I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Något ni är stolta över.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-07-29 18:47

Något ni är stolta över.

Hej Hopp.

Har ni gjort något i era liv som ni var skiträdda, stressade eller bara hade ångest för, men som sedan visade sig vara väldigt nyttigt. Och nu pratar jag inte om huruvida man skall klippa håret eller inte. Utan mer om lite större grejer. Börjat jobba utomlands, eller flyttat långt hemifrån och saker i samma liga.

Jag praktiserade i Irland i 4 månader nu på vårterminen, och bestämde då att jag skulle komma tillbaka för att jobba från Aug-Nov till att börja med. Nu är det så att jag har ångest över det. Det var inte särskilt kul där, de man jobbade me var mestadels idioter och jag lärde mig inte mycket. Men jag vet att ett jobb är ett jobb, och man måste jobba. Jag vet också att om jag stannar i Sverige kommer jag vara för lat för att leta efter ett jobb. Och om jag skulle hitta ett så skulle det bli att jag stannade där i flera år, så för att helt enkelt rädda mig från mig själv så bestämde jag att jag skulle tillbaks. Men jag vill fan verkligen inte.

Så hur tacklar man sådant? Är det bara att blicka framåt och inse att det kommer hjälpa en längre fram i livet? Denna tråden går egentligen ut på att ni berättar om något ni gjort, och som sedan visat sig vara en värdefull erfarenhet, så att jag kommer in på sådana tankar.

Självklart får ni berätta om det gick åt helvete också =)

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin