UFO - Beviset en gång för alla
För alla som tvivlar på att andra livsformer är på jorden - Moderskepp lika stora som New York!Här är beviset videofilmade UFO's från NASA's egna rymdbas! http://www.alienvideo.net/video-full-evidence-case-for-nasa-ufos.php SAKEN: Majoriteten av dagens forskare hävdar att ufon inte kan komma från en annan galax eller ett solsystem långt bortom vårt, eftersom Einsteins relativitets teori säger att massa (ett flygplan/tefat) inte kan uppnå ljusets hastighet eftersom energi tillförseln som massan skulle kräva för att accelerera upp i ljusets hastighet skulle vara för stor. Men nånting stämmer inte här. Hur kan man komma upp i ljusets hastighet? Enligt Einstein så går det bara genom att vara ren energi, det lättaste av allt, lättare än en foton (den renaste formen av energi). Om ni kollar på dokumentären ovan så ser ni hur man med hjälp av viss teknologi kan manipulera ett objekts energifrekvens (T. ex ett bord, ett flyplan, ett djur) till en högre, snabbare frekvens. Man kan alltså fastställa att med rätt teknologi kan en annan livsform ta sig runt hela universum! Ganska intressant!
It was written in the book of life
varför finns det bara ufon i usa för?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är sällan man hör om ufon runt om östvärlden, europa, australien, sydamerika medmera...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I sydamerika är det ju rätt vanligt förekommande med UFO-observationer...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Vad är ren energi?
I'm back!
eftersom det är filmat från
rymden , dessa ufon befinner sig på många olika platser runtom i jordens atmosfär. Det är däremot filmat av NASA som är grundat av amerikanarna eftersom att dem är världens dominanta supermakt och satsar miljonbelopp på ledande teknik inom raket/jet motor industrin.
Doggland F-1 foton (den renaste formen av energi)
Det kan beskrivas som en evig kraft som är och finns i allting.
Går inte att förgöra eller skapas.
med andra ord :
Energi är en fysikalisk storhet. Energi är något som medför förändring, rörelse, eller någon form av uträttat arbete. Energi kan vara lagrad (potentiell energi eller lägesenergi) eller något som överförs. Ibland avses med energi helt enkelt "utfört arbete".
jaha så du menar att man ska köpa dvd.n eller ?
Get MAD and change
musica P23 det har varit massa observationer i uralbergen (inte säker på stavningen men,men) Och lite varstans i forna sovjet
Dream the dream that dreamers dream
Pajja-Production P18 1. tryck på länken. 2. Scrolla ner på sidan tills du ser videospelaren. 3.tryck på play 4.spela upp part 2 som finns under videoinspelaren.
okej tack :D
Get MAD and change
np :D
the_messenger Finns inte alls något som säger att den energi som krävs för att accelera en kropp till ljuset hastighet skulle vara "för stor", för stor för vadå? Och om jag förstår din poäng så menar du att tesen är att UFON inte kan nå oss, Därför Att universum expanderar med ljusets hastighet, annars är ju argumenationen kring ljusets hastighet vara onödig, då en kapplöpning skulle vara onödvändig. Men varje kropp flyr inte varandra med ljusets hastighet, jorden lämnar t.ex. inte solen med ljusets hastighet, därför kan man väl anta att ljusets hastighet nödvänigtsvis inte behöver uppnås för att ta sig från planetsystem till planetsystem, elelr galax till galax?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
behöver inte se den där filmen. har sett Mars Attacks och den var bevis nog för mig.
