I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tamponger/bindor på stenåldern

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-26 08:40

tamponger/bindor på stenåldern

hmm vad kunde man använda då lite mossa, något sorts tygstycke?

Hatar när saker inte vill gå bort när man e rastlös lol.

2007-06-26 08:47
dom sket väl i
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-06-26 08:58
det tror ja nog inte. Något måste dom fan ha haft.

2007-06-26 11:08
Man åt det, för man slösade inte på något, gammal hederlig blodsoppa!
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2007-06-26 12:54
Man täppte igen hålet med en sten såklart...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-26 14:04
Fan vad det måste ha luktat. Tänk er oralsex med sin partner på den tiden. Intorkat blod och flytningar i busken.
Shooo bree

2007-06-26 14:55
farbrorblå... för det fanns ingen vatten då.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-06-26 15:09
Dom kanske inte hade oralsex... Inte vet jag, men det känns som att det är på senare tid man börjat ha sex for fun och inte bara för fortplantning?

Eller är jag ute och cyklar?

Som svar på frågan så håller jag ju med om att nått måste dom haft, men vad?
Lär väl inte bara sprungit omkring och låtit det flöda liksom...
What we do in life echos in eternity.

2007-06-26 16:11
breaky_grl
Utan några vidare belägg så tror jag att sex "for fun" var mer utbrett innan samhällen blev stora typ. Kristendommen lär ha bidragit en del till tabu-tänket etc. Men på stenåldern var det säkert mkt hänky pänky. När dom hittar folkslag som levt i avskilldhet så är dom alltid värsta promiskuösa typ? :D Eller har jag kollat för mkt på film?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-26 16:14

Beror på vilket år vi talar om nu. Grottperioden trodde jag när jag läste frågan.
Pratar vi 1800-1900 så har jag för mig att dom hade ett par slags bandage som man tvättade ut och återanvände.

Shooo bree

2007-06-26 21:55
tror de som hade oralsex med kvinnor upptäckte att det inte var så gott och fattade att vi bör nog vänta ett par dagar med det.

Ingen som vet vad som användes enligt nån källa?

2007-06-26 22:19
Lexion: ... nej?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-06-26 23:00
Faan, jag undrar när oralsex började egentligen..
Off topic kanske :=D men men!
Highfive anyone, anyone?

2007-06-26 23:30
jag tror inte de hade oralsex eller sex överhuvetaget när de hade mens.. o antagligen så drog de på sig nån slags blöja liknande sån som bebisarna hade, sånna som man tvättade och återanvände i antagligen fler år. Och förhoppningsvis så tvättade de iaf en gång i veckan och då blev det nog inte så illaluktande så de inte kunde ha oralsex om de nu hade det.

fast detta skulle jag tro kom under 1500-talet kanske? inte under stenåldern iaf, då va det nog mer som när hundar löper, de blir liksom blod rätt på marken då :)

2007-06-26 23:52
Dom hade nog välvuxna buskar där nere som fungerade litegrann som en tvättsvamp och bara sög upp alting! Eller så kanske dom fyllde upp muttan med mossa! Det finns oändligt med möjligheter!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-06-26 23:55
HAHAHAHAH så jävla roligt samtalsämne. Tack till trådskaparen

2007-06-27 00:12
jag hittade någon slags lösning på gåtan på en sida som säljer tygbindor. de skriver att kvinnor använt (och använder, alla har ju inte tillgång till libresse invisible direkt), det som funnits i naturen: "pälsull, mjukt gräs, fjädrar, mossa eller lavar".
eller så blödde man ut det, eftersom menstruation kunde ses som ett tecken på att man var frisk och fertil, ungefär.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-06-27 03:20
snorty

ja visst, för för 4000 år sedan visste man vad mens var för något?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-06-27 09:05
när vi snackar stenåldern då snackar vi fler än en männikoart.
och med det således flera lösningar på samma problem.

så vad kvinnofolket gjorde för att inte fläcka ner bästa tigerfällen, eller gå med blod på vaden torde ju vara lite olika från art till art och grotta till grotta.
FREE Ayatolla.

2007-06-27 10:46
Erkan P22
Hm.. ja det låter ju också vettigt iofs. Men ändå... jag tror sex var för fortplantning mer än bara skojs skull...

Fast går det egentligen ens att ta reda på?

2007-06-27 11:40
Museum of Menstruation
Wiki

Naturliga tvättsvampar kanske var poppis tidigt. Det används iaf enl wiki.

2007-06-27 17:03
Alltså jag menade att egentligen är det väl omöjligt att egentligen veta om dom hade oralsex på stenåldern.

Haha...
Jaja. :)

2007-06-27 17:31
Jaaag tror jag vet nu!!

Dom körde upp en sill, eller en liten mört..
Därför brudars underliv luktar fisk än idag :)
Highfive anyone, anyone?

2007-06-27 17:59
_Bajsaren P7

men snälla. det är väl ganska uppenbart.

2007-06-27 22:59

Underskatta inte våra förfäder... T ex så är världens äldsta dildo är 28000 år gammal! De undvek väl oralsex vid mens som de flesta av dagens "moderna" människor.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-27 23:47
snorty?

