I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

liv nån annan stans

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-11-07 09:29

liv nån annan stans

sitter åyänker på de ganska ofta och har kommit fram till att utomgjordingar måste finnas kanske inte så på mars som alla tror eller på de sättet, men tänker såhär, om rymden/universum är så stort som forskarna säger att de aldrig tar slut osv så tycker jag att de är helt och fullt omöjligt att vi på jorden är de ända "intelligenta" livet i en hel oändlighet.. va tycker ni??

Ingen mera rosa banner

2007-11-07 11:05
jag tror att innan vi kan börja spekulera på allvar om liv på andra planeter så måste vi först komma på hur liv uppstår till att börja med. kanske det är en lång rad av tillfälligheter som utgör om en planet är passande för liv eller inte.. kanske det är en på biljarders ziljarder chans att liv kan uppstå att vi faktiskt e helt ensamma. bara min tanke ;)
Graffiti is like music for your eyes.

2007-11-07 12:43
Alla? Finns det någon som tror det finns utomgjordingar på Mars?

2007-11-07 16:29
Det finns utomjordingar på Neptunus, det är bevisat.
Live Hard, Die Young

2007-11-07 17:21
rickard wolff sæger att det sitter en pojke på månen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-07 19:58
med tanke på att det finns oändligt många stjärnor är det en oändligt stor chans att det finns en planet som liknar vår egen jord och därför  oändligt stor chans att det finns liv någonannanstans än på vår jord bara.. tyyp =)

2007-11-07 20:37
det finns inte oändligt med stjärnor/planeter, kom igen nu...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-07 21:27
fysikern i boston tea party sa nånting intressant om dedär... han menade ungefär att om man nu utgår ifrån att det finns ett oändligt antal stjärnor, galaxer osv så finns det även ett oändligt antal olika planeter varav att oändligt antal är exakt som våran och även ett oändligt antal är exakt som våran förutom att göran persson är smal och ett oändligt antal är precis som den förutom att carl bildt är asiat osv osv osv...
What would macgyver do?

2007-11-07 22:11
Pilsner P21: det var därifrån jag fick det jag försökte komma till liksom =)

2007-11-07 23:06
hävdade en fysiker att fanns ett oändligt antal planeter?

alltså, universum kanske är "oändligt" stort, men mängden materia är inte oändlig.

2007-11-07 23:16
SunTzu P22

heh näh, men det är förbannat jävla stort, det kan du inte förneka? :D

Klart det finns liv därute.  Sen hur långt bort det är och hur utvecklat det är,  helt andra femmor.   den som lever får se!
mama said knock you out

2007-11-08 00:56
Som SunTzu säger, mängden materia i universum är inte oändlig. Hur skulle den isåfall kunna ha varit samlad på ett ställe? (ögonblicket innan big bang).
Tomrummet materien rör sig i kan ju däremot vara oändligt. Men det där med att sannolikheten för att det finns en exakt likadan planet där Filip och Fredrik gör ett exakt lika ytligt program osv, är ju bara dum Kalle anka-vetenskap.

2007-11-08 00:57
Hur liv uppstår är väl förövrigt ingen hemlighet? Har för mig att forskare upptäckt att någon form av aminosyror uppstår när strålning passerar genom gas eller något liknande. De minsta byggstenarna till organiskt liv, med andra ord.

Klart det finns liv därute.

2007-11-08 01:02
Kan bara säga att jag är 100% säker på att UFO:n existerar, känner folk som sett detta. No bullshit nu, det är utom alla tvivel.

Sen vet man ju inte vad UFO:n är men flygande tefat borde ju komma från jymden ?=D
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-11-11 16:59
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-11-12 02:17
dusterlizzie F2 :
hahahahah
Levande Kungar

2007-11-16 13:56
Fronh P2

Skärp dig, det är inte bevisat.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2007-11-17 20:20
suntzu...
ja, en fysiker hävdade att det finns ett oändligt antal planeter...
What would macgyver do?

2007-11-18 02:36
ingen omöjlighet,
men inte heller så att liv på en annan planet förefaller sig särskilt orimligt.
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-18 03:11
Vi finns ju iaf..

Självklart finns det liv där ute nånstans

2007-11-19 07:06
asså det finns mycket bullshit, och man ska inte tro på allt skumt shiet man hör... men vissa saker är ganska logiska egentligen.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-11-19 20:48
jag e pojken på månen, sitter där o blazar o softar kopplar fbort allt..  men jag kommer ner lite då och då... for some re-up..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change