Brukar ni aldrig få önskedrömmar om att leva i svunna tider?
Typ nån romantiserad tid där allt var så enkelt och straight forward. Kan få detta ofta när jag tittar på film. Såg nyss Glory (ni vet den där rullen om det första svarta ex-slav förbandet i amerikanska inbördeskriget). Men principen kan lika gärna gälla vilken tid som helst back in the days. Typ medeltiden, romartiden osv. Kännetecknande är att det alltid är en kamp, en strid mot nån fiende, man slåss, älskar och dör. Värderingar som ära, stolthet osv. Idag lever vi en slapp tillvaro där folk dricker och sitter framför datorerna. Folk är också säkerligen ett par tusen procent mer deppiga idag än då. Det är nästan så jag önskar att Independence Day (filmen) ska ske på riktigt. Alla människor samlas mot en gemensam fiende och man har något värt att kämpa och kanske i värsta fall dö för typ. Kanske förklarar allt lite luddigt men fan, har inte fått morgonkaffet ännu. Nån som fattar? ^^
Jag dricker hellre öl än älskar & dör (nästan-rim men lika sant för det).
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Ja alltså tanken är ju rätt cool, men jag tror att jag skulle bli skitless och sakna saker som internet, hygien, porrfilm och mp3-filer. Säger nog som pimpslap, hellre öl än död.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Kanske jag bara är uttråkad? Jag vill skjuta aliens!
__virre__: Same thoughtz different mindz!!1 (K) (L) (F)
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Du vill helt enkelt ha någonting att kämpa för?
Jag hade velat vara pojke under romartiden
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Ger man Ryssland mer luft kanske vi får damma av gevären o gå en snabb-lumpen snart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
grekiska antiken!!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
nja, men åker till High Chaparral ett par gånger om året för att kunna känna mig som en outlaw from the wild west.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det ljuva 90-talet...
Signatur får rum här
London... -75 å framåt... det hade varit grymt! San Francisco -67 funkar oxå :)
Wisdom is wonder
Ibland känner jag att jag borde ha levt under antiken. Inte nån jävla högkultur, utan en tid då diverse små kungadömen slogs mot varandra. Ah, ett liv som krigar-filosof, med en yxa i ena handen och en helig skrift i den andra. Sen får jag huvudvärk och tänker att det nog är rätt nice att leva i en tid där ipren finns.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Alltid velat besöka alla stora årtal, alltid haft den drömmen =)
http://www.myspace.com/murderdem
Kanske jag bara är uttråkad? Jag vill skjuta aliens! finns tvspel för sånt :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
det är svårt att inte drömma sig tillbaka när tv, film och böcker romantiserar svunna tider dom böcker som gör att jag vill tillbaka till dåtiden är fantasy, medeltiden som oftast är tiden för fantasy värkar ju som en perfekt tid! men det är ju inte bra att vilja någonstans som inte är möjligt, ta något annat att dröm om som att bli statsminister eller rikast i världen glöm inte att agera
När stjärnorna och linjerna flyger över dig Blir lejonet en struts på grund av påfågeln
Jag satt faktiskt också och tänkte på det häromdan. Att det hade varit coolt att leva förr i tiden, men då tänkte jag mest på klädstil osv, ytliga saker. Just det du beskriver tror jag inte hör till "svunna tider". Det finns än idag och kommer nog alltid finnas, beroende på hur och vart man lever. Inget illa menat, men när du lever i ett land som Sverige, eller Europa överhuvudtaget så kan jag förstå att du får dessa tankar. Vi lever ett helt annat liv, tryggt, skönt och ännu "modernare" än många andra länder. Skulle du bo i ett riktigt U-land där varje dag är en strid om att överleva hade du nog inte kommit in i dessa tankebanor. Vi vet att vi inte behöver oroa oss för så mycket eller klara oss helt själva för det finns massa myndigheter som ordnar det åt oss. Finns däremot massa människor i världen som fortfarande lever/kämpar och dör för en sak. Alla krig, kurder som kämpar för sitt land, alla föreningar som försöker bekämpa ett och annat osv, allt det är en kamp. Jag tror att tiderna och tillvägagångsätten kanske ändras men inte principen. Det gäller bara att hitta sin kamp, sin stolthet, sina värderingar och inte låta dem rubbas och påverkas av "alla andras" sätt att leva på och vara. Sådant kan tiden aldrig ändra på, det är bara vi människor själva som gör val. Vill vi ha det bekvämt och leva vårt lilla vardagsliv eller vill vi ta oss i kragen och hitta vårt kall och kämpa precis med samma glöd som man gjorde förr (fast i modern tid...) Kommer man i rätt ställen/situationer i livet så håller man kaaanske med mig :) Skulle valt rättare ord, lätt bättre i mitt huvud, men det får vara hehe...Peace
80-talet är så för mig. Blir helt euforiskt ledsen-glad när jag ser gamla 80-tals filmer eller saker och ting som utspelats sig på 80-talet. Whata fuck... Annars hade jag offrat mycket för att få se hur Aztekriket fungerade och såg ut.
