Tror du på spöken? har du sett ett spöke?
Jo en del mäniskor säger ju att dom verkligen har sett spöken. Har du gjort det? kan du beskriva hur det såg ut och vart du såg det och sånt... Skriv gärna några rader.
aha
Jag tror inte på spöken. Men något skumt finns det allt. Kom hem på fyllan här om natten och upptäcker en kran som står på = översvämmning på undervåningen. Och jag hade vart själv med två kompisar på övervåningen hela kvällen. Det var skumt!
Jag vill ha roligt , inte trevligt
lessen att regna på din parad men spöken finns inte. "Bevisa då att dom inte finns?" Det kan jag inte, men det är ungefär som en snubbe som varit med i en dokumentär som påstod att han inte accepterade döden som något som existerar och därför kommer han att leva för evigt, olycklig nog för honom så kommer det sunda förnuftet att banka ner även honom en dag ner i graven så.. likadant som förnuftets högerkänga borda sparka alla som tror på de paranormala i röven.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Tror inte heller på spöken, men jo, jag har också upplevt vissa saker som jag inte riktigt kan förklara, då de står utanför all logik jag känner till.
At the gates of Eternity...
Producent
2007-08-07 12:14
(X) Jag tror på spöken
I'm Just A Human
Jag tror pa spöken men kan ej se dem men kan kanna narvaron fran dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror inte. Som nämnt kan man ju inte bevisa att någonting inte existerar. Ni kan inte bevisa att jag inte har en rosa flodhäst som klockan 01.30 har sex med en död guldfisk under min soffa tillexempel (första som kom till skallen läskigt nog...), likagärna som jag inte kan bevisa att Tomten inte existerar. Däremot kan man bevisa att någonting existerar (jo man kan ju börja filosofera om detta men det har jag inte energi till)! Miljontals människor har genom tiden påstått att dom kan ta kontakt med andar osv, men än finns det inga bevis för detta fastän det utan problem skulle gå att bevisa. Sedan finns det ännu inga tecken (ja om man utgår ifrån naturvetenskapen) på att spöken skulle existera. Skriver något mer konstruktivt imorgon när jag orkar.
Jag tror på det :) .. Kan ju klart inte bevisa att det finns heller. men ett exempel nu då. Jag var på seans idag, min morsa var med. och killen som höll i det kom fram tog henne i handen o frågade om hon ville ha kontakt med någon. hon svarade att hon ville ha det med hennes farsa. Han berättade massa saker som helt klart stämmde som ha inte kunnat veta, orkar inte skriva alla men kan skriva en kort kul sak, han sa " Han brukar vara hemma hos dig, och han använder sina skor som finns hemma hos dig" och ja på inne på hennes altan står hans träskor. och bara för någon dag sedan, kom vi hem och dom var helt gräsiga som om någon använt dom och gått i nyklippt gräs med, och det har hänt flera gånger att skorna inte är på samma ställe. killen som höll i seansen var riktig bra och så. ah skulle kunna skriva ner massor men just nu orkar ja inte.. so looong.
Get MAD and change
lessen att regna på din parad men spöken finns inte. "Bevisa då att dom inte finns?" Det kan jag inte, men det är ungefär som en snubbe som varit med i en dokumentär som påstod att han inte accepterade döden som något som existerar och därför kommer han att leva för evigt, olycklig nog för honom så kommer det sunda förnuftet att banka ner även honom en dag ner i graven så.. likadant som förnuftets högerkänga borda sparka alla som tror på de paranormala i röven. Hmm, vem fan är du att skita ur dig påståenden? Har du något som backar upp allt, eller refererar du enbart till ditt egna "sunda förnuft? Isf måste jag ställa frågan; vad är det som säger att det sunda förnuftet alltid har rätt? Hur kan människor exempelvis ha olika åsikter när det kommer till politik eller religion när det redan finns ett "sunt förnuft" och iom det en "right way to go"? Skärp dig och tänk ett steg längre...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Jag har sett ett spöke, eller drömt det, svårt o säga. Så här upplevde jag d i alla fall: Jag låg i sängen (bodde i en etta) och såg en svart figur i hallen. Tyckte det såg ut som en människa men det var mörkt fast jag såg den ändå ganska tydligt. Det jag såg var i alla fall en normallång människa med svart "kappa" och blekt ansikte, såg kvinnlig ut men var ganska så grå och uttryckslös så det var svårt och uppfatta. Jag blev såklart rädd så jag blundade, gnuggade mig i ögonen och tänkte att det förmodligen bara var jackorna jag hade sett. När jag öppnade ögonen stod "hon" kvar och tittade på mig. Sen efter någon sekund gled hon sakta in bakom toadörren. Jag kände mig som sakt rädd men jag var mer förvirrad och nästan i trans eftersom det var en så konstig upplevelse. Det var något år sedan och inget liknande har hänt sedan dess och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag kunde ju som sagt bara ha drömt alltihop men det kändes lite för verkligt, speciellt eftersom jag stängde och öppnade ögonen. A ja, vad det än var så är det ett coolt minne...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tror på spöken. det finns ju filmer på youtube med filmer på massa skumma grejer och nåra som jag känner har en stuga i lappland eller nåt sånt och då satt dom och snackade om en ljuskrona som stog på bordet och båda sa att den var full då sprängdes den bara och sen var killen ute och pinkade sen när han var färdig och skulle gå in då stog det nån gammal tant och kollade på honom asså bara nåra meter ifrån och när han kvicknat till från chocken att hon stog där så var hon borta det var as skumt.