Ok nu tror jag du missuppfattat mig litegrann. Hur navigerar vi oss i rymden idag? Raketer med Bränsle. Enligt Einsteins relativitets teori kan massa inte uppnå ljusets hastighet med den teknik vi använder oss av idag. Låt mig nu försklara varför. Discovery, som den heter, är en rymdfärja som används för alla möjliga rymd expeditioner. Den maxar någonstans runt35 000 km/h . För att den ska uppnå ljusets hastighet , alltså runt 5000000 km/h kräver det ganska mycket bränsle och det har vi inte på jorden. Det skulle kräva så mycket som HELA UNIVERSUMS energi för att ta oss fram i rymden med en solid farkost i ljusets hastighet. Alltså, det går inte med hjälp av bränsle eller någon typ av raket teknik att navigera andra solsystem o rymden. Det finns helt enkelt inte resurser. För att kunna leta efter liv måste vi ta oss ur solsystemet , vilket bara det skulle ta flera decennier med dagens teknik. Nu till G-kraft. Det finns någonting som heter G-kraft. Som jag förklarat (einsteins relativitetsteori) så kan inte massa uppnå ljusets hastighet. Bara om massa = 0 (foton). Så låt oss säga att du har byggt ett skepp o ska nu åka iväg i ljusets hastighet. G-kraften skulle förstöra skeppet och dig på några milli sekunder. Att åka flygplan och berg och dalbana har nog med g-kraft för att skada vid höghastighetsvändingar (antigravitation) eftersom det är en tung massa som åker omkring. När denna massan accelererar kräver den bara mer o mer energi för att bibehålla hastighet och g-kraften blir brutal. Som sagt, tänk och svänga din bil när du åker i 5000000 km/h. Det går inte, objektet kan inte strukturellt och fysiskt klara sig, Därför går det bara med REN ENERGI.
Ljusets hastighet är ju ifs knappt 30000000m/s om man nu ska vara petig.
Jag tror fan mer på Terence McKenna än det där !
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D R.I.P. Whoa !
nä jag orkar inte kolla på dedär tråkigt som fan ju..så han som snackar i bakrunden då, guuuud vilken tråkig röst
the messenger Oerhört pinsamt att du påstår att ljusets hastighet är 500 000 km/h men men. Du vet tydligen inte så mycket om vd du talar om va? De må vara omöjligt att uppnå ljusets hastighet IDAG, men inget som säger att det är omöjligt. Det finns redan ideér om så kalalde jon-raketer, eller motorer som skulle drivas med fusioner elelr till och med sammanslagning av materia och anti-materia (och nej, jag har inte bara läst änglar och demoner, jag råkar veta vad anti-materia är på riktigt :)) Och varför i hela friden skulle jag vilja svänga i 300 000 km/s ? Och du har fortfarande inte förklarat din fixa idé om att man måste kunna ta sig upp i ljusets hastighet för resa i rymden, räcker det inte med snäppet under liksom? eller 3 snäpp under?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Grymmaste UFO-skådningen skedde i Belgien för ett 10-tal år sedan. 100-tals människor ringde in och gav samma syn på saken de sett. Ett halvbra foto togs, militärer och poliser bekräftade det också. De skickade upp två stridspiloter i luften för att kolla upp det hela och fick in ett föremål på radarn, helt plötsligt försvann föremålet från radarn och man kunde läsa att föremålet rörde sig i typ Mach-10000 nej men ni hajar.. Det intressanta är ju att en hel stad, inklusive poliser och militärer bekräftar det hela. Annat är ju om en försupen gubbe i Arkansas säger att han såg ett tallriksformat föremål vid hans ranch liksom.. DE NICE!
