I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

De morderna spökena

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2007-10-28 21:35

De morderna spökena

Nå, visst är det så att i dagsläget då vi hör rapporter om spöken så har nästan alla en sak gemensamt, de har tillhört äldre generationer. De är alla klädda i kläder härstammade från 17, 18 och tidigt 1900-tal. Om jag nu skall gå på källor och vad jag hört.

Nu vrider vi på det hela och tänker framåt. Låt oss säga att nu, i skrivande stund så dör en tjugoårig svensk man i någonl ägenhet utanför en småstad i västra Sverige. Dödsorsak; överdos av något bedövningsmedel. Denne killes klädstil är 2000-tal av typen baggy/street. Han har en stor svart 2Pac tröja, en newerakeps med vit durag under och ett par oversized Ecco-jeans. Han har finnar och hans hud är vitare än den klaraste snön.

Om vi nu tänker framåt ca 100 eller 200 år. Lägenhetshuset som denne man levde i revs under 2120. Men 2125 byggs det ett nytt hus på exakt samma plats. Ett par flyttar in i sin nya lägenhet. Efter några nätter i deras lägenhet så börjar de märka att något inte står rätt till. Dörrar öppnas, tv'n stängs av och sådant som vi är vana att läsa. En dag så ser kvinnan som är uppe för att gå på toaletten en gestalt i vardagsrummet. Hon tittar närmare och ser då att en genomskinlig knarkande snubbe i 2Pac tröja svävar fram på golvet.  Hon raporterar det, ingen tror henne och de flyttar. Slut på sagan.

Bara en liten tanke jag fick nu såhär på kvällskvisten. Samma sak gällande spöken i framtiden kan vara: popsnören, emos (vilka nog skulle se ut som på skräckfilm), brats och liknande.