I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-13 14:57

Energi

Lyssna på en snubbe som berättade massa saker om energi, maskhål, globaluppvärmning och kroppens egen energi. Han förklarade även att man kan kontrollera sin egen energi genom meditation. Att kunna kontrollera sin energi så kan man prestera nästan lika bra som att gå till gymmet genom meditation. Samt att man kan öka massan i sin egen energi, därifrån vet jag inte mycket mer och skulle vilja veta vad som skulle hända om man ökade sin egen energi, skulle inte detta presteras till att man får en fulländade gym effekt genom att bara meditera sig igenom ett gympass?

Skulle vara tacksam vilket fack detta ämnen faller i fysik som ni kunde länka eller tipsa om böcker som har med kroppens energi. Samt en historisk över sikt av dom senaste 200år där fysiker som har forskat inom energi där deras teorier kan ha någon påverkan eller betydelse i dagsläget. T.ex. att någon fysiker nämde att global uppvärming kommer ske inom en snar framtid m.m.

Sen skulle jag gärna vilja veta vad folket heter som satte årtalet 2012, att då kommer det hända något, som inte nastradamus tydligen han själv inte kunde se förib.

2008-04-13 17:12
Mayaindianerna 2012
One chapter a day
Poet

2008-04-13 17:16
2012 - Framtida händelser
Rätt onödigt att ha så många projekt planerat till jordens undergång, är ju pengar i sjön all the way.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-13 17:20
Jorden kommer inte explodera om det är så du tolkar det..
Saker och ting kommer bli mycket annorlunda, men ja man kan säga att det är slutet på världen som vi känner till den nu.
One chapter a day
Poet

2008-04-13 17:23
Ah nä ska jag vara ärlig avfärdar jag det som vidskepelse, tror i själva verket att absolut ingenting kommer att hända. Har svårt att tro att Mayafolket kunde ha någon info om vad som kommer att hända om flera hundra år.
Tycker bara att det såg kul ut att wikipedia listar allt som ska hända då, och sen avslutar med att jordens förmodade undergång kommer att inträffa samtidigt.

2008-04-13 17:40
Zoned vad är det som kommer bli annorlunda. Vinner Sverige fotbolls-EM 2012?
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-04-13 18:24
teambanan P17

Jag tänker inte ens gå in i en diskussion med dig för av erfarenhet vet jag att jag blir bara arg på ditt ignoranta beteende.
One chapter a day

2008-04-13 18:27
Seriöst, vad kommer hända pga mayagrejen? Blir nojjig nu.
I tego arcana dei!

2008-04-13 18:29
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-04-13 18:43
kan du ge mig länken till din saxning, jag letar efter andra faktor än en rening som du saxade ifrån, kanske kan hitta något från den länken!

2008-04-13 18:43
Coolt...We're all gonna DIE!
I tego arcana dei!

2008-04-13 18:44
Dizzyswe ingen vet vad som kommer hända, men finns ett otaligt många spekulationer vad som kommer hända

2008-04-13 18:46
Tombombadilla P21

Bara jag överlever så är det lugnt...
I tego arcana dei!

2008-04-13 18:52
Det är inte bara Maya-folket som ansåg att något kommer att hända 2012.
Står om det i Uppenbarelseboken också.
One chapter a day
Poet

2008-04-13 19:41
Efter tre minuter på wikipedias artikel om årtalet känner jag mig, om möjligt, ännu säkrare på att inget särskilt kommer att hända 2012 :)

The 2006 book 2012: The Return of Quetzalcoatl by Daniel Pinchbeck discusses theories of a possible global awakening to psychic connection by the year 2012, creating a noosphere.

Daniel Pinchbeck
, (born June 15, 1966) is an author and advocate of the use of psychedelic substances such as LSD, Psilocybin mushrooms and peyote for enriching people's intellectual, psychological and spiritual beliefs through the psychedelic experience.
---
Terence McKenna's numerological novelty theory suggests a point of singularity in which humankind will go through a great shift in consciousness.

