I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är Paradiset för dig?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2008-02-25 00:56

Vad är Paradiset för dig?

Nu har är jag trött och har tappat lite av det jag ville säga, gör det iaf, annars glömmer jag det.

Frågan lyder: vad är paradiset för dig? Är paradiset evig lycka och godhet? Hur "lever" man i paradiset, svävar man omkring som en själ eller får man en ny kropp? Är paradiset civiliserat? Är alla i paradiset genuint goda eller finns det lagar som styr, tex guds lagar och lagar utöver dem? Om alla är genuint goda mot varandra i paradiset, behövs då lagar? Vad händer om man syndar, blir man utkastad?

Kan man tänka och känna som en människa på jorden när/om man är blott en själ?


Blev ett par frågor... Inte så genomtänkt kanbske.. Man kan hålla på hur länge som helst. Svara gärna på nån/några frågor som verkar vara intressanta. Ni behöver inte svara "Nej! Jag tror inte att man kommer till paradiset efter döden". Gör nog inte jag heller, men det kan vara kul att försöka sätta sig in om det skulle vara så.  God natt.