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
_Bajsaren P7 Du kan väl ta o kolla igen? Det står 500 000 km/h, fel citerat av mig, låt oss anta att det krävs flera miljarder m/s för att komma upp i ljusets hastighet. Jag har aldrrig sagt att det är omöjligt att komma upp i ljusets hastighet. Tvärtom. Precis som du säger med jon (ION PROPULSION SYSTEMS) och kall fusion så är mycket möjligt. Principen bakom tekniken är implosion snarare än explosion , eld, det som vi använder idag för att driva mtorer och dylikt. Att du skulle svänga din bil i 5000000 km/h var bara en metafor för att få dig att förstå hur svårt det skulle vara att göra det med en rymdfärja som åker i ljusets hastighet. Det blir snart ganska uppenbart att man (som jag förklarade innan med einsteins relativitetsteori) måste befinna sig ett foton "läge", alltså att fordonets energi frekvens vibrerar på en väldigt hög frekvens. Och för att få dig att förstå vad jag menar ;Spektrum Som du säkert vet är allt vi ser ljus, som reflekterar ljus tillbaka till våra ögon för att sen bilda ett "hologram" (det vi ser). De ting en människas ögon kan se befinner sig i "vårat" spektrum av ljus. Det finns en rad olika spektrum av ljus, t. ex infra röd, Gammastrålning, UV m.m. Om man vill identifiera en mölig utomjordlig vistelse är chansen stor att du finner dem strax utanför vårat spektrum (UV),snarare än vid betydligt lägre spektrum där mobil-satellit-tv nät sänds. Varför då? Jo återigen för att en utomjordlig ras inte kan färdas från ett annat solsystem eller galax till ett annat utan att komma upp i ljusets hastighet för att komma fram välbehållen och relativt snabbt.Vad gör vi idag? likt filmen "Contact" med Judi Foster sitter vi och väntar med stora master och liknande på att en signal ska komma från rymden. Men dessa master och jätte paraboler fångar bara upp signaler i det mycket LÅGA spektrumet av ljus där tv-mobil nät opererar. Allt verkar vara en fasad. I dokumentären ovan ser du vad NASA gör själva, nu under hemlighetsstämpel, filmar objekt i det HÖGA spektrumet av ljus. För att dem vet. Dem vett att ingen utomjordlig ras kan färdas i det låga spektrumet från en galax till en annan. Och vad du kommer se är beviset på utomjordlig intelligens, formationer och höghastighets vändingar, allt filmat av NASA själva med speciella kameror som filmar i det höga spektrum av ljus. Poängen var den att för att NAVIGERA rymden effektivt, (med dagens hastigheter och teknik med raketer skulle det ta EVIGHETER för oss att nå planeter utanför vårat solsystem) så krävs det en väldigt snabb hastighet. ¨Det tar flera år att resa till MARS. Ok det var förklaringen rill varför vi måste komma upp i snabba hastigheter för att effektivt navigera solsystemet. Enligt Dr. Frank Drake's ekvation så finns det runt 10 000 planeter i våran galax (vintergatan), i olika solsystem som har samma avstånd från solen som oss. Det innebär att 10 000 planeter har samma utgångsläge som oss, och kan därför innehålla liv likt vårt här på jorden. Att nå dessa planeter har sen dess blivit ett utav NASA's mål. Det var förklaringen till varför vi MÅSTE komma upp i ljusets (eller bortom) hastighet för att kunna utforska vintergatan.
Du verkar ändå vara en ganska smart kille så jag hoppas du fattar vad jag menar den här gången, om inte så kolla bara på dokumentären!! Det är ett måste och det kommer ändra din syn på allt!! /The Messenger
ljustes hastighet e 300 000 meter/sek punkt slut ;)
vi är överallt!
Det räcker inte ens med 10-dubbla ljushastigheten för att vi ska komma nånvart inom överskådlig tid. Den närmaste stjärnan vårt egen lilla sol ligger 4 ljusår bort. Och folk tycker det tar lång tid med buss mellan göteborg och sthlm... :) Eftersom allt liv vi känner till, och som idag alls verkar rimligt, är kolbaserat tror jag inte vi har speciellt uppseendeväckande varelser att vänta oss - om de alls finns. Samma regler för liv gäller ju hela universum. Ditt snack om g-kraft, raketer och "ren energi" imponerar inte på mig.
om vi ska tala om forskare så kan vi ju först och främst konstatera att forskarna inte anser att dom vet allt sen så minns jag att jag läste något om någon lustig sak.. nått på t som färdades snabbare än ljuset.. nått sånt var det :)
cry me a river! --> thcrew
The_Messenger hur menar du att g-kraften påverkar dig i tyngdlöshet, det vore intressant att veta..