Skämtar du med mig?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-06-28 00:08
_Bajsaren P7 Det är väl klart att de såg att det kom blod, de hade ju också då syn och känsel allt minsann. 
här får du lite kärlek

2007-06-28 00:08
..sen kanske de inte hade definerat det som mens och något naturligt osv.. vi vet ju mer idag än då
här får du lite kärlek

2007-06-28 00:12
Kepish: eftersom att alla kvinnor hade samma blod rinnandes från sina kön en gång i månaden, lär nog tom stenåldersmänniskorna hajat att det var något naturligt..

2007-06-28 00:14
Ja, i och för sig. Men jag menade att man inte kände till alla orsaker ingående.
här får du lite kärlek

2007-06-28 02:31
kepish

Läs i tråden. Ditt svar kan ha vart det dummaste jag nånsin läst. "de hade ju också då syn och känsel allt minsann. "

2007-06-28 12:33
Hahaha... orkar jag svara?

Kortfattat: när man läste ditt svar så kan man tro att du tror att dom inte alls visste att dom hade mens. Men det är ju uppenbart att dom visste att dom blödde. My point. hejdå
här får du lite kärlek

2007-06-28 14:47
_Bajsaren P7

det borde inte vara så svårt att koppla ihop menstruationsblödning med fertilitet, nej.

2007-06-28 23:58
sånt har jag också tänkt på,fan vad jobbigt för dom.
jag har också funderat på hur tjejerna i Lost gör.
AayFukYuuuu :@

2007-06-29 00:24
snorty

"okej", finns inget mer o diksutera då..

2007-06-29 01:55
Alla vet att Kottar var skiten.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-06-29 02:51
förresten. jag är ingen biolog men, har apor mens?

2007-06-29 11:57
bajsaren officiellt dummast på whoa?
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-06-29 15:33
Jag tror inte dem hade oralsex överhuvudtaget. Det här var på den tiden då inte feminism fanns, och då var det berättigat för mannen att bara pumpa på den brud han lyckats slå ner. Jag tror männen sket i att ha sex med kvinnor som blödde. Det är min sjuka teori.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-06-29 18:39
eeh dom lär ju märkt också att när dom vart me barn så hade dom ingen mens..så då kanske dom såg det som ett tecken att när man hade mens såkund eman bli me barn ..det lär  dom ju fattat..

Sen lär dom ju inte sitta me intorkad mens i muffen..det fanns väl ffs vatten att bada sig i..:/

2007-06-30 00:01
bajsaren officiellt dummast på whoa?

börjar tro det, eller så stämmer hans whoaålder överens med hans riktiga.
No cake for the impurity!

2007-07-01 01:44
e ni galna?! hahahaha
Okej, så enligt er som kallar mig dum, så visste människor på stenålder, som varade fram till för 4000 år sedan, att menstruationen var resterna från  en ägglossning, och att de på så vis räknade ut när deras kvinnor var fruktbara? Alltså, 4000 år sedan..

Jag skulle snarare påstå att ni är de dummaste på whoa, om det ens räcker..

2007-07-01 01:49

"Redan under stenåldern dyrkades kvinnans blödande krafter som någonting heligt. Förlagan till EcoSofts logotyp (stående kvinna med ett horn i höger hand - se kolumnen till vänster på denna sida) är en stenrelief ovanför mynningen till en grotta i Lausselle, Frankrike, daterad till omkring 20 000 f Kr. "

ett utrag från http://home.swipnet.se/ecosoft/histsv.html

2007-07-01 15:12
skulle väll gissa med tanke på omständigheterna att genomsnittskvinnan rörde på sig väldigt mycket mer än i dagsläget så antagligen var inte mensen lika "blödig" eller smärtosam som den är idag. en gissning bara.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-07-01 20:42
Man behöver inte veta när kvinnan är fruktbar, dem vill föröka sig då självmant mer.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-07-02 01:04
dom använde inget. sprang omkring bara lät det rinna. syntes väl inte så mycket antar jag...med långa kjolar o så.
We call them winerbrods.

2007-07-02 16:01
Bajsaren P7,
bara för att du är dum betyder inte det att människor på stenåldern var det.

"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-02 17:12
Det borde ju inte vara så svårt att kolla upp. Det finns människor som lever likt stenålders-modell än idag, exempelvis bushmen i sydafrika, det är bara att göra en fältstudie!

2007-07-02 18:27
gorrit

Men ditt jävla geni, sug min kuk o gå dränk dig sen, så jävla trött på folk i denna tråden nu. Jag VET att jag är smartare än alla som kallar mig dum här, så ni kan väl utmana mig i nån utmaning som ni tror skulle mäta smarthet. Dumjävlar..

2007-07-02 21:45
det ända jag vet är att på medeltiden lät dom det bara rinna ner på golvet.
jag tror inte stenåldernsmänniskorna ansåg det som äckligt, bara lika naturligt som pälsen på ryggen!

2007-07-04 19:11

Det fanns inte mens på stenåldern. Tror man uppfann de på typ 1700talet

Högt liv