At the gates of Eternity...
jag vill bara leva i en galax långt långt borta där det finns laserkanoner och man kan använda mind tricks för att få ligga,"My balls you must suck"
Fan va sant, jag är exakt likadan, drömmer ofta bort mig till tider där alla kämpade för något enat. Kollade Braveheart igår, får alltid sån ångest efter jag sett den. Jag vill med leva och kämpa tillsammans för något stort! Men som någon talare sade, man hade kanske gillat det i någon timme sen hade man längtat efter slappheten vi har här. But still..
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
låter som att ni skulle behöva signa upp er som fn-soldater alternativt gå med i främlingslegionen.. då får ni nog se lite äventyr runt om i världen. Bli greenpeace-aktivister måntro?
mama said knock you out
Hippievågen i USA på 60 talet, oh va jag hade velat det, vart som helst, lsd, kärlek och woodstock.. 80 talets new york också, hiphopen såklart..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Ancient Japan. 70-talets USA.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
brukar drömma om att åka tillbaka när jag var typ 8 år å gick lågstadiet, fast att jag skulle ha all kunskap, intelligens och livserfarenhet jag har idag skulle äga å vara underbarnet i klassen osv. fan va sug om det inte skulle funka dock hehu
Har tänkt på det många, många gånger. 2000-talet suger.
A historian is a prophet in reverse
Jag förstår vad du menar på ett sätt. Antar att du vill ha påtvingad action, alltså man har inget annat val än att kämpa och slåss. Livet skulle nog bli härligt okomplicerat, men också sjukt jävligt, man längtar lätt tillbaks till bekvämlighet osv. Men visst vore det lajbans om man vaknar upp en dag till intergalatiska dödstrålar som haglar ner i stan som spöregn och man hittar nån nice utomjordisk flac-cannon som man kan spränga hål i rymdmonster med. Sen måste man ju rädda nån brud och komma på hur man ska få kål på alla aliens i en smäll också, inget för mesar helt enkelt.
tsss, folk tycker det e roligare att se folk kämpa,tro och ärva heder på tv än att göra det in real life...det e tv:ns fel inte vår tidsålder.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Fratmidens tv-spel och filmer är ju påväg att bli 4-dimensionella... Då jävlar kan man spela spel med känslan att vara där :).
Hur går det till, vi känner väl endast till 3 dimensioner?
