min flickvän - vad ska man göra?
Ah det är så att jag har en flickvänn som mår dåligt just nu, vi har varit tillsammans 2 år bara. hon känner sig ensam eftersom hennes vänner slutat höra av sig och hon vet att hon har mig men jag menar vänner och pojkvänn är inte samma sak.. allstå blir fett ledssen när hon mår så dåligt och jag vet inte vad jag ska säga eller göra.. försöker bara visa henne hur mkt hon betyder för mig. men va fan hur skulle man själv känna om äns bästa vänner bara skiter i en o hittar på saker o planerar saker o man inte får veta det och inte äns ringer på födelsedagen. . Tacksam för svar och lite råd eller om någon annan är/har varit i liknade situvation.. skippa onödiga inlägg
Awww, tht's hard. när man känner sig hjälplös.. men ärligt talat trro jag gjort de du kan. sen det där med att vänner inte hör av sig, ibalnd måste man själva göra ngt. alltså nu menar jag inte att hon ska telefon terra dom osv. men be henne typ ringa lite av hennes vänner och dra ihop typ en krogrunda så kan du erbjuda att du tar med dina vänner med, så slipper det kännas så krystat för henne.. säg bara "du de skulle var akul om vi och lite vänner drog på krogen eller ngt" :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har suttit likdant själv för en tid sen. Flickan och jag var tillsammans i 2 år. Andra året märkte jag att hon ringde oftare och var lite nedsatt gemfört med hur glad och rolig hon var innan. Vännerna ansåg tydligen att tiden med mig tog för mycket. Därför struntade vännerna i henne och gjorde annat. Det som löste det hela var att jag fick puscha lite. Säga till henne att ringa vännerna oftare och kanske träffa mig mer sällan. Kanske lite tråkigt för mig men vänner behöver alla. Efter några veckor ringde vännerna mer och hon mår betydligt bättre idag :)
Medicc & Patten
"Bara 2 år"? Det är ju ändå en bra tid det hehe. Du får göra ditt allra bästa att visa att du åtminstone ändå alltid kommer vara där för henne. Börja inte klanka ner på hennes vänner eller säga att de är dåliga vänner för att de slutat höra av sig. Var där istället för henne, lyssna på allt vad hon säger. För det är lätt hänt att hon tänker att om du nu försvinner ur hennes liv, vem har hon då kvar?
At the gates of Eternity...
thanks peps. hinnar inte svara just nu, jobbar.
Du får göra ditt allra bästa att visa att du åtminstone ändå alltid kommer vara där för henne. säg inte att du alltid kommer vara där för henne för det blir förmodligen en lögn. säg att du finns där för henne.Börja inte klanka ner på hennes vänner eller säga att de är dåliga vänner för att de slutat höra av sig. Var där istället för henne, lyssna på allt vad hon säger. Lyssna lär av det hon säger få henne att kontakta dom! pusha henne. visa att du finns kvar även om hon softar med sina vänner osv. få henne att göra saker med dom! förklara att dom förmodligen slutat räkna med henne för att hon alltid e upptagen med dig och att hon måste ta kontakten och visa att hon är tillgänglig.För det är lätt hänt att hon tänker att om du nu försvinner ur hennes liv, vem har hon då kvar? pusha henne att bli självständig, hon har alltid kvar sig själv, hjälp henne stärka sin personlighet. och du har inte gjort allt du kan förräns du ger upp! du kan ju ta med henne o hitta på saker, lätta upp hennes humör gör inte bara samma gamla vardags rutiner hitta på lite mer grejer. lite nytt. lyft fram hennes intressen, kväv henne inte! kvinnor behöver ne viss frihet även i förhållandet annars blir det lätt att dom känner sig döende! pusha henne att få med polarna ut o festa eller va dom nu har för intressen. man har inte gjort allt förän saken är löst!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
varför har vännerna slutat höra av sig?
så är det med det som det är med det som är.....
Exakt, varför har dom slutat höra av sig? Hon borde väl snacka med dom och få en förklaring iaf.
Jag har ingen personlighet
Det är inte mycket till kompisar i alla fall. Kärlek är en diffusgrej som kan försvinna från en dag till en annan, men vänskap är det enda band som är roburst nog och som ska stå sig genom alla årets säsonger oavsett, förutsatt att man verkligen är vänner. En vän som en dag bara kan stänga igen dörren för en och aldrig mera vela höra av sig skulle jag aldirg tänka på som en vän överhuvudtaget. Men jag är 20 år nu och det känns nästan som att man är förbi den delen i sitt liv då man försöker byta upp en vänskapskrets för, det tar väldigt lång tid att skaffa gamla vänner.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Det låter exact som den sitvation jag är i . Deppar jämt ihop för att jag känner mig ensam . Jag är 16 . Bor hemma hos min pojkvän för att min mamma fick för sig att flytta från stockholm och lämna mig här. Och jag har ingen pappa . Och nu så har mina vänner helt plötsligt bara börjat skita i mig . Min pojkvän känns ibland som om han är den enda jag har och har gör verkligen allt för att vi ska ha det bra men seriöst . Att vara 16 snart 17 och bo hemma hos sin pojkvän utan att nån bryr sig är sjukt . tänk om vi gör slut ? Vilket vi nån gång kommer att göra . Då har jag ingenstans att ta vägen ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är nog viktigt att det inte bara är du och hon som umgås. Har hon slutat höra av sig till sina vänner efter ni två blev tillsammans? Folk orkar till slut inte höra av sig till en person de konstant får negativa svar av.
alltså, hon ringer till sina vänner. men det är alltid hon som får kontak dom. om hon inte ringer så hittar dom på saker utan henne, och jag har sagt att det inte gör nått om hon är med sina vänner istället för mig. och jag har hittat på saker med henne o hennes vänner och mina vänner. och jag tycker inte att jag tar för mycket tid av henne, eftersom jag jobbar mycket så har hon och hennes vänner mycket tid. antowon - det är inte hon som slutat höra av sig, utan det är hennes vänner som har slutat. Nej inte från början men nu den sita tiden har dom slutat göra det. men hennes vänner har ju också pojkvänner så jag vet inte.. aja det löser sig på nått sätt.. thänk you folks
Det känns som att det är dags för henne att skaffa nya vänner.
Redline!
hon har flera vänner än dom, men det har alltid varit dom som umgåts mest.
Introducera henne för dina vänner om du har några bra :) Lite plussidan av att vara i ett förhållande, ens partners vänner kan bli ens egna etc :) Minuskontot inträder om man av en händelse skulle råka göra slut, då måste man slåss om sina alla vänner :(
japan4: Ok, då formulerar jag om mitt svar. Det känns som att det är dags för henne att umgås med sina andra vänner. Anledningen är för att hennes polare uppenbarligen inte vill umgås med henne längre, så varför ska hon svansa runt dem?
Redline!
ja fan det börjar väl vara dags då att umgås lite med vännerna då.. ja har ett par polare som sällskapat tillsammans kanske ungefär dedär två åren du pratar om och typ ser dom inte ens mer om ja typ besöker min hemsatd var dom bor ännu.. ja har förståelse för att dom uppmärksammar varandra osv.. men nog e de ju så att med tiden så förlorar man kontakten och kanske därmed intresset.. kanske lite persaker tynger här under men då kan man ju sen inte gå å klaga på att det ärm dåliga väänner om man själv inte haft intresset att göra nåt för uppehållandet av ett Vänskap som är lite mindre krävande än ett äktenskap som kanske inte var stadiet ännu i topciens förhållande... men om vännerna ifråga nudå ringt efter henne och fått negativt svar så klart deras intresse tappar efter en tid, som antown sa. Och då har din flcikvän mycket att ta i, det är ju bra att ni ger tid åt varandra men komm ihåg folk omkring er åxå! tack
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang
ForceOne vill du gifta dig med mig? haha
philosophia Lol du var svårflörtad :D
philosophia F22 hehe, inte omöjligt ;) läs GB. Erkan P22 yo chump, real recognize real:P... "a real woman want a real man" tips till alla små pojkar ta ert ansvar som MÄN så får ni er drottning.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
japan4 P24 så berätta nu hur går det?any change?
Erkan P22 He want's his woman to be free, vem vill inte ha en sån kille :O
philosophia word up, lika bra att du snatchar honom då. det finns ju inte så många idag med sådanna åsikter. de allra flesta vill ju som bekant låsa in sina partners...
Antingen har hon skit vänner eller sen vågar hon inte skaffa nya vänner... Anyway, det är hennes problem... Har samma problem, och det är det enda jag kommit på, JAG kan inte göra nåt annat än att föra henne ut med mina vänner och hoppas hon träffar nån hon gillar...
Söker kunder, mixning & mastring!
Jag vet inte hela situationen, ibland finns det situationer där kanske vännerna inte hör av sig, då det kan vara grejjer som: "vi planerade inget, t ex. vi gick på bio, det var inget planerat". Ifall det inte är fallet så anser jag det är inga riktiga vänner, inget värt att bry sig om utan bara fortsätta framåt.
I be around, just out of sight
Men som nån skrev, smutskasta inte henns vänner, kanske det hon behöver är att bara prata ut och en axel att gråta ut på, där du måste stödja henne, jobbig position dock!
I be around, just out of sight
tror du ska pusha lite att hon ringer dom o kolla ifall dom ska hittepå nåt.. Avvara lite quality time till polers..
ta med henne ut och låt henne träffa nya vänner ! visst man saknar gamla vänner och så , men nya är alltid bra , säg åt henne . kom så går vi ut så kan du träfaf nya kompisar :) sen om du tror att det hjälper , säg åt henne att rigna dem och säga att hon verkligen saknar dem , dem lär ju inte dissa henne
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>