I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-21 20:55

Förr!

jag jobbr som "supporttekniker" som det heter, dvs jag hjälper folk är deras internet inte fungerar.

ett ganska vidrigt jobb som jag hoppas bara är tillfälligt...

och ibland måste jag meddela det vidrigaste folk höra, dödsdomen, dvs, håll i hatten nu: att de kanske måste vara utan internet ett par dagar för de är något fel på stationen eller nätet.

som ett par dagar sedan började en tjej i 20årsåldern gråta för hon inte skulle kunna få surfa på ett tag.

jag tycker det är något absurt, att folk inte kan leva eller umgås utan internet, med "umgås" menar jag förståss det det viktigaste kommunikationscentret sen telefonens uppfans; MSN Mesenger...

så jag undrar om de finns nån här på whoa som levt under den tiden då inte internet fanns.

någon som kan berätta va man gjorde då? hur levde man livet då inte det fanns skitTV att kolla på 24/7, och inte nå internet o surfa på?
hur var det förr??

2007-06-21 21:14
inte         en           aning ..............
work some magic

2007-06-21 21:15
Det var hemskt, man fick gå hem till folk o knacka på.

- Hej, är Greger inne, får han komma ut o leka?

Tv gick bara att titta på en kvart på morgonen eller kanske en timme på lördagar. På kvällarna kunde man se på "barnprogram".
Det var rena skiten back in the days.
Men sen kom revolutionen!!
När farsgubben snickrade ihop vår första parabol, o man fick tillgång till cartoon network, eurosport o sky channels var lyckan total. Jag hade även en toppmatad Vhs som jag bandade wrestling o kodad Filmnet-porr på. Det var tider det! Har inte bvehövt kompisar
sen dess.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-21 21:16

whoa e new schooooooool

FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-06-22 01:55
De va ttyp samtidigt som innan mobil telefon. När man hade minicall eller "sökare" ist, kanske världens mäst onödiga sak...

Tex. komisen är inte hemma när man ringer så man "söker" honom ist.. Nu är det bara så att ingen hade telefonkort eller ens mynt för att ringa så alla man känner har typ 40 mess när dom kommer hem till nån å måste ringa alla eller ingen... För de mästa ingen... Fucked
Dream the dream that dreamers dream

2007-06-22 11:45
Förr var bättre i det här avseendet. Jag hatar TV, har inte ägt en på 5 år. Min första dator skaffade jag för kanske 3 eller 4 år sen och mitt liv har ju inte blivit bättre.

Jag provade på att leva lite spartanskt ett halvår. Hade inga elektronikprylar alls, förutom en telefon. Jag läste massa böcker och hängde med polare hela tiden. Det var grymt.

OT: Jag jobbar med kundservice för LG. Det är ungefär samma som för dig. Fast jag måste säga åt folk varje dag, kanske 20 personer, att de måste vara utan deras kylskål, tvättmaskin, Tv, dvd, eller dammsugare i flera dagar. Folk blir nästan alltid arga.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-06-22 11:53
de två veckor min dator va på reperation var de längsta i mitt liv.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-06-22 22:27
candide P24

tycker du ocks att all denna elektronik o shit är början på slutet för... inte mänsklighete kanske:) men du fattar, eller????
Producent

2007-06-22 22:38
jag va med mina kompisar o härjade runt....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-22 22:41
ja e rätt tacksam att msn o sånt finns, skulle ha väldigt mkt mindre kontakt med gamla stofiler om itne msn fanns, o så e de lätt o styra upp events o upptåg via msn..så ja tycker de e förjävla bra...

dom som föredrar dåtiden är bara missnöjda med sin nuvarande livssituation
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här