har jag förändrats?
jag har funderat så länge, förr hade jag så lätt att skaffa vänner och tjejjer har jag aldrig haft problem med.. Förr kom det tjejjer fram och tillbak, jag har alltid haft förhållanden. Seb kom det en tjej jag verkligen gillade och vi var ihop 2 år. Efter det så har allt gått utförs, jag har tappat vänner och har svårt att skaffa nya. Jag har varit olyckligt kär så mkt att jag inte vill tänka på det. Som sagt, förr brydde ajg mig inte om varken mitt utseende eller hur jag var i folkmässa, men nu när jag försöker vara seriös och inte dra omogna skämt så har inget fungerat?!?! jag har seriöst börjat bli deprimerad över detta,... har nån känt samma sak? jag ser ju ju likadan som jag gjorede för 2-3 år sen, och ändå trycker jag ner mig själv med att det är vikten eller mitt utseende som gör att jag inte får flickvän längre.. vad händeR? nån som känner som jag?! //en pojk i nöd.
Vi utvecklas alltid som manniskor. Jag upplevde det du beskriver, fast tvartom. Jag var inte sa dar jattepoppis som person, for jag var valdigt domande och jag lat folk veta direkt (pa ett nedlatande satt) om jag inte ville ha med dem att gora, trots att de egentligen inte hade gjort nagot. Sen runt da jag blev 20-21 sa blev det tvartom. Blev man om mitt utseende, plotsligt ville alla brudar ha en och jag kunde slanga mig in i en folkmassa jag aldrig haft med att gora sen innan och ga darifran med 10-20 nya vanner. Detta kommer och gar, for ca 2 ar sen var jag valdigt deprimerad och gjorde ingeting at mitt liv i en period. Tog inte hand om de relationer jag hade, var olyckligt kar och valdigt bitter. Forlorade manga vanner och brande en hel del broar. Men... jag lyckades hitta tillbaks till "mig" sjalv. Min poang ar den att det kan vara en svacka, snarare an ditt nya jag. Man ar valdigt mycket i ett gransland i din alder och stabiliseras desto aldre du blir. Forsok inte vara nagot du egentligen inte vill vara sa ska du se att de relationer du haft kommer komma igen, kanske nodvandigtvis inte med samma personer. Men vanner, precis som tjejer/killar kommer och gar lika ofta. Lycka till Love!
At the gates of Eternity...
Det låter som du hade bättre självförtroende förut. Jag tror både tjejer och " vanligt folk" (kompisar) dras lättare till folk med bra självförtroende.. Folk som inte försöker så mycket, utan bara är liksom.. Om du förstår=)
BC99 said it! Det går upp och ner, ta vara på det som är bra och bygg vidare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur man ser på sig själv är ganska nära kopplat till hur man mår i övrigt. Hur ens levnadssituation ser ut. Om man trivs på jobbet, i skolan, hemma. Se över din psykosociala situation i övrigt. Du kan vara i en tillfällig svacka mentalt, men då finns det olika övningar du kan använda för att undvika att hamna i en senare. Själv har jag enorma problem med min självbild och har haft. Jämför mig ständigt med andra tjejer rent fysiskt men det slutade jag göra efter att varje dag när jag vaknade och gick och la mig ha rabblat ett mantra om hur mycket jag trivdes med min kropp och hur nöjd jag var med den. Det handlar om att lära sig älska sig själv, då gör andra också det.
Det behöver inte nödvändigtvis vara dig det beror på. Du förändras, tjejer förändras, alla förändras. Om du tror att du har svårt att träffa tjejer nu så kommer du märka att med åren så kommer färre och färre chanser, till sist nöjer du dig med en tjej som förmodligen inte alls motsvarar dina nuvarande krav på en flickvän - och du kommer vara totalt lycklig med det. Hursomhelst så är mitt råd till dig att skita i tjejer fullständigt. Den överväldigande majoriteten tjejer är helt sinnesrubbade. Det är kul att vara nykär i några månader (max 1½ år) och därefter börjar vardagsångesten. Du kommer inte få vara uppe o spela counterstrike till 4 på morgonen. Var singel och njut av det istället. Läs lite, res lite och om du pallar så träna lite. Kommer garanterat få dig på andra tankar.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
jag håller med läsa och träna lite om man pallar är en medecin som man kan tillämpa var du än befinner dig!
