lycklig imorgon?
Jag ska på tisdag stå inför min klass och prata om vad jag gör om fem år när utbildningen är klar och jag förhoppningsvis har gjort verklighet av min dröm. Jag ska med andra ord berätta vad min definition av lycka är och samtidigt applicera detta på framtiden som något sorts mål att uppnå.
Det enda problemet är att jag inte ser livet på detta sätt. Jag har ingen dröm som jag förväntar mig att uppnå utan försöker leva min dröm i nuet. Med andra ord; mitt mål med livet just nu är att gå denna utbildning. Jag tror att man aldrig kan bli riktigt lycklig om man hela tiden strävar efter att "må bra imorgon" då vi alltid lever "idag".
...möjligtvis en smula svårt att förstå med endast några meningars hjälp, men jag hänvisar även till denna film för extra klarhet.
Jag har pratat med min lärare, men hon vägrar förstå hur jag ser på saken. Hon ser hellre att jag ställer mig upp och ljuger ihop en framtidsvision istället för att presentera min existerande.
Är jag löjlig som håller hårt på mina principer eller ska jag helt enkelt vika mig för att få ett bra betyg?
when Im first you dont go next myspace.com/askinovic
|