I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Världens undergång

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-12-30 18:58

Världens undergång

när / vad / hur tror ni?

Jag tror det blir om 25-30 år när nordkorea och usa snittar en atombomb per capita o börjar härja och söker allierade o ger inte resten av världen någon chans att hålla sig ur ...

Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?

2007-12-30 19:25
terrorister, klimathot o kapitalism i en salig röra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 19:40
Om några miljarder år då solen vuxit till en "röd jätte" och slukar jorden i lågor, ungefär när folk ur whoa's "Lyricism"-forum skaffat sig någon form av självdistans med andra ord.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-30 20:58
päronpung sa det
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-12-30 21:18
Jorden kommer inte gå under. Däremot mänskligheten. Och det kommer tids nog, om vi fortsätter att leva som vi gör. Om inte tidigare, ifall nån släpper atombomber o grejjer, men det tvivlar jag på att någon kommer göra på allvar. Iaf så det slutar med en undergång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 21:33
Nisse: Kan man släppa atombomber på skoj?:O
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-12-30 22:50
Askin P20

Nä, men hota. :)

2007-12-30 22:54
shit, alla måste väl fatta att jag menar mänskligheten, det är inte som att en planet bara löses upp i atomer o sprids ut i vintergatan, det förstår till och med en hund ... helvete grabbar, plugga ordkunskap, och ni kan ju börja med ordet "världen"

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rlden

varsågoda, en länk, man vänsterklickar på den

2007-12-30 22:56
förlåt alla andra, jag syftar egentligen bara på Potatissuger

2007-12-30 23:00
potatissuger hehe, va roligt, jag var bara tvungen att gå in på din presentation, och fann detta aningen ironiskt med tanke på vad du skrev:

Judgement Day edges toward evening.
Every nation marches singing,
every nation towards death.
Let us rejoice in the light
of this man-made Armageddon
this man-made Hell.
Hand in hand with angels of iron,
angels of wrath.
Panzer thunder, panzer death.
Black twelve-armed holy Sun.
Rise, rise, holy black Sun.

det står på din presentation, bara så du vet, lär va nån som kan ditt lösenord på whoa, akta!
Moderator

2007-12-30 23:00
"the planet is doing fine, it's the people that are fucked" eller hur var det nu george carlin sa det? Hade tyckt det var kalas med den bibliska apokalypsen lagom till min 75års dag. och det drar ut på tiden ett tag, strid mellan onda och goda trupper. jesus återvänder, satan vandrar på jorden och allt det där.

meeen i verkligheten tror jag att mänskligheten har ett bra tag kvar här. Skulle tippa att dem flesta folk tror att just deras tid på jorden kommer vara allas sista tid och att folk trott det i årtusenden.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-12-30 23:28
major-sabeltand

Ingen behöver plugga ordkunskap, men någon behöver dock lära sig att speciefiera sina frågeställningar för att göra sig förstådd.

Låten är för övrigt Marduk - Blutrache, tyvärr så undgår jag nog ironin i det hela. Mänskligheten har förvandlat jorden till ett helvete, ja. Den åsikten delar även jag och därför har jag den texten på min presentation. 
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-30 23:55
överbefolkning blandat med nån slags digerdöd
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2007-12-31 00:38
potatissuger, då borde du ju veta att världen inte är samma sak som jorden, världen är ett begrepp på människan och jorden tillsammans typ, jorden är människans planet. Så om världen går under finns altså jorden kvar

2007-12-31 00:46
major-sabeltand

Som sagt, det kan vara värt att vara mer specifik när man lägger fram en frågeställning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rld_%28olika_betydelser%29

2007-12-31 01:04
Om inte atmosfären pajjar, så kanske det tar några miljarder år, då de säger att solen krymper ett X antal mm/cm om året, och den dagen kommer alla frysa ihjäääääääl o döööööööööö.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2007-12-31 01:10
Chaplyn

Vi dör dock långt innan dess. Solen hinner bli gigantisk innan den börjar krympa och redan då är det kört för oss, om inte ännu tidigare.

2007-12-31 06:17
just som jag läste frågan tyst i mitt huvud så kom jag på ett väldigt konfunderande svar.
jag tror att vi lever under självaste "undergången" just nu, för den världen som vi är vana vid att känna, är på väg att spolas bort av den här planetens största förändring hittils!
oh it is a beautiful world out there and the sun is shi shi shiiiining!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-05 18:11
Mänskligheten dör ut mycket snart.
ska bli ganska trefvligt!
strength

2008-01-05 19:50
1651 X0
Förstår du inte att en större befolkning faktiskt gör det svårare för en sjukdom att utplåna den?

major-sabeltand P1
Det var det flummigaste jag hört på länge, det är överhuvudtaget tveksamt om Nordkorea ens har några fungerande kärnvapen. Sluta suga på haschpipan.

potatissuger P20
Nej, när solen börjar svälla till en röd jätte kommer livet på jorden ha vart dött i flera miljarder år, som det ser ut just nu kommer solens åldrande att utlösa en galopperande växthuseffekt på jorden "redan" om ca 900 miljoner år.
I, Rowboat

2008-01-05 19:51
Wow, Whoa är inte bra på att hantera radbrytningar idag, hoppas någon förstår vad jag just skrev.
I, Rowboat

2008-01-05 19:53
General_Krog

potatissuger P20 Nej, när solen börjar svälla till en röd jätte kommer livet på jorden ha vart dött i flera miljarder år¨

Jag skrev:
Vi dör dock långt innan dess. Solen hinner bli gigantisk innan den börjar krympa och redan då är det kört för oss, om inte ännu tidigare.

Mitt första inlägg syftade på planeten jordens undergång.

2008-01-05 20:21
vadå nordkorea
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-08 23:54
ja tror d blir en komet,fast då skulle man inte bli informerad om det i för väg för då hade det blivit kaos o hysteri, så alla som fick veta om kometen hade fått en private jet plane till en annan safe planet