I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför en viss låt associerar ett ex?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-08-22 03:51

Varför en viss låt associerar ett ex?

Hon var min FÖRSTA riktiga kärlek och jag var hennes FÖRSTA riktiga kärlek och hennes första kille överhuvudtaget på alla punkter. Varade typ 2 år.  Det har väll gått kanske lite mer än 1.5 år sen vi gjorde slut, och jag har verkligen kommit över henne för ett bra tag sen, och faktiskt så tyckte jag det var bra att det blev slut nu i efterhand.. Mår bättre osv.

Till frågan. Nu i skrivandets stund så laddade jag ner lite "äldre" låtar för att få lite nostalgi och återleva den tiden för 4 år sen, då man var 17, 18.  jag är (21 nu ej 20). Träffa på en låt som jag fortfarane verkligen har svårt för att lyssna på! En viss låt som jag och mitt ex lyssnade gemensamt och speglade vår relation till varandra. Även mitt ex vet om denna låt, låten är iof inte så värst speciell, men det var de för oss, den är inte speciell för mig nu längre, men jag verkligen verkligen kan inte lyssna på den får tillbaka den där känslan och stunden då man låg i sängen med varandra och lyssnade genom den.

Varför är det så?

Vill poängtera att jag verkligen kommit över denna person och betyder absolut inget för mig nu har till och med en annan nu.

En sak till som jag undrar över, varför kan jag inte beställa en Big Tasty på Mcdonalds? Menar, de var mitt ex favvo meny på Mcdonalds och vi drog ofta dit och käkade en tasty, har faktiskt försökt undvika big tasty på donken alla ggr jag varit där.

Varför är det så?
Som jag tidigare nämnde 2 ggr, Hon betyder NADA för mig. Har inte pratat me henne sen vi gjorde slut.


Never let me down - Kanye West.

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.