Nobody is perfect im nobody
Jag tycker det är på något sätt "patetiskt" med folk som säger att de -vet- att spöken, gud och liknande, faktiskt finns. Det finns inga som helst bevis för att några av ovan nämnda skulle finnas.
Signatur får rum här
jag såg ett spöke i mitt badkar. hon var i 20-årsåldern, blond. hade en handduk runt kroppen, och ett rosa hårband. hon var ledsen och lutade sig mot min pojkvän (som alltså stod i badkaret just då). min kommentar? "vad är det för brud som står bredvid dig?"
We call them winerbrods.
"jag tror på spöken. det finns ju filmer på youtube med filmer på massa skumma grejer.." Allt som sägs på internet är ju sant, så det där måste ju stämma!
Skunkafied F25 Kunde han se henne? Isåfall vafan gjorde ni då?
Funkenteller, nästan exakt samma sak hände mig, fast jag va fem, och gestalten passar ganska bra in på beskrivning bara att min hade en vit klänning. Stöööört
Producent
2007-08-12 17:50
den dagen jag skulle börja tro på spöken e den dagen dom besöker mig...vare sig det i vita laken eller som andar....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
själv tror jag att det finns, fins så pass många dokumenterade fall, dock tror jag det är sällsynt. I många fall har allt en naturlig förklaring, men något måste nästan vara på riktigt.
http://felidae-music.com
Jukkus Dokumenterade fall? Länka till ett dokumenterat fall där kameran inte är av kass kvalitet från 70-talet. Tycker just att det finns så många påstådda fall av dessa övernaturliga fenomen som gör att man inte bör tro på detta, då man borde ha några väl dokumenterade fall/lyckade experiment av dessa fenomen, och ändå finns det inte ett enda som enligt naturvetenskapen kan godkännas som något slags bevis.
Såg ett program på TV för ett tag sen där "proffsen" inom ämnet diskuterade bilder av påstådda "spöken" dom fått in till programet. Dom förklarade att spöken syns som energi. Så visade dom bilder som dom sa var absolut 100% riktiga spöken, men "energin" på bilden som visades som blå-lila sträck kan vem som helst med skills i göra i photoshop!
Kimhari - nä, han såg inte henne, så han blev ju skitskraj när jag sa att det står en brud bakom honom o lutar sig på hans axel haha han började skrika o så... "är hon kvar??"
We call them winerbrods.
i got this guitar and i learn how to make it talk
kanske_online P20 du kan börja med att kolla igenom allt
här sen går det bra att googla lite själv också,
typ såhär det kommer aldrig finnas några 100procentiga bevis, och ja, en hel del är bullshit. men när det finns så pass mycket måste någon historia vara sann
åffer: Det finns inga bevis på att spöken inte existerar heller, så... då återstår tro, och det får folk göra som de vill...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Jag tror att vi har en själ, och om allt bara blir svart när vi dör, får vi kanske aldrig veta! MEN, jag har hört personer om som dött, och dessa har ofta aldelles innan de dött, nämnt något namn eller person. T.ex mamma, eller någon person som betytt mycket för dem och som redan vandrat vidare. Det spekuleras om att dessa perosner "lotsar" in oss till himmlen, eller vad det nu är som väntar! Jag tror på andar, och jag HOPPAS framför allt, att det är någonting efter döden! Samtidigt är jag kritisk mot många spökfoton jag ser, för ibland kan man ifrågasätta t.ex val av motiv? Varför får man t.ex för sig att fota en vägg? Men det är upp till var och en att göra sitt val om vad man tror på! Själv är jag oerhört intresserad av det!