Terence Kemp McKenna (November 16, 1946 – April 3, 2000) was a writer, philosopher, and ethnobotanist. He is noted for his many speculations on the use of psychedelic, plant-based hallucinogens, and subjects ranging from shamanism, the development of human consciousness, and the novelty theory.

Två hippies som tror att människors medvetanden kommer att förenas år 2012 alltså...right.

2008-04-13 20:12
Nu vet vi att detta e ren bullshit och enligt flashback så är det en snubbe som har skrivit en bok om detta och kan köpas för 20 doll$ länken finns där nånstans, bra reklam att få något sålt.

Nu får gärna fysikerna stega fram helst en raketforskare :D

2008-04-13 20:32
Tombombadilla

Så vi vet att det är ren bullshit för att det står på wikipedia att den av alla de som är övertygade att något kommer att hända 2012 tar LSD?
One chapter a day

2008-04-13 20:35
Jävligt ignorant att inte tro på Gud och lita mer på saklig vetenskap. Jo, man tackar.
Eller är jag ignorant för att jag inte tror att Maya-indianerna verkligen spått jordens undergång?

Fan, 22a december ska du få ett meddelande i din inkorg. Ett ord:
HAHAHAHAHA!

2008-04-13 20:47
Nej, ignorant att kalla någon blåst för att man tvivlar på vetenskap, vetenskap och fakta som du stirrar dig blind på.

Det enda jag har att säga dig nu är att du borde läsa Uppenbarelseboken.

Hejdå.
One chapter a day

2008-04-13 20:51
Zoned syftat på jordens undergång, my bad ska vara lite klara i mina texter.

Teambanan ja gör det vi kan säkert skratta åt mitt inlägg då tillsammans på månen ,)

2008-04-13 22:09

Om man vill veta mer om maya-kalendern och 2012 grejen rekommenderar jag secrets of the mayan calendar unveiled, nån föreläsning av nån excentrisk snubbe vid namn Ian "Xel" Lungold. Ta dock allt hans snack med en nypa salt, mycket märkliga flummerism tankar och ideér som han tar upp.

Angående att meditera sig fit så ställer jag mig ytterst tveksam. Om vi antar att meditation är bra för psyket och att om psyket mår bra mår kroppen bra så har det säkert en positiv inverkan. Men hela grejen med att träna är ju att du måste bryta sönder musklerna så att dom kan byggas upp fast större igen. Svårt att tänka mig att du ska kunna styra enskilda cellers metabolism osv för att få dom att växa bara sådär, men vad vet jag.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-13 22:27
Tombombadilla P21

Han förklarade även att man kan kontrollera sin egen energi genom meditation.

Hur gör man det? Meditation handlar väl inte om att "kontrollera" sin egen energi utan att bli medveten om den?

Att kunna kontrollera sin energi så kan man prestera nästan lika bra som att gå till gymmet genom meditation.

Om du oroar dig för att få prestationsångest så är det helt normalt. Det kan t.o.m. kanske hindra dig från att meditera, men om du sätter dig och känner din andning så kan din oro förlåtas och fungera som en ingång in i ditt inre. Om du mediterar för att uppnå ett mål i framtiden dock, exempelvis du mediterar för att bli upplyst, så kommer det inte bli mer än en fantasiövning. Då kommer du bara att vänta på att bli upplyst, att någon ska komma och frälsa dig, varför inte förlåta dig själv just nu? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-13 22:37
teambanan P17 , jag tror tyvärr inte att du är vid liv den 22a December 2012.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-04-13 23:52
Blunt_smoke

Ska fråga han om det?

Han pratar om energi som hjärnan skickar ut till celler, vad han snackar om är genom meditation så kan du skicka ut rätt material för att öka prestation till det området.
T.ex. se-bättre-organismer för att öka ens syn (om du är deffekt).
Skulle vilja ha fakta om det här, för tycker det låter väll flummig men intressant. Eftersom han hänvisar till massa andra saker som endorfiner, cancer bildning m.m. i kroppen som har med hjärnan att göra.

