I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför fel att köpa en hora?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-12-12 15:31

Varför fel att köpa en hora?

TILL ATT BÖRJA MED HAR JAG ALDRIG KÖPT SEX
så, då vet alla att jag inte köpt sex, inte övervägt att köpa sex, utan ställer bara en filosofisk fråga.

Okej, jag vet att det ÄR fel, moraliskt fel, politiskt inkorrekt osv, osv. Iaf i Sverige, resten av världen är det helt okej som jag uppfattat det.
Alla som sett Lilja 4-ever hajar ju det där med trafficking och att det är helt fel och det är ingenting man nånsin ska utsätta en människa för.

Men rent tekniskt så är ju allt köp av sexuella tjänster prostitution och det är ingen i hela världen som kan övertyga mig om att porrskådisar är nånting annat än prostituerade, killarna såväl som tjejerna. De får sex i första hand och gör en film i andra hand och får PENGAR för det.

Allt handlar om att göra nånting man inte vill göra och få ersättning för det, det gäller jobb (jag skulle inte jobba om jag inte fick lön), skola (jag ksulle inte plugga hårt om jag inte fick bra betyg), and the list goes on.
Varför är sex då så fel? Om situationen är som i tex Amsterdam, där tjejerna hyr in sig i dom ökända dörrarna i några timmar, tjänar bra med cash, har regelbundna hälsokontroller, har till och med fackliga ombud, inga pimps, ingen traficking, ingenting, och DET ÄR UPP TILL TJEJEN om hon vill ha sex, varför är det moraliskt, politiskt inkorrekt och i princip det mest tabu-belagda man kan göra?

Vill inte försvara prostitution, vill bara höra motargumentation från folk som med all rätt säkert kan knäcka mina argument.

Fridens.