I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-22 23:18

Tänker ni..

nån gång på hur livet vore om du var född t.ex 10 år tidigare?
Jag tänkte förr mycket på det. Kunde sitta i timmar och glo i min 8 år äldre kusins gamla skolkataloger och katigorisera allt folk som gick på min skola, tex att dom som bar skate/hiphopkläder var tuffa. Dom med keps bakåfram och en skejtboard i knäet var också riktigt grymma. Tjejerna skulle gärna vara blonda och också ha skate-hoodies eller urringning.

Jag snackar då i mitten av -95 ungefär ..

Jag umgicks mycket med en kille när jag var liten, och hans storebror var ett typiskt sånt exemplar. Även fast han inte gjorde så mycket mer än åkte snowboard/skateboard, lyssnade på hiphop och millencolin, spelade kyrandia, satt på en parkbänk med sina vänner sent en vardagskväll och såg på filmer rekomenderade från 15 år så var han en enorm förebild för mig.

Nu när jag själv gått egenom den fasen finner jag inget som helst speciellt i det..

Vad har man för förväntningar om livet som liten egentligen?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 23:19
Då hade man kanske missat kinderäggsbomberna.

2007-11-22 23:19
man har glorifierade och extremt förvrängda bilder efterssom man lever i en lögn tills man märker att det hela faktiskt är en lögn... nu talar jag om barndommen
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-11-22 23:21
Skatare och hiphopare var typ amma sak då minns jag =)

2007-11-22 23:23
mantis

Kinderäggsbomberna har jag faktiskt testat i min barndom, riktigt kul!

Haha ja, det var ju det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-23 17:36
Jag testade kinderäggsbomberna EN gång när jag var mindre, det slutade fan inte bra.
Ena laddade jag upp hemma i köket, slutade med klet överallt, andra försöket (ute) smällde inte så jag gick fram och skulle plocka upp, då sprängdes den i handen :(

Lade ner min karriär inom kinderäggsbombning tidigt..
^ Smart sagt.
Manager

2007-11-24 15:24
skatearna var coolast.. varför finns inte några coola såna kvar? åtminstone inte i skolorna.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-24 15:46

2007-11-24 15:56
haha minns när man gick i fyran kanske och såg de stora "tuffa" tjejerna i nian :P Tänkte då; ååhh, jag vill också vara stor, ha tuttar, gå på fest och träffa killar hahahah :P När man väl gick i nian så gjorde man allt det där men inte fan var det så speciellt :P men fan vad kul man hade. back in the days :P

well, life goes on
cocaine kate

2007-11-24 16:14

jag satt ofta och drömde mig bort om hur någon tjej äntligen skulle fälla mig och kalla mig PIMP. sen kom den dagen, och det var ingen större grej sådär

2007-11-24 16:39
jag är rätt glad att jag inte var äldre än jag var tidigt 90, sverige sög så brutalt då att jag tackar för att jag inte var så värst medveten om all skit då.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-11-24 18:59
Misery_chick: true true!
Sverige hade grymt mycket problem t.ex: Hög arbetslöshet, Rasism var "modernt" och en privatisering av välfärden... hmm när man tänker på det så är vi fan på dit igen. :s

Förövrigt hade vi rätt softa barnprogram, transformers, turtels... Men all "svensk kultur" från den tiden känns som en dålig rippoff från ett Amrikanska orginal.. vet inte om nutiden kommer uppfattas så om ca 10år men tror fan vi har lite bättre koll nu.. En av få saker vi kan tacka globaliseringen för...

The universe seems to unfold as it should!

2007-11-26 10:54
ibland önskar man att man va född tidigare så att man kunde varit me å åkt bräda på 80talet när skateing levde på riktigt
Ingen mera rosa banner

2007-11-26 18:16

2007-11-26 18:25
Jag hade oxå den synen, fast på brorsan o hans kompisar då, skejtare .. =)
be the change
Toastare

2007-11-26 23:28
"mitten av -95"
www.twitter.com/jimmypistol232

2007-11-29 11:34
mitten av 95 så åkte jag bräda, sörpla hb å dunkade snoop i stereon. jag var nog en av dina förebilder haha
mama said knock you out

2007-11-29 22:34
haha mitten av -95 ja..

DegenereraD P27

Haha yepp!
hade du gått på min skola, hade jag mycket möjligt kunna haft en klar bild av dig i huvudet från gamla katalogerna

2007-12-02 16:25

hiphop var mer skejt på den tiden...innan allt blev så jävla markandsfört o pengagalet....

jag ser fortfarande att d e samma sak , fast hos ett fåtal männiksor dock...

jag hade enorm tur som föddes 81 , man kunde betrakta åttitalet med viss skepsis o även upptäcka hiphopens födelse , perelta o slalombrädor samt höra dogge göra hiphop....

allt d e dött nu ju, dogge gör skit , skejtare e skejtare , hiphopare e hiphopare punkare e punkare..o tyvärr så glömmer dessa subkulturer VAD d e som binder dom när saken blir ett mode o glömmer hela sin grund...

i usa finns städer där du inte får lov att skejta nånstans alls, där hela grejen blir en laglös sak såsom graff o allmänt tiggeri...
på dessa ställe håller man ihop mer, för man vet vad o vem som e fienden...

i sverige e allt så jävla mjäkit , folk lägger sig i ledet alldeles för lätt o tanke på nån revolution e d inte tal om...

så kanske därför glöms dessa ideologier om vad som egentligen e grund för NYA kulturer...

jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2007-12-02 16:30

för o poängtera så e whoa ett graff forum där man gäääärna får lägga upp sina sista rull o prata om vem som vad som vem som...

MEN , att lägga upp en tråd om hur du gör ditt eget ink , gratis, FÅR absolut inte förekomma...

varför inte ?

jo , för att d , tydligen , spär på skadegörelsen...

hahaha, jävligt snyggt graff-forum d här :)

håll er inom ramarna gott folk...
lr ta fram pinken o grinda!!!

jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....