I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla får en tankeställare ibland

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-02-23 00:33

Alla får en tankeställare ibland

Ibland pallar man inte skriva fint och koncist. Ibland orkar man inte dra några skämt eller dra på matte lektionen. Ibland orkar man inte göra det man tvingats till att göra. Jag har inte bett någon att bli placerat i denna värld, inte här. Någon annan har placerat mig här, och jag måste göra som alla andra.

Det finns bara en person som du kommer att umgås med i mer än 70 år. Dig själv. Den viktigaste personen i ditt liv är du själv. Släpp alla generösa tankar, och tänk på dig själv ibland. Vem är du? Vad gör du här?

En person du ser i Tumba Centrum imorgon kan vara den viktigaste personen i ditt liv om 20 år. Dem närmsta i ditt liv idag kan vara dem som du ignonerar på bussen om tio år. Du vet aldrig vad som väntar. Du kan låtsas ha ett stabilt kontrollerat liv, en bra omgivning och planer för ditt liv. Men du vet mindre än du tror. Du kan inte ändra allt.

Vem är jag? Varför måste jag vakna vid en viss tid varje morgon? Varför gillar jag vissa saker och inte andra? Vem är DU? är DU nöjd med personen som vaknar på morgonen, drar sina nödvändiga skämt framför sina vänner, skickar sina standard sms till sin tjej/kille, tränar för att få en bättre kropp bara för att må bättre inombords.

Varför måste man göra det alla vill att du ska göra?
Varför är man så bunden att man inte släpper loss sina behov?
Varför har samhället blivit så strukturerat som den är? Nu kan vi jue inte göra vad vi egentligen vill.
Vad vill DU göra egentligen? Glöm kärleken, ett bra jobb, en bra framtid. Vad vill DU göra?
Varför känner man att man måste leva upp till andras förväntingar?
Varför är DU den som trackar ner på dig själv mest?
Varför kan man inte bli lack på livet ibland?
Varför kan man inte skriva sånt här utan att alla tror att du har en skruv lös?
Varför kan inte en unge i Bangladesh hålla på med raketforskning?
Varför kan inte en trebarns mamma från Italien bara lämna barnen och flytta utomlands?
Varför kan inte en vuxen man från USA få gråta ut?

Vem fan e Gud? Vad vill han av oss? Jag vet inte. Jag vet att jag aldrig kommer få veta..  Jag vet bara att jag inte vill ligga på min dödsbädd, eller i ambulansbilen när jag håller på och dö, och känna att;
 "jag är nöjd med mitt liv, hade många vänner och var en reko kille"...
jag vill nåt mer..vet inte vad.. vet helt enkelt inte... vet bara att jag har glömt allt imorgon och livet fortsätter som om ingenting har hänt

Va tvungen och skriva av mig..lite flum filosofi.. men d kmr från hjärtat...

Kärlek och Respekt <3

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.