I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är lycka för er?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-12-25 00:09

Vad är lycka för er?

Är det något man aldrig riktigt kan få tag på? Hur ser ni på det hela? Jag skulle gärna uppskattat seriösa svar.

Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-12-25 00:11
att inte behöva fråga vad lycka är.
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-25 00:21
Att 20 kr i jackfickan när man är sugen på en bulle
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-25 01:06
Lite seriösare inlägg, tack.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-12-25 01:16
svaren är seriösa, du måste bara se djupet.
afros svar var gudomligt.

däremot borde det ju vara mer lycka att vara lycklig fast man är sugen på en bulle men inte har 20kr i fickan :)
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-25 01:41
När man har flow.

2007-12-25 02:07
Kärlek skulle jag tippa på. närhet och kärlek är väl det närmsta jag kan komma fram till..
var på tok för längesen jag kände den lyckan dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-25 02:10
lycka för mig är när alla dagar känns bra. istället känner jag just nu att varje dag är seg och tråkig bara för att det inte händer någonting särskilt.

Manager

2007-12-25 09:18
the_real_apa slog huvudet på spiken.
Redline!

2007-12-25 17:04
Lycka är att få höra på whoa att ens tidgare inlägg var gudomligt
Poet

2007-12-25 17:07
Slippa känna ständig oro för huvuvida man ska klara sig ekonomiskt varje månad, eller inte. Det hade varit lycka för mig.
At the gates of Eternity...
Producent

2007-12-26 01:47
Alltså man är ju lycklig hela tiden, mer eller mindre. Det är inte förrs man verkligen nått botten som man är "olycklig". Jag tror det hela beror på situationen man befinner sig i. Är fett sugen på den bullen och man hittar den där tjugan i jackfickan man glömt bort så kan man mycket väl bli lycklig för en stund...

...tills bullen är slut förstås. För antingen så har man inte råd men en till eller så har man ont i magen :(

Det här är en sak som det kan diskuteras mycket i. Men det jag ville få sagt var att det helt beror på situationen.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Producent

2007-12-26 01:49
Jag ber om ursäkt för småfel, lite trött bara.

"Är MAN fett sugen på..."

"För antingen så har man inte råd MED en till eller så..."

Så! Diskutera vidare nu :)

2007-12-26 02:25
Jotohanen? på Ica kostar bullarna bara 6 kronor och vem får ont i magen av några bullar?Dina teorier håller inte bland dem stora pojkarna
Producent

2007-12-26 02:27
Men man kanske tar en kaffe till? Eller i värsta fall kanske man är bullallergiker? :(

Bullfitta yo...

2007-12-26 02:31
aa bullfittor är dyra dem minst 30 kronor för en skaplig bullfitta

men om man är bullallergiker kanske man inte är sugen på bullar öven om man smakat och tycker det är gott så är det jobbigare med allergiattacker än vad det är godare att äta bullen..så om man hittar en  tjuga i fickan köper man en glass

just det definationen av olycka är när man hittat en tjuga och köper en kulglass och blir jättelycklig men tappar den innan man hinner äta den:(
Producent

2007-12-26 02:35
Japp... Om man tappar kulan har man nått botten av just det scenariet av lycka. Fyfan vad sur man blir varje gång det händer :(

Gäller tresekunders-regeln om det händer?

2007-12-26 02:37
jag kör på 5 sekunders regeln men i u-länders kör dem med 5 veckors-regeln det är bättre för då har man gått om tid på sig att plocka upp sin glass!

2007-12-26 19:20
afro,
har dom råd med glass då?
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-27 13:49
joda nee men 5-sekunders regeln gäller för allt man tappar

2007-12-27 15:09
http://www.bokus.com/b/9789177119616.html?pt=search_result

Läser just nu denna bok om just lycka av Dalai Lama och Cutler Howard C! Mycket intressant!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2007-12-30 01:34
Jag tror att lyckan alltid finns, man måste bara tillåta den. Alltså att du alltid kan vara lycklig bara du verkligen vill...

...vågar du?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-01-07 22:45
Lycka för mig just nu är att vakna jämte min kvinna och känna som om jag gick i nian och vaknade jämte gympavikarien alla var kära i.

Sen såklart även mig själv, att vara trygg och veta vem jag är och vad jag vill och att jag klarar mig vad som än händer.

2008-01-07 23:04
Snara

Den trygghet du verkar känna låter verkligen som en skön,behaglig väg mot lycka =)
"klarar mig vad som än händer" hur tänker du då? rent fysiskt?! blir man av med ett ben blir man av med ett ben! men man klarar sig ju?

eller psykiskt tex om du förlorar en familjemedlem är det jobbigt för stunden men i längden klarar du dig änd? vad som än händer!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-01-08 01:34
lycka lär va när allt är najs.. inkomst, stadigt sällskap å allt flyter på i sin egna takt.. trygghet helt enkelt, grymt svensk man är:P

2008-01-08 01:39
oldpk: för dig kanske:)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-01-08 01:40
hehe, ja inte kan jag prata för alla! jag siktar lågt:P

2008-01-08 09:47
vroksjab:
jag syftar mer på det faktum att jag inte är beroende utav någon annan, såklart jag inte rent fysiskt klarar vad som än händer bli påkörd av en buss liksom hejhej men jag menar att jag behöver ingen annan än mig själv i slutändan, folk kommer på besök i ens liv längre eller kortare perioder men man kommer in i livet själv och man dör själv och det känns helt okej. Jag lever för min skull och kommer göra vad som är bäst för mig inte för någon annan.

2008-01-08 23:01
snö och full tankad skoter = lycka

2008-01-09 10:49
Sekunderna innan en söt flicka ska ge en.. Mmm..
Careface.