Det låter senare som om du e deprimerad alt. röker för mkt weed. Testa suggestions-självterapi. För att beskriva det enkelt så kan man säga så här: Om du önskar dig en bil, så tänk inte på att du ÖNSKAR dig en bil, för det är då allt du kommer att känna: ÖNSKAN att få en bil. Fokusera istället på hur det hade känts & ha den bilen. Positiva tankar ger motivation. Motivation ger handling. Handling ger reaktion. Reaktionen blir då att du ger dig fan på att skaffa bilen. På samma sätt kan du styra dina tankar. Vad det gäller den olyckliga kärleken så ska jag ge dig en tips som fungerade på mig. Jag var olycklig kär i mitt ex. i typ 6 år innan jag kom över det på mindre än en timme. Lägg dig ner i sängen med lung musik i bakgrunden. Inget hiphop & trams. Om du & tjejen i fråga hade någon favoritlåt, gärna den. Känn din egen tyngd där du ligger, slut ögonen och skapa en känsla av att du blir tyngre och tyngre, alltmedan du sjunker i tankeverksamhet. Sluta tänka på alla möjliga saker som man tänker på när man sluter ögonen. Slappna nu sakta av i kroppen. Känn efter i medvetandet i olika kroppsdelar som armar, ben, fötter, rygg, mage, etc. om dom är spända och slappna av där. Om du har svårt med det, kan du använda en andningsteknik som går ut på att man tar riktigt djupa andetag men så fort lungorna är fyllda med luft så andas man ut och sen direkt efter det in. I cyklar alltså. (Holotropisk andning - använd google om du inte förstår min förklaring.) Notera: Holotropisk andning kan ibland kännas som en hallocinogent psykadelisk tripp. Det slutar dock några sekunder efter att man börjar andas normal. Få alltså ingen panik. Om du har problem med andningsapparaten (astma, KOL, etc.) så ska du inte ge dig på detta. Visualisera nu henne framför dig. Det ska inte finnas något annat där. Inget rum eller plats. Det får helst inte finnas någon referens. Blir det svårt, använd då den plats där ni gjorde slut som omgivning, men endast hon får finnas där. När du lyckats hålla kvar hennes bild utan att den försvinner (det tar en stund) visualiserar du att du går fram till henne och säger allt det du alltid har velat säga. När du har gjort det, ska du dock avsluta med att "...Men nu måste jag gå, jag kan inte stanna kvar hos dig och du måste också gå vidare..." Berätta däräfter om hur den olyckliga kärleken har fått dig att må, och det är därför du måste gå för alltid. Nu ska du visualisera att du går därifrån. "Titta" bakom dig och se henne försvinna allt längre bort, allt medan du skapar en känsla inom dig av att lugnet lägger sig, men samtidigt som att du känner spänning inför ett äventyr som ska komma. Du ska alltså känna att något nytt börjar. Ett början på ett nytt liv. Du avslutar nu genom att upprepa ett mantra i ditt huvud där du övertygar dig själv "att någonstans där ute finns det någon som du inte har träffat än, som just nu letar efter dig, och hon vet inte heller vem du är." (Skapa en suggestion.) Hoppa inte nu upp direkt, utan låt dig långsamt komma upp till ytan igen. Detta kan bli ganska känslosamt, så direkt efter så kanske det inte känns som om du har kommit över den olyckliga kärleken, men inom ett par dagar så börjar du märka att du tänker annorlunda i den frågan. Good luck. =) Amor vincit omnia.
Amor Vincit Omnia
Ah, just det... Glömde: När du visualiserar dig själv, då menar jag alltså att du ser detta från ditt perspektiv. Du ska helst inte använda 3'e persons perspektivet, alltså se dig själv utifrån. Mvh
Amor Vincit Omnia
Firefox79 F29 låter snarare som om du har rökt för mycket weed
Blunted in stockholm
I whish....
Amor Vincit Omnia
Jag har nyligen kommit ur en liknande period du beskriver. Den varade i 2 år. Nyckeln tror jag är att söka, vända upp och ner på varenda sten och se möjligheterna runtomkring sig. Att begränsa sig som person är ett stort misstag. Det enda som egentligen har haft kraft nog att peta ner mig i det där hålet du beskriver är kärlek och det enda som har haft kraft nog för att få mig att klättra upp igen är kärlek. Sen kanske man inte borde underskatta bitterheten då det kan vara ett jävligt skönt och okomplicerat tillstånd att befinna sig i. Anledningen till att du har svårt att få damer tror jag är att du tvivlar på dig själv, då är det svårt att leverera. Du är 21 och har massor framför dig
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
Gussti låter snarare som om du har rökt för mycket weed Haha. Precis min tanke.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
de behöver inte va du som har förändrats, de e människorna runt omkring dej som har gjort det, skulle jag tippa på iaf, om ngn annan redan skrivit detta så sry, orkade inte läsa allas inlägg..
låter snarare som om du har rökt för mycket weed Haha. Precis min tanke.Ofta en stoner skulle orka skriva ett 60 raders inlägg på ett forum
låter snarare som om du har rökt för mycket weed hahaha Exe-Poused bror på vad för weed det är. har du kollat pushermans inlägg? :-p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
päronpung kan hända att det gör men jag har då aldrig rökt weed som fått mig sugen på att skriva uppsatser på forum:P i denna tråden eller var menar du?
då får du komma hit kompis, ta med dig papper o penna :-p
päronpung> Kan jag också komma förbi??? Tar med papper & penna.. Lovar. =)
Amor Vincit Omnia
era jävla snyltare :p
rullpapper? aha till uppsatsen menar du! nu får du allt förklara vad du menade med pushermansinlägg också
pusherman brukar skriva jävligt långa o intressanta inlägg
okeJ?
Blunted in stockholm
freddeC> Kom igen, kompis. Du vet ju att man ändå inte kan se sig själv i spegel som andra ser en. (Man e i princip blind för sitt eget utseende..) Så... Kan du inte bara ta med dig papper & hänga med till päronpung?? Om 2 år så sitter du ändå med en annan brud och skrattar åt vad du tänkte och kände idag.
Amor Vincit Omnia