I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

käka hund, varför reagerar alla med avsky ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-12-10 08:37

käka hund, varför reagerar alla med avsky ?

OK, jag bruakr skryta lite med att jag banne mig beställde hundkött et par gånger i asien en sommar för jag tyckte det var rätt gött och då säger 90 % av dom jag säger det till, oftast tjejer, "åååh, hur kan du vad äcklig o dum du är"
jag fattar inte trångsyntheten här. Och att man är präglad till att se vovven som ett husdjur, människans bästa vän osv... men dom käkar ju fisk och gris, fiskar och kelgrisar är ju också söta att ha i akvarium eller som bondars keldjur,DET tänker dom inte på. sen om man tänker ekologiskt också, ingen reagerar på att hajfens soppa skulel vara fel när hajar är utrotningshhotade på många ställen.. men hundar som är den minst hotade arten, DEt skall fani mig vara fel ?? Konstigt.

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams