I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rasism på jobbet

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Hangaround

2008-12-19 22:41

Rasism på jobbet

Lite bakgrund: Jobbar i köket på en av Sälens anläggningar, stället har en egen pizzeria där två invandrarkillar jobbar.

Övrig personal(inte alla givetvis), både kök och restaurang har en tendens att helt tystna så fort dessa två kommer in och säger nånting eller liknande, det är hela tiden massa kommentarer bakom deras ryggar och det drivs friskt med dom..nånting säger mig att dom är medvetna och sorgligt nog säkert vana vid sånt här, men det stör mig nå så förbannat.

Har jobbat i hotellkök utomlands med folk från hela världen, där hade vi en väldigt grov och långt ifrån politisk korrekt jargong, men det var helt öppet och alla gav lika mycket som dom fick, att bli kallad "swedish cunt" var inget ovanligt eller nåt som jag blev arg för.

men det här är nåt helt annat.

Att gå till chefen och klaga är inte min stil(dessutom deltar chefen i det hela), att ta upp dom med dom som gör det ser jag heller ingen poäng i, för att jag känner mig själv och om jag väl släpper ut nåt så kommer det garanterat bli en jävligt dålig konversation, blir jag arg så blir jag högljud och i vissa fall hotfull, inget vidare om jag vill behålla jobbet.
Dessutom så gissar jag att jag skulle bli utfryst, vilket skulle provocera mig ännu mer.

Att berätta för killarna vad som sägs osv verkar också meningslöst, även om dom redan vet så blir det ju inte bättre av att få det svart på vitt, att få veta vilka som säger vad skulle bara föda ilska och sorg..tror jag, rätta mig om jag har fel.

så kära whoa, vad gör man?..jag vet att verkligheten är som den är och man ska inte ta åt sig av andras idioti, det är ju inte heller jag som drabbas..men fan, det hugger i bröstet och kliar i knogarna.

Skönt att ha skrivit ner allt ivf, tack för mig.