I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Familj före allt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Manager

2007-12-14 10:16

Familj före allt?

Syskon och familj ska fan gå före allt

Det här citatet skrivet av Oracle hittade jag i en annan tråd. Och jag är bombsäker på att majoriteten tycker som han. Men varför?

Jag har aldrig riktigt förstått det där? Varför ska familjen alltid gå före helt automatiskt? Varför är det så viktigt att vara extra tillgänglig till de man har blodsband med?

Jag säger inte att det är fel att tycka så, men varför är det fel att inte tycka så? Jag har inte valt min familj, så varför måste jag vara dem till lags? Visst, jag har väl en viss skuld till mina föräldrar som fött och tagit hand om mig innan jag var myndig, men jag har aldrig valt den skulden själv. De valde mig.

Tycker andra såhär? Eller finns det andra vinklar på det? Måste man per automatik sätta sin familj först? Vad tycker folk?

(Nu menar jag givetvis familj som mamma, pappa, syskon etc, inte familj som man själv skapar senare).

Redline!