jukkus Varför skulle det inte gå att bevisa övernaturliga fenomen? Finns ingenting som inte går att bevisa om deta existerar (låt oss inte gå in i en djup filosofisk diskussion om detta...). För att det finns oändligt antal berättelser om övernaturliga fenomen så måste inte några av dessa stämma. Många av dessa är lögner, illusioner, spekulationer osv. Sedan om några av dessa berättelser/fenomen skulle vara sanna så borde man ha hittat bevis för dessa vid det här laget, när så oändligt många berättelser/fenomen existerar.
Jag kommer ihåg för inte så länge sedan att jag vaknade mitt i natten. Vad ser jag då? Jo, det sitter en ung tjej med blont hår, helt vanliga kläder en meter ifrån mig. Hon sitter med benen i kors. Jag freakar ut och tittar närmare och närmare tills jag nästan faller ur sängen. Det är verkligen en människa med ansikte, armar, kropp och ben. Till slut sträcker jag ut armen för att vidröra "henne"... det visar sig vara kontorsstolen. Det jag såg var dock inte en kontorsstol som i mörkret kunde liknas vid en mänsklig siluett utan jag såg en livs levande person framför mig. Därmed kan vi väl göra slutsatsen att hjärnan kan luras med oss = DET FINNS INGA FUCKING SPÖKEN!
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
har någon fått kontakt med något "ande" via "anden i glaset" eller liknande?
okänd - ja.
We call them winerbrods.
Jag har sett skitmånga spöken, bland annat en rätt läskig kvinna som klämde in sig mellan mitt huvud och väggen klädd i någon form av kåpa. En vän var med om en liknande grej fast då var det en lång man som lyfte upp honom och kastade ner honom i sängen igen några gånger. Förklaringen ligger i att vi båda var bakfulla och med om
det här. Och så mycket tror jag på spöken.
Skunkafied - din pojkvän hade en tjej i badkaret och lyckades lura dig att du såg ett spöke? Bra jobbat.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
dundermannen - men...jag var ju i badrummet (han duschade och jag borstade tänderna) och såg när hon dök upp från ingenstans, och försvann där hon kom ifrån
We call them winerbrods.
skunkafied - tror du på det?
efter vad jag har upplevt - ja. vet inte hur jag ska förklara utan att låta störd, men jag kan säga som så, under en "session" så ställde jag en fråga, och jag fick svar i form att ett visst märke dök upp på min kropp.
We call them winerbrods.
skunkafied: Berätta mer! Märke? Anden i glaset? har du sagt A får du säga B! Bara att gå in i politik-forumet för att hitta benämningen "störd" på folk. Dethär är lindrigt och mer intressant.
rapperted.se
jamen du vet...rivmärken i form av en viss persons initialer. detta låter sjukt, men here it goes. alltså...en gång i tiden umgicks jag med ett par tjejer. de hade sysslat med sånt rätt länge, och vi möttes av en slump. när vi var i samma rum så hände saker som inte går att förklara rent vetenskapligt. i alla fall, första gången vi träffades så var vi del av ett större sällskap o vi tänkte (alla som var där alltså) skulle köra en runda "anden i glaset". jag var givetvis tveksam, så jag ville ha bevis. och det fick jag..blev uppfylld med så mycket energi att jag fick hjärtklappning, svettningar o började skaka så mycket att dom fick ge mig lugnande tabletter. men det räckte inte. så jag bad om en viss död persons initialer. glaset rörde inte på sig. så jag fnissade lite o gick in på toa. när jag står där o tvättar händerna, tittar jag i spegeln. vid nyckelbenet såg jag rivmärkena som bildade personens initialer.
We call them winerbrods.
