka alkohol och ha roligt tillsammans, bara dansa och ta de lugnt. de måste alltid finns ett par gäng som endast vill bråka.. nedan går min gräns för när man kan spöa en snubbe, men många är nog inte lika toleranta nu för tiden.

Rör din flickvän/syster
Förlompar/slår en vän till dig
Svär direkt mot dig
--------------GRÄNSEN---------------
skriker ut "SKA SPÖA ER ALLA" på klubben
Går runt och tjaffsar med andra på klubben i onödan
Kollar snett på dig
Högljudda
Krockar med dig/spiller nåt på dig

2009-07-29 16:37
topdogz147

om du söker ett ställe där ala super och mår bra med varandra så kan jag rekomendera hultsfred eller roskilde.. brukar vara ganska lätt att hitta sköna fulla glada intressanta mäniskor där har jag hört =P

2009-07-29 21:01
i 95% av fallen så har väll ändå offret gjort nått? smått som stort...
BAHA!

2009-07-30 15:49
det finns ju alltid en anledning till slagsmålen..även om det kanske råkar vara ett missförstånd eller kanske medvetet framkalat av ena parten.. men jag tror att det sällan bara kommer fram någon och klappar på om det inte handlar om hämnd eller rån

2009-08-02 03:25
nu ska jag berätta om vad som hände mig på statoil 10 minuter sen...

jag stog i kön för att köpa korv..och då vänder sig killen framför sig om för att säga något.. jag hör inte vad han säger och säger"jag hör inte vad du säger" då han i gengäld drar en kasse bira i huvet på mig..

då slocknar jag och när jag går ut så kommer han efter då jag slår honom tillbaka på käken och min kompis kliver fram och sänker killen med en smäll.. efter det så blir det brottning på marken och bråket bryts av mig och 3 stycken andra..sedan kommer taxin och kör oss där ifrån för att snuten är påväg och vi måste tagga..

resultat: jag fick en busted up käke och den andra killen fick antagligen en ännu mer busted up käke då han slocknade och blödde rätt ordentligt

vad vi har lärt oss: slåss inte när du e full och känner dig ball

det hade lika gärna kunnat vara jag som låg där och blödde istället för att han gjorde det..

2009-08-02 11:39
Vad som inte dödar en härdar ;P
prinsen i hundkostym.
Rappare

2009-08-26 22:16
På en fest för något år sedan snackade jag med en tjej, ingen flört eller liknande. Hade kanske snackat i en timme eller något och jag började bli redigt full, då kommer det fram 3 killar. Samma visa: vad fan gör du med min tjej? Jag svarade lugnt och sladdrigt att jag bara snackar med henne. Killen börjar putta på mig och jag noterar att hans polare är beredda. Han började putta hårdare så jag ramla omkull, då drar han en spark i min rygg, jag ställerm ig upp och ger han en klocka så han ligger ner, hans polare bara springer och jag fortsätter snacka med hans tjej
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-08-26 22:52
hahahaha right on!

Vilken tönt den där snubben va!
prinsen i hundkostym.

2009-09-14 00:11
Jag skyller på alkoholen. Folk vet inte hur dom ska bete sig. Många polare som fällt kommentarer som "Kom vi går och slår ner nån" enbart för att dom är fulla och taggade. Lyckas alltid avstyra dom planerna genom att prata vett med personen det gäller.
Jag tycker att har man ingen anledning till att plocka nån så ska man ge fan i det
och att slå ner någon pga att man t ex stör sig på hur den ser ut, ser det som ett "lätt byte" eller bara för skojs skull tycker jag också är ganska fucked up.

man festar väl för att ha en trevlig och rolig kväll?

mhm

2009-09-14 01:32
Det är den största anledningen till att jag sällan dricker eller går ut nå mer.
Fyfan för alkohol alltså.

2009-09-16 14:21
Stör mig också väldigt på detta fenomen. Speciellt när jag själv inte har en tanke på att bråka när jag går ut och dessutom inte dricker, så ni kan räkna med att jag håller huvudet kallt.

Har en vän som är jävligt go när han vill vara det och när han är nykter. Men på fyllan är han hulken liksom. Han kan lägga kommentarer som "kom så slår vi någon" eller "hämta en öl annars får du stryk". Denna hybris kommer ifrån att han hamnade i sitt första riktiga slagsmål som han gick vinnande ur. Eftersom han inte var en bråkstake på den tiden boostade vi så klart hans ego med denna händelsen i åtanke. Det har dock stigit honom åt huvudet och det är oftast mig han riktar in sig på. Det håller han själv med om är hävdelsebehov, detta sedan jag har "punkat" honom på tiden då han inte var bråkstake genom att försöka få honom att backa upp sina ord/handlingar (han hade kaxat och sedan slagit mig i magen) genom att knuffa honom upprepade gånger och försökt hetsa honom till vev. Det här var många år sedan och jag håller absolut inte på med sådant längre och därför är det jävligt bull att behöva ta skiten nu för saker som man egentligen inte känner igen sig i. Slutsats: kanske borde sluta hänga med honom när han är berusad.

Men efter en lång jävla rant som inte hör hemma här kan jag komma till ämnet. Har en polare som jag aldrig har sett vara rädd för någon, trots att han är ca 170 cm och aldrig varit i ett slagsmål. Innan detta iaf. När någon bråkar är han alltid lugn och drygt rolig men han viker inte ner sig. Det är väl som några säger tidigare, att folk backar om man biter tillbaka. Iaf, han stod med sitt ragg utanför en grill och väntade på en burgare en fredagkväll. Paret framför börjar dryga sig med några kommentarer om hur "gulliga och små" dom är men han sväljer stoltheten och bestämmer att hans kommande måltid är viktigare än att bråka med en dryg, större, äldre snubbe. Men när han säger att hans ragg ser ut som en frukt i ansiktet får han nog och ger snubben en rak höger. Snubben blir chockad och fattar inte vad han ska göra eftersom min polare inte säger något utan bara står där. Han börjar då rusa mot min polare som, samtidigt som han backar, utdelar x antal "open palm thrusts". Snubben står handfallen och förvirrad. Inte skadad men ändå övermannad. Han går därifrån. Min polare har inte sagt ett ord under hela bråket. Slutsats: Jävligt roligt när folk som ska starta bråken får dra nitlotten.

2009-09-22 04:38
Har ingenting för sig. Tror att de kan få respekt genom att hitta mgm att mucka med. De vill visa upp sig för sina polare. När dom e ensamma är de fega.

2009-09-24 12:02
Var ute på krogen för ett par veckor sedan då några kompisar från Oslo hade kommit på besök. Vi hade en allmänt trevlig kväll på krogen i god stämmning. Jag samt en av mina polare var nyktra hela kvällen och när vi skulle lämna stället och står utanför och småsnackar i väntan på att tjejerna ska bli klara kommer det fram en kille och ber mig om en tändare. Givetvis säger jag "självklart" och langar honom tändaren. Killen är ser inte ut som han är ute efter slagsmål och är i samma höjd som mig på ~1.85.
Noterar dock att han ser pixad ut och någon tanke flyger väl igenom huvudet. Från ingenstans kommer hans drygt 1.5 huvuden längre kompis fram och killen har verkligen mord i blicken från början. Han frågar om det är något problem och jag förklarar att jag bara lånar ut min tändare till hans kompis,. Jag är inte säker på att killen ens registerar det jag säger utan han börjar gå på och snacka med mina polare istället.
Vi lyckas tillslut få killarna att raggla iväg och sällskap splittras då jag skulle åt motsatt håll för sovplats.
Dagen efter får jag höra att de två killarna hade följt efter mina kompisar dryga 3 kilometer till deras dörr, varpå de hade spräckt läppen på en polare och gett den andre en hjärnskakning.

En av tjejkompisarna hade då ringt polisen när det hela pågick och polisen frågade om hon visste vad förövarna hette. Självklart visste hon inte det och då svarade polisen att de inte kunde sända någon bil.

Killarna som gick på dom var såklart småstadsgangstrar och mina kompisar ser verkligen vänliga ut. Förstår inte vad det är (förutom pix n' shit) som driver människor till att göra sådant.

INCREASE THE LOVE säger jag

2009-09-25 16:23
hehe.. folk som vill slass for man tittar pa dom ar sensliga sma sarmtroll som fick for lite nappflarra av mamma o nu ar lite griniga pga det.. klappa dom pa blojan sa rapar dom o da blir dom genast lugnare.. skratta at dom bakom ryggen sen over hur daligt dom mar over att ha fotts till totala noller..

2009-11-01 13:15
respekt det är att freebassea