I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFO Hypotheses - Reptil-konspirationen, illuminati, pleiadians...(film)

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-07 00:39

UFO Hypotheses - Reptil-konspirationen, illuminati, pleiadians...(film)

Jag snubblade över de här 24 klippen på youtube en varm natt och blev ganska omskakad efter tittat på dem, hehe... sov konstigt. För er som redan är intresserade av hela reptil-konspirationen är detta ett måste. Ni andra som är ovan med sånna här flippade grejer borde oxå titta, döm inte ut eller avfärda det här direkt, snälla se alla klippen. Det är ändå en kvinna som ägnat en jävla massa forskning kring området och hon verkar ha alla hästar i stallet. OBS! Inga bevismaterial, bara prat. Peggy använder sig av en teknik som kallas EVP (Electronic Voice Phenomena). Om jag förstått rätt spelar in ljud med spelar dem baklänges och får en massa underliga saker. Hon berättar hur hon går tillväga i filmen.

Peggy Kane är enligt mig mycket trovärdig. Men det är bara min åsikt... se gärna volume 2 med UFO Hypotheses, samma ämne med mer action. Det skulle vara kul å veta vad folk har för synpunkter efter kollat. aiight!!

Länkarna:

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

Part 7

Part 8

... nu orkar jag inte länka fler... alla klippen finns till vänster under related. check it

Vet inte om tråden bör ligga i Politik istället? jaja... ni fattar resten!

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-06-07 00:51

2007-06-07 03:15
Bara skitsnack som vanligt från dessa källor, inget du behöver ligga sömnlös för ;)
Unweaving the rainbow.

2007-06-07 09:19
mycket trovärdig?
stackarn behöver ju vård.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-06-07 10:32
Gramsci P19
Det är inte som att jag hörde talas om det här nu för första gången. Har läst böcker om det här innan och människor världen runt berättar om samma saker.

2007-06-07 11:41
 Misery_chick
För mig mycket för dig att hantera kanske?

2007-06-07 15:23

och du sa att man inte skulle ta crowley seriöst.... hahaha du kan ju inte ha ens en hest hemma i hagen
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-06-07 15:31
Såna här filmer är väl mest intressanta för att visa hur man kan "bevisa" de mest sinnessjuka hypoteser om man förvränger fakta tillräckligt. Ett annat intressant fall är Konspiration-58 (var det väl).
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-07 16:09
haha vafan vet ni om mig?

sluta med påhoppen tack... lallare!

2007-06-07 16:26
Dirty-Dave P24

nej, för uppenbart osant och sjukt för att jag ska tro på det snarare, är ju plågsamt uppenbart att tantan har ju vanföreställningar.

2007-06-07 16:35
Jag aldrig skrivit att jag tror på det här till 100 %. Men jag ger det en chans och bildar mig en egen uppfattning. Ni behöver inte tro på ett shit, det är ju svårt att tro på nåt egentligen om man aldrig sett det med sina egna ögon. Isåfall ska man inte heller lita på nyheter eller tidningar, same thing. Tror ni att jag slukar det här med hull och hår? nej... visst är jag skeptisk. Men att skulle finnas en Reptilian E.Ts är absolut ingen omöjlighet. Av alla solsystem och galaxer det finns är det jävligt ignorant att tro att vi skulle vara ensamma.

2007-06-07 20:26
dirty-dave
Vi är nog inte ensamma nej, men att det skulle ligga inom en radie där vi någonsin skulle besöka varandra är otroligt.
Unweaving the rainbow.

2007-06-08 20:44
-ALI-
En nära kompis till mig har praktiskt taget sett en shapeshift, alltså en människa som byter skepnad till en reptil. Och då är det inte som på Tv serien "v", huden rivs av och vips där är en reptil. Dem byter dimension och freqvenser, sägs det??!. Min kompis ljuger aldrig annars om saker och är inte psycho så därför kan jag inte kalla honom en lögnare, har till och med hotat honom om han ljuger att han kan glömma våran vänskap. Men hela grejen är så fruktansvärt spaced out, våra hjärnor är inte tillräckligt utvecklade för att hantera att vi som människor skulle ha en galen överordnad som käkar upp oss, därför är det lättare avfärda det som en lögn. Jag vet inte vad jag ska tro på längre. Men är iaf säkert, det är något som är fel på våran planet...Hela 1900-talet var en blod massaker rakt av. Ungar försvinner spårlöst varje dag i USA, its crazy.

MFD00M P20
Vette fan om dem tjänar så mycket på att ljuga i filmen. Varför inte sälja idén till hollywood? Lär ju blir en klassisk sci-fi rulle som slår allt med hästlängder. Iof har det likande redan gjort i Tv Serien "V". Men det kommer faktist en 2 av det 2008.

Sen kan jag tipsa om att kolla på They Live. Jävligt nice film!

2007-06-08 21:25
 Dirty-Dave P24

i vilken situation såg han denna människa shapeshifta till en reptil då?

2007-06-08 21:59
Misery_chick

du undrar om han var drogad eller?

OT:
For your information så tar droger dig snabbare till "det" stället folk försöker komma till genom meditation.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-08 22:09
Dirty-Dave P24

Har inte pallat se filmerna men jag har också läst om samma grejer innan..
Vet inte