Rulltrappan vid Sergels torg, där har ni spöken :)
Signatur får rum här
shiit skunkafied! det låter skrämmande! hur reagerade du efter att märkt intialerna? vettskrämd ?(det skulle jag blivit!)
för mej är det så att jag hade aldrig gjort anden i glaset förrän mina kusiner övertalade mej att göra det.. då försökte mina kusiner få kontakt med deras farmor som hade dött några månader innan.. men då rörde sig glaset otydligt och osammanhängande.. då frågade vi istället efter min mor som är död sen jag var liten bebis.. efter ett tag så fick vi kontakt med henne, och det kändes helt underbart att ha ett "samtal" med min egna mamma som jag inte ens kommer ihåg av egna minnen, bara sett bilder och videofilmer och att andra i min närhet har berättat om henne.. det som är märkvärdigt då är att hon säger att jag inte ska läsa mail från en viss person (kallar honom för e här) som hon inte ens kände innan hon dog, och ingen annan i rummet visste om vem det var, förutom jag. Alltså måste det varit jag eller mina tankar påverkat att det blev som det blev, eller att min mamma märkte att det var något som bekymrade mej när det gällde kärlek och så sa hon till mej att jag skulle hålla mej undan från honom, så jag inte skulle bli sårad eller liknande. Detta var helt underbart, att få kontakt med min mamma och känna på något sätt hennes närvaro.. underbart!!!
HJÄLP ja e skiträdd nu tack vare er :P
Sleep is the cousin of death
kanske_online P20 för att mäniskor har allmänt svårt att tro på saker de inte själva ser, därför går det inte att bevisa för alla att spöken existerar
underbart somsagt, kände mej helt trygg och inte alls rädd
jag har aldrig trott på spöken men igår öppnades min källar dörr av sig själv,ingen på andra sidan sen mitt i natten slog nån på dörren och de var inget där när jag vakna,buuhuuuu spokeeey ett spöke i mitt us hjälp mig!!
jukkus Du påstår att bara för att vissa människor inte tror på det dom ser så går det inte att bevisa att spöken skulle existera? Det handlar inte om att tro på vad man ser. Som med allt annat så får man genomföra vetenskapliga experiment, forska runt ämnet osv. som man gör med allt annat. Det som existerar går att bevisa, och spöken (om de nu existerar) är inget undantag.
kanske_online P20 ok, om du ser det så, känner du till EVP? ITC? Sedan handlar ämnet om "övernaturligt", dvs saker som inte har en vetenskaplig förklaring. Bara för att vi i nuläget inte kan få reda på 100%-ig fakta om det övernaturliga med de instrument vi har betyder inte att de inte finns
Har aldrig sagt att de inte existerar, men det går inte att motbevisa existens. T.ex. är det omöjligt att bevisa att tomten inte existerar.
Jag känner till EVP/ITC smått. Dock är det inte någonting som håller för dokumentation eller bevis överhuvudtaget! Tänker utgå ifrån "forskning" omkring spöken då det är det tråden handlar om.
Problemet är att ALLT som fångas genom t.ex ITC är en förfalskning, väldigt suddig och otydlig eller liknande. Finns ju oändligt antal experiment där ett fåtal troende kommer med ett band filmat med en kamera från 1950-talet och påstår sig ha bevis för att det är ett spöke de har fångat på band.
Varför inte samla skeptiker och troende, komma överens om vad som håller för bevis för något specifikt som de troende vill bevisa och sedan genomföra experimentet med både troende och skeptiker närvarande som kontrollerar att allt går rätt till.
www.randi.org är en bra sida där man får försöka bevisa sin övernaturliga förmåga med skeptiker och troende närvarande. De som klarar att bevisa sin övernaturliga förmåga får en belöning på en miljon dollar. Detta har varit öppet sedan 60-talet tror jag.
kanske_online P20 man kommer aldrig få någon riktig förklaring, folk är för skeptiska för det. Det handlar om bevis som inte har någon logisk förklaring, typ EVP, det finns ingen logisk förklaring till det, men inte heller någon annan förklaring, ingen vet om det verkligen är spöken. Men när det finns så pass mycket på ämnet (bland annat discovery har gjort en del om det), så måste någon gnutta vara sanning. Det är därför jag tror på dem, även fast jag inte kan bevisa något.
okänd - eh. chockad? jag gick in i rummet där alla satt och visade märket...haha dom blev lika chockade... jag o dom brudarna brukade meditera tillsammans också, så möttes vi "på ett annat plan" liksom...skitfett. testa!
We call them winerbrods.
skunkafied: jag förstog det! jag skulle freakat ut! .. haha.. låter häftigt :)
Jag vet på spöken.. haha vadå tror? Jagvet, jag har sett.. Och det var inte bara jag som såg vi var flera.. och vi var knappast höga..:S Vi var unga, Yngre..Och de visar sig inte bara på nätterna.. men nu har ja inte sett/märkt av någon på länge.. lär säkert göra de nu bara för ja säger så nu..8-) tss.. Peace
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."