2008-04-14 01:23
Ja, människan kan "heala" sig själv genom meditation. Man stabiliserarkroppens innre organ och laddar batterierna. Man fokuserar på kroppens chakran och det ser man i färger. Fulländad gymm effekt vet ja inget om? kroppen blir mjuk, stark och lätt. Främst är det sinnet som gynnas under meditation men även kroppen som din polare snackar om. Andningen är viktigt moment under meditation. Fokusering på tredje ögat är troligt effektivt... efter en ser du eldklot och färger/chakran som stabilerar kropp å själv... its crazy:)
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-04-14 02:44
Tomb: Angående energi: om du är ute efter vetenskaplig information så finns svaret på din fråga i alla grundläggade skolböcker i fysik och biologi.

Ett systems energi kan inte öka av sigsjälvt, det krävs att man tillför energi, tex i form av mat. Att meditera tillför ingen energi (och nu avänder jag fysikens definition av begreppet energi) alltså kan inte systemet öka i energi.

Hjärnan skickar inte ut energi i kroppen, det gör blodet i form av glukos. Den omvandlas sedan till ATP i cellerna på nått vänster som jag inte orkar slå upp. När musklerfibrer har arbetat hårt och förbrukat den energin så reagerar de genom att lagra in mer proteintrådar (slå upp aktin och mysosin om du vill ha mer info). Detta gör att musklerna ökar sin potentiella arbetsförmåga. Till det krävs även protein som byggmaterial. Alltså; genom att meditera så kan man på sin höjd höja eller sänka sin puls, vilket inte har samma effekt som att gå på gym.

2008-04-14 02:48
För att svara på din fråga så är faller det under biologi - humanfysiologi kanske det heter?

Här finns det lite info om energi ur en fysisk synvinkel. men jag tror inte det var det du menade va? http://en.wikipedia.org/wiki/Energy
Och energi har ingen massa förresten.

2008-04-14 10:09
Jag har en känsla av att Uppenbarelseboken inte kommer hjälpa mig från det hemska öde som väntar mig 2012...... Bu.

2008-04-14 15:22
uppenbarselseboken? det sista i biblen? ehm, ær det inte nån drogskadad kille som snackar om trumpeter som blåses, folk får satans mærke i pannan och 144000 EXAKT som står i livets bok får komma till himmlen? det ær ju vældigt rationellt, det væljer jag att tro på
CC#

2008-04-14 16:44
exakt flemming. lägg märke till att hon kallar mig ignorant i samma mening som hon tipsar mig om att läsa den också...

2008-04-15 01:51
this is the dawning of the age of aquariuuuuuus.. aquaaaaaaaaariusssssssss
cry me a river!
--> thcrew

2008-04-15 12:45
japp, det ær patetiskt
CC#

2008-04-17 19:59
Nej
Energi kan inte förstöras bara överföras. Rörelseenergin genererar energi inom tex Chigong.

Alltså alstrar du energi du redan har men som ligger inom andra områden.

Vilande energi - - > muskelrörelser / Chigong - - > Ökar energi som står färdig/redo till förbrukning.

Man förstärker sina rörelser och ni har väl alla sett dom där shaolin munkarna ligga på spjut och bli hängda mediterandes och slänga nålar in i glasrutor?

Youtuba annars ;)
 http://www.myspace.com/murderdem

2008-04-17 20:10
Var det där riktat till mig?

2008-04-17 21:29
NateW X0: Ursäkta mig men det är felaktigt att påstå att "chigong" är ett sätt att alstra energi på. Ofta handlar det om rätt teknik istället för superkrafter som många vill få det till. Kan även hänvisa dig till youtube där det ges främst fysikaliska men även psykologiska samt biologiska förklarningar.

2008-04-25 17:46
chigong är en teknik där man lär sig känna av energin man har i sig, och som finns runt om en och sedan utnyttja den men sedan finns det folk som kan ta det ett eller flera steg längre och då händer det grejer.

2008-04-26 12:54
vet inte om någon redan har skrivit det, men leta efter böcker med deepak chopra. Han beskriver dessa sakerna väldigt bra tycker jag :)