Ah, ett liv som krigar-filosof, med en yxa i ena handen och en helig skrift i den andra. *STÅND*
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
the_real_apa P19 Definera dimensioner? men ja, 3st samt en del teorier om ett antal till..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
the_real_apa Finns två sätt att tackla detta, ett så har vetenskapsmän lyckats genom teknik förflytta medvetandet utanför kroppen. Två, så kommer det komma en värld där vi förstår universum och hur allt redan är virtuellt. Oavsett om man endast tror på denna värld, eller den nya, så kommer man kunna se att det är möjligt att vara med i 4-D spel eller filmer :) En annan sak, våra drömmar är lika verkliga fysiskt sett som det vi ser här och nu. Informationen till drömmen kommer ifrån tallkottskörteln som är vårt tredje öga som innehåller näthinnor precis som våra ögon. Framtiden för oss kommer bli grym!! peace!
realicee P1 Förklara konkret på vilket sätt "4D spel" kommer skilja sig från dagens 3D spel.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
hade ju vart sjukt fett att få uppleva summer of love i sin ungdom.
marvingaye X23 tänk dig en gigantisk lins, en sån man har i ögat ungefär, jättestor, kanske 1.5 m i diameter. denna "lins" står på ett stativ och en projektor visar spelets miljöer och händelser "i" linsen., själv går du in och ställer dig "inne" i "linsen" och voila, du är inne i själva spelet helt fullt ut..
realicee P1 du vart kan jag läsa om den här "tallkottskörtlen"?
När jag var lite mindre, 8-9 kanske jag var, brukade jag dega ganska mycket framför Nintendo64, och spela Zelda, Och de var bland de roligaste man kunde göra, så jag önskedrömde ofta om att få leva som Link i spelet :> Nuförtiden har jag ingen aning om vad jag önskedrömmer om dock ;p
I shrek 4D sa ar den fjarde lukt o kansel horsel o syn
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
4e dimensionen:
Läste om tallkottskörteln nu (eng. pineal body) Intressant måste jag säga, mycket intressant..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
I mina liknande drömmar är jag alltid starkare och coolare än vad jag är och om de slutar så slutar de oftast med att jag hittar mannen i mitt liv. Mest dagdrömmer jag dock om att sola och dricka Brooklyn Beer på altanen utanför min gigantiska villa som är belägen vid en liten sjö. I drömmen har jag antingen en ful man och adopterade barn, en nanny uppfostrar eller en man som är snygg och egna barn, en nanny uppfostrar. Jag och min man har gett våra barn en hund som de kan leka med för att vi ska slippa och vårt dåliga samvete dödar vi genom att källsortera. Dagmardrömmar möjligen, ja, bortsett från ölen.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
Vardagsfilosofi i all ära, det hela handlar om att du vill bryta den cirkeln du lever just nu. We all miss the good'ol Japp commercial.
Jag vill slakta dinosaurier! ! !
"There's an apple in the pussy mouth..."
jag brukar drömma om att leva på 60 och 70-talen. då skulle jag varit hippie.
Zittla - The Fatal
äntligen ngn som tkr som jag! wild west-lover! vill rida med Texas Rangers på 1870-t!! rekommenderar för övrigt filmen!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Jag skulle vilja vara en soldat förr i tiden då man krigade med svärd och pilpågar! Fast skulle dock inte vilja stå längst fram i ledet för att sedan springa mot fienden och få ett gammalt rostigt spjut uppkört i magen! Men skulle va grymt att stå lite längre bak, spänna bågen och sikta upp mot skyn för att pilen sedan skulle dimpa ner i huvudet på fienden! Och sen, när fienden ruschar emot en med svärd och allt var dom har så drar man sitt eget svärd och sin egen sköld och slaktar på som bara den! Efter att man vunnit kriget tillsammans med sin armé så skulle damerna tillfredsställa en rejält och riktig mat skulle serveras på bordet och man skulle bli utsett till en kung! Haha har lite vardagsfunderingar ibland:)
Live Hard, Die Young
Har läst Lian Hearns böcker om Otori-klanen. Jag vill tillbaks till den tiden, vet inte när det är, men tänk "samuraj".
och sen är det ju även så att alla andra tidsåldrar förskönas av media så att man vill vara därliksom,det hela är en enda stor blåsning så enkelt är det.
ZoO-Man jävla pecimist...
Zittla - The Fatal
Perserriket, lätt!
Zittla - The Fatal