I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

R.I.P Christain

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-07-11 20:02

R.I.P Christain

den 19 Juni dog min 11 årige lillbror Christian av rökförgiftning i sitt hem.
den första dagen mådde jag skitdåligt över det.
men jag började snabbt att trycka undan mina känslor, så idag går jag bara runt och känner inget alls ungefär.
känner knappt glädje eller kärlek. mår bara piss

och jag har de här mötena jag borde gå på, jag borde gå dit och prata om det som hänt. när jag gjorde det sist så rasade mina murar på en gång och jag bröt ihop, men jag ville inte riktigt känna då så jag bara gick min väg och tryckte ner alla känslor igen.

Fan jag vill bara kunna släppa fram alla känslor igen. Jag vill känna sorgen, saknaden över min bror, känna kärleken till min flickvän och min familj.
Jag vill känna mig motiverad till att göra något. Jag får knappt ut något av när jag målar längre. det känns bara tomt när jag står där med burkarna. Jag vill känna.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 20:04
Stackars barn. Låter väldigt tragiskt och tråkigt. :(

Må lillebror vila i frid!
Keep it classic!

2007-07-11 23:33
Säger Som DJ Må Han Vila I Frid<3
SunShine Reggae!.

2007-07-12 01:52
RIP!

tycker du ska gå på fler samtal, även om det är jättetungt. tror det kommer hjälpa dig vidare i att hitta känslorna osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-12 09:48
Må din bror vila i frid.

Det är klart att det kommer kännas tungt hela livet framåt och jag tror du kommer få den utspädda portion av sorg som behövs under en väldigt lång tidsperiod. Även om man vill jäkta fram det för att sedan gå vidare är detta en svår procedur. Psykel anser att du ska gå på fler samtal, det tycker jag också. Även om jag inte varit med om något fullt så liknande så har denna typ av kontakt hjälpt mig.

Jag vet inte vad det är för slags samtal du gått på, men försök bara prata av dig med någon du inte känner, i enrum. (Kanske är så samtalen är utformade?) Berätta om ditt liv, vad du gör, allt som cirkulerar runt dig etc.
Dem brukar vara bra på att ställa konkreta följdfrågor och genom att svara på dessa så stort du kan kan du utveckla en djupare kontakt med dig själv. Man ser allting mer objektivt då, vilket jag tror är givande..

Hoppas verkligen att det går bra!
Krösus är rik för att han lurar barn.<br> / Bamse<br>

2007-07-12 10:15
depression P19

Det är inte möten hos någon psykolog jag går på utan det är NA-möten och liknande. Men det man gör där är att dela med sig om det som känns angeläget. Och det som har hänt med Christian är mig väldigt angeläget, men jag drar mig för att gå på mötena. Men det är just när man känner så här, mår som sämst och absolut inte vill gå på mötena jag som mest behöver det.

Jag ska börja gå på mötena igen och dela med mig om vad som hänt.

2007-07-14 21:04
du gör ett bra jobb, du behöver inte känna att du ska stressa fram något heller, d kommer när d kommer.
du är nog fortfarande ganska mycket i chocktillstånd just nu..... d ordnar sig tro mig!

2007-07-14 22:12
Säger som onek, det kommer när det kommer. Och det gör det oftast, förr eller senare.
Fortsätt gå på dina NA möten, känn ingen press att prata/prata om just det. Ibland är det skönt att bara lyssna på andra och man får ändå ut något av det.
Kanske blir det lite lättare att komma iväg på mötena om du säger till dej själv att du inte behöver prata öht om det inte känns rätt. Bara att du fortsätter gå dit är skitbra!

2007-07-14 22:22
Fan jag vill bara kunna släppa fram alla känslor igen. Jag vill känna sorgen, saknaden över min bror, känna kärleken till min flickvän och min familj.
Jag vill känna mig motiverad till att göra något. Jag får knappt ut något av när jag målar längre. det känns bara tomt när jag står där med burkarna. Jag vill känna.

Gå på dina möten och prata, hur jobbigt det än må vara. Det är bättre i längden, tro mig. Dina undantryckta känslor kommer ikapp dig förr eller senare och då blir det inte så bra...

Tråkigt att höra om brorsan! Det kommer ljusare dagar, killen! Det kommer bli bra... bara att hålla ut!=/
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-07-14 22:52
Jo jag vet, och jag ska börja gå dit och dela om det här när jag känner att det är dags.
Jag kan dela om annat som är angeläget eller bara lyssna. får se hur det blir när jag sitter där.
men jag vill ju gå på mötena, men jag vill även bara skita i det. Men jag ska ta mig iväg på mötena den här veckan som kommer och veckorna efter det också.
tack för allt stöd!

Tack för att du finns Onek. även om jag inte pratar om det när vi är med varandra så känns allt lite lättare just de stunderna.
Du är en JÄVLIGT bra än!!