I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kvinnor, det starkare könet?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-10-08 11:25

Kvinnor, det starkare könet?

Jag frågar mig ibland va all den här hysterin kring jämställdhet kommer ifrån? hittills har jag inte uppleft nån fördel med att va kille förutom att jag kan klia mig på pungen när jag vill. Jag kanske upplever det när jag väl får ett fast jobb o insikten att jag kännar några kronor mer än "Ullabritta". Kommer ihåg på högstadiet att några tjejjer ville ha "extra bidrag" för utgifter som smink eftersom det e vi killars fel attom ska ha det på sig. Iofs va folk pantade då men liknande argument verkar ju fortfarande vara inne bland jämnåriga feminister jag tycker så jkla synd om. Saker som att tjejjer kommer in på krogen vid tidig ålder verkar inte heller va nån riktig debattfråga, när jag tar upp det med ett hånflin blir folk bara sura o ser det som en "töntig" grej att diskutera. Är fortplantningsreglerna töntiga som tydligen verkar va den största fokusen i det massmediala samhället, killen ska fortfarande va macho, även om han ska va det på rätt sätt, visar han sig svag blir han överkörd. Ofta en tjej blir nerspöad under pågående parningslek ("Dansa disco"), skrattad åt av det andra könet om hon inte är sexuellt berest etc. Nej tjejjer har det inte lätt på det området, avundas inte att bli antastad men det blir killar också bara att vi inte gnäller om det för det e "omanligt". Våldtäkt är en sak som killar i regel inte råkar utför, det är hemskt. Å andra sidan tror jag det e fler killar som blir misshandlade än tjejjer som blir våldtagna. Slamp-glorifierningen e iofs ett steg i rätt riktning för "jämställdhet" iom sex and the city o andra kultprogramm "wow samantha e ball hon eju som en kille", newsflash eju bara det att tom en rätt skanky brud får till det på krogen utan att lyfta ett finger, vilket inte inträffar i ett omvänt scenario om personen ifråga är kille. 

I skola o arbetsplats har jag hittills inte heller upptäckt några förmåner med att vara kille på något plan. Har jag fåptt högre betyg för att jag är kille? Inte heller högre lön, men så har jag iofs inte så mkt arbetslivserfarenhet.

Så, skulle gärna villja ha det förklarat, i nuläget, min generation, på vilket sätt killar skulle va det "starkare könet." förutom att vio hoppar hlögre springer fortare o slår hårdare...

Roliga puckade kommentarer e som vanligt välkommnade

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.