The Messenger: Varför släpps inte filmerna av Nasa istället för alienvideo.net? joda: g-kraft (i betydelsen acceleration) är ju iofs oberoende av gravitation.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
"låt oss anta att det krävs flera miljarder m/s för att komma upp i ljusets hastighet." Jävlar!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
joda Vad jag menade var att G-kraften vid tillräckligt många G kan sätta dig i ett stadie där gravitation upphävs, vad jag försöker säga är att utan att vibrera på en foton liknande frekvens och göra höghastighetsvändningar går inte ihop. Det klarar inte att fysiskt eller strukturellt överleva.Refused P26 Videon kan du hitta överallt på nätet b.la google video och you tube, den finns även att köpa och hostas av Dan Akroyd. Det är nämligen såhär, Nasa visade enligt offentlighets principen allt dem filmat men slutade (runt 96) efter all uppmärksamhet som gjordes kring dessa videfilmade klipp i dokumentären. Vad jag försleår till ALLA som inte förstår sig på mig är att titta på videon. Det är beviset , snälla ge det åtminstånde en chans. Jag kan inte tänka mig en bättre filmad utomjordlig vistelse, formationer över kontinenter filmade utifrån rymden med högteknologiska UV kameror.
herregud,
The_Messenger verkar just vara en messenger, en dålig sådan. Skriver av andra och fattar själv inte vad han skriver. Plugga lite inom ämnet, och då menar jag inte att titta på alienfilmer.
Din hojtlåda är tom.
refused, det borde väl dock inte utgöra något större problem om accelerationen sker över tillräckligt lång tid? fysik var aldrig mitt bästa ämne :) the_messenger, varför vända? man har väl planerat en rutt och följer den på ett sådan sätt så att de på farkosten klarart? =)
jag accepterar teorin, den var bra, vill se filmen nu bara. Ska se, i believe in aliens as much i believe in gods. haha
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Tänk på att UFO och liv på andra planeter inte är samma sak, det betyder bara att det är något som flyger och man inte vet vad det är, det betyder inte att det är varelser från andra sol system, jag tror inte på detta tyvärr, men jag vill vara säker på att det finns liv på andra planeter, först och främst vill jag se BÄTTRE bevis! Liksom känns som ett litet jippo att få tjäna pengar på, kan man inte få se intervjuer med dessa människor som han har pratat med istället? Massa påståenden tyvärr :/
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Zoom-Zoom P21 Jag respekterar din åsikt men tycker helt ärligt att det är jävligt synd att ingen tar detta seriöst, David Sereda är en utav världens mest kända och ledande ufo reserchears och analyserar, studerar och bevisar att det vi ser på filmen inte är någon form av damm, smuts-restpartiklar eller dylikt utan något väldigt stort i diameter och vibrerar (eftersom Nasa filmar med högteknologiska kameror på ett annat högre spektrum) på en väldigt hög energifrekvens, en tillräckligt hög frekvens för att åka i ljusets hastighet och bortom med otroligt liten mängd energi. Alltså Dessa UFOS ser VI INTE MED VÅRA MÄNSKLIGA ÖGON vilket gör dessa filmer VÄLDIGT INTRESSANTA!!
Chonbo Det känns lite synd att du tycker det, jag lägger ner tid och energi på att försöka visa er något som jag tyckte var värt att dela med mig eftersom det fick mig att förstå vissa saker, jag är verkligen ingen professor men jag vet att det jag säger make sense om man har sense =)
bill_b P25 Snälla du , det LIV VI KÄNNER TILL är JORDEN (i alla fall officiellt) och vad som verkar RIMLIGT ändrar vi uppfattning om varje DECENNIUM. Du e en utav dem som skulle säga att jorden va platt om du levde för några hundra år sen. Vintergatan är ett sandkorn i en oändligt jävla stor sandlåda och det förklarar hur mycket du vet om hela universum.
The_messenger: förstår inte riktigt ditt snack om att dessa aliens skulle sända ut ljus som befinner sig i ett högre spektrum. hade ju räckt med att man riktar en liten flashlight (alt. solljus) så kommer strålarna att reflekteras tillbaka till mina ögon, inte lika osynliga nu :P
http://www.soundclick.com/Labbi ~ Labbi - Mind over Money - Linero ~
timon b, klart det finns aliens, logiskt sett måste det finnas aliens. vi kommer aldrig se dem, eller ha kontakt med dem, men de finns. gudar däremot.. njaaa.. logiskt sett finns de inte :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
bill_b P25 solen ligger 4 ljusår bort? menar du inte 8 ljusminuter?
halsont bill_b refererar till solar i andra solsystem, han menade vår närmsta "grannsol" med potentiellt liv enligt Dr. Frank Drakes ekvationer.
eller kanske inte, haha sorry det var i alla fall det jag trodde han menade. Citat Den närmaste stjärnan vårt egen lilla sol ligger 4 ljusår bort. Och folk tycker det tar lång tid med buss mellan göteborg och sthlm... :) Antog att han förstog vad jag skrev innan men tydligen gjorde inte idioten det
Asså förrsetsen till alla i tråden sluta tjata om att det finns aliens eller inte kolla på dokumentären, få en riktig professionell analys av vad du ser och gör sen din bedömning det verkar som alla bara vill jiddra och egentligen inte är efter sanningen. Det blir bara jobbigt att höra på argument från idioter som inte ens kollat igenom dokumentären och fattat teorin vilket gör att hela tråden hamnar off topic!! Det roligaste är att ha en intelligent diskussion så att man antingen kan acceptera eller avfärda fakta!
the_messenger: varför har inte denna teorin fått mer uppmärksamhet? kan du även vara snäll och förklara hur ett föremål ska kunna reflektera osynligt ljus och samtidigt vara transparent för synligt ljus? eller har jag inte förstått riktigt?
http://www.soundclick.com/Labbi ~ Labbi - Mind over Money - Linero ~
Alla som tror att the_Messenger har en foliehatt på huvet räcker upp en hand.
jag gillar små russinkukar
the speed of light = 299 792 458 m / s dvs strax under 300 000 KM/s Och att färdas i den hastigheten är ointressant, Vi ska långt över den innan vi börjar snacka.. enligt einsteins teori är det inte möjligt att färdas i hastigheter över ljuset.. men däremot kan det vara möjligt att VIKA RYMDEN.. utan att behöva gå runt samma teori. Googla lite teorier. Warp och dylikt. Maskhål.
mama said knock you out
Tack för att du upprepade det som redan sagts, du fyllde verkligen ut denna diskution med dina väl valda ord.
vad ni än säger, ET finns!!
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
SkankyWhore folk snackade om att ljusets hastighet var 300 000 meter per sek..
det e kilometer per sek.. en jävla skillnad.
mama said knock you out
den där spiral grejen han visar, om jag förstått det rätt så är det ljusets hastighet ? isf måste man ju åka i en spiral om man åker i ljusets hastighet ?! no idea, förklara på svenska :D
och om man nu skulle åka sådär fort, menar han att man skulle kunna bli liten som en atom ? :S
Nu har jag inte tagit mig tid att titta på hela filmen med tanke på vad klockan är men jag kan inte sluta undras över en sak. Alla ufon som syns osv, jag tycker det är jävligt konstigt att "ufonsen" inte är intresserad av att kontakta oss.. Liksom, dom är så pass högt utvecklade att dom kan nå oss och när dom väl ser oss så tänker dom, oj vilken fin planet, dom verkar ha byggt en massa, MEN NEJ! dom ligger ju några millenium efter oss, attans här har vi inget att lära, bäst vi sticker tillbaka? Är det så dom tänker eftersom alla miljontals ufon som syns bara åker över våran himmel några gånger... Detta har inte så mkt med tråden att göra kanske men men :P
''Varför finns det bara ufon i USA?'' Ja det undrar jag också?