Att döda någon
Skulle du kunna döda någon? Helt allvarligt nu. Vem skulle det i sånt fall vara? Jag tror jag skulle kunna döda Hitler om jag fick åka tillbaks i tiden tills innan han kom till makten. Ingen flams nu!
Inte bara sådär, men rent krasst så känner jag mig kapabel till att döda någon om jag blev tvungen, alltså personen skulle döda mig eller massvis med andra människor om jag inte döda den först.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle nog inte kunna döda någon, har svårt att komma på någon situation där det verkligen skulle behövas.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
svårt o säga, jag tror inte jag skulle medvetet kunna döda någon ens i självförsvar. då skulle jag försöka skada personen rejält utan att döda denne, hade jag t ex haft en kniv hade jag satt den i benet på honom o sprungit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skulle utan tvekan kunna döda någon. men situation är svår att komma på
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
Det är ju svårt att förställa sig men jag förmodar att jag hade kunnat ta livet av en annan individ under "rätt" omständigheter. Ens överlevnadsinstinkt är ju otroligt stark.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Allvarligt. Står man i den situationen att ens liv är hotat tänker man inte hur kan jag skada den här snubben utan att ha ihjäl honom? Klart man är kapabel till att döda, om en själv eller ens flock är i fara.
Klart jag är kapabel. Har tänkt många gånger om någon skulle röra någon i min familj hur jag skulle gå tillväga. Men det skulle bli med våld om någon som t.ex. misshandlar någon i min familj.
http://www.herrbitter.blogg.se/
Seban tänkte precis samma, men om någon t.ex. våldto ens syster är inte frågan om jag skulle kunna döda honom? utan frågan är skulle jag kunna hålla mig från att döda honom?
så ni tycker det är dödsstraff på våldtäkter? eller är det bara det när det gäller era systrar man ska få dödsstraff? jao jag hade nog kunnat döda någon om situationen är oundviklig
Illskan hade tagit över om någon våldtog min syster t.ex. hade kanske inte tyckt de vart rätt men hade nog gjort de ändå
där ser man, där ser man.. en grov misshandel hade inte räckt?
Promotor
2007-10-25 20:42
Skulle inte konsekvenserna funnits, så skulle jag har skrivit mitt dödslista för längesen, men i nuläget så finns det ingen i mitt liv som är värd att fucka upp min framtid pga mord..
Skulle kunna tanka mig att doda nagon hemlos tiggare kanske. Bara for att. Men jag kommer inte att gora det. Hade jag kunnat gora det pa ett lagligt satt sa hade jag gjort det direkt. Under radande omstandigheter sa skulle jag bara doda nagon om noden verkligen kraver, vilket den aldrig gor. Ingen annan som hade kunnat doda random manniska?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide goes bumfight! men allvarligt, hade du dödat för skojskull? främlingslegionen för dig kanske?
Jag har inget behov av att doda nagon, men skulle jag finna mig i en situation dar jag lagligt kunde gora det sa varfor inte. Man ska inte fordoma innan man provat... hehe, kanske inte ar applicerbart pa mord, vad vet jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag skulle lätt kunna döda någon, skulle jag få cash för att döda någon utan att kunna bli dömd för det skulle jag lätt göra det, jag värderar mig själv högre än andra, skulle jag bli mordhotad skulle jag inte tveka, om det skulle bli bråk och vapen var inblandade skulle jag inte tveka!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
skulle vara i självförsvar eller för att försvara någon jag älskar, förutom det så kan jag ine tänka mig någon situation där jag skulle kunna eller vilja döda någon.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
håller med candide. Kollat för mkt på dexter tror jag..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
candide fular sig. eller så är han psykopat. oavsätt så..
Om man inte åker fast då vill säga ^^
be the change
nej Varför inte döda någon? Är det så jävla fel? Vad är det som i dagsläget hindrar dig? Lagen, etik/moral, värderingar, åsikter? Att ta en annan människas liv är inget som jag kommer göra i mitt liv, men i den bästa av världar skulle jag nog testa. Man har ju ingen riktig kunskap om man aldrig testat ;)
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Jag skulle kunna döda i självförsvar/försvarsyfte om jag var tvungen att handla impulsivt, om situationen värkligen krävde det och inga andra lösningar fanns. Men jag har svårt att se att jag skulle döda som hämd eller upprättelse.
jag skulle kunna döda igen men helst inte
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
alla kan döda en annan människa, det är förfan en av våra primitivaste instinkter att ha ihjäl varandra. dom som förnekar sina instinkter blir klena, survival of the fittest.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Håller med Pusherman. Om jag hadde license 2 kill och fick cash för varje dödat offer skulle jag vara serie mördare
Så länge man var övertygad om att ingen annan skulle få veta, då hade det inte vart något problem. Förutsatt att man har en orsak förståss, inte bara för nöjes skull.
Om alternativet skulle vara att någon familjemedlem eller vän mördades skulle jag inte tveka. Annars skulle man ju på sätt å vis bära skulden för dennes död.
denna tråden skrämmer mig satan i det.
Ge lite exempel på VAD du skulle döda för?
Producent
2007-10-26 21:02
jag tror att alla som skriver i denna traden bara tuffar sig. när en människa väl ligger där pa knä, grater, bönar om sitt liv och inte förstar varför den kommer bli mördad, sa tror jag att ni ändrar uppfattning. vredesmord är dock en helt annan grej.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
fyra F24 de kanske snarare föreställer sig sig själva i ett fönster med ett snipergevär?
eller i en bunker med en knapp
Jag skulle kunna döda någon med pistol eller nåt, men inte med kniv, det är alldeles för äckligt. Men jag skulle enbart kunna döda någon om jag hade goda skäl och skulle komma undan fängelse.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
För min eller min familjs överlevnad, ja.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
nej P26 dödsdödarknappen!
skulle nog inte ha några problem rent samvetsmässigt, om jag visste att jag itne fick några konsekvenser så skulle jag nog faktiskt till och med döda en och annan människa. psykfall jag vet...
Suck me beautiful :D
om jag var arg skulle jag lätt kunna döda någon. Jag skulle däremot må sjukt dåligt efteråt. Om jag blir obotligt/dödligt sjuk kommer jag däremot att överväga en taxi driver, det har jag funderat över sjukt länge. Fast å andra sidan kanske synen på livet förändras ganska drastiskt när man väl hamnar där.
jag skulle kunna döda vet ett antal personer som jag skulle vilja döda
Jag tror att jag enkelt skulle kunna döda någon. Bara med pistol dårå för det ser verkligen inte ut att göra så ont, och om jag inte riktigt tänker såhär "Shit, den här killen kommer nu försvinna föralltid och hans familj kommer sakna honom så mycket, han kommer ALDRIG komma tillbaka" innan så är det nog lugnt för mig, men mitt samvete skulle vara förjävligt efteråt då jag inser vad jag verkligen har gjort. Men i stundens hetta skulle jag lätt ha dödat!
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
med taxi driver menar jag självklart filmen och inte en taxichaffis :P
skulle inte vilja döda någon alls. Men står det mellan tex min familj och en soldat i ett krig så är jag inte lika säker.
Brott och straff by the mad russian.
Producent
2007-10-30 02:52
misery. NÄPP!!!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Jag tror det är svårt att relatera till sinnestillståndet som krävs av en människa på våran tid att faktistk ta en människas liv. Tror det är svårt att ens förstå det men jag tror alla människor är kapabla att ta någons liv vid rätt situation och sinnestillstånd. Vi har ju ändå kommit såpass långt att de flesta vet att det är fel och nästan alla har den spärren som hindrar oss från att göra det i situationer som inte är direkt livshotande.. Men eftersom vi har möjligheten att helt kontrolleras av drifter/impulser så har jag svårt att tro att det inte går att driva människor till mord.
Vid rätt omständigheter, utan tvekan.. det är mer tillvägagångsättet som är det man bör kolla lite mer på. Alla människor har instinkt för att kämpa för sitt liv. Kan du strypa livet ur någon?.. Skjuta någon kan vem som helst råka göra om du nu står med ett vapen i hand. Det är just det kalla beräknade mordet som är det läskiga. Kan du smyga upp bakom någon, lägga pianotråden runt halsen å bara dra åt?.. (dexterrelatering huh) Jag kan rakt av säga att om jag fick frikort på ett par jävlar så skulle jag nog göra världen en tjänst och sudda ut deras existens.
mama said knock you out
Ja det skulle jag säkert kunna göra, beroende på. Jag skulle nog inte gömma mig i en buske o vänta på att en ensam tjej/kille skulle vandra förbi så att jag kunde hoppa fram o skära halsen av dom. Men skulle jag sitta i en sådan situation där jag själv är nära på att bli dödad så skulle jag klara av det.
Moderator
2007-11-01 01:09
Alla mina "vänner" kan jag mörda just nu !!!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Jag skulle antagligen kunna döda något ganska enkelt. Troligtvis hade jag redan gjort det om det inte vore för straffet man riskerar.
Jag skulle slå nån på käften så att de landade med nacken mot en trottoarkant och dog under ett fyllebråk, bli dömd och sitta fem år på Hall. Inte för att jag vill men jag har sån jävla otur.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Jag skulle ha svårt för att döda någon med mina bara händer... kladdigt... Sen ska man ju hacka upp lemmarna och gömma dom i skogen. Nä... det blir alldeles för jobbigt att städa... Skulle jag få trycka på en knapp som förintade världen skulle nog tristess/nyfikenhet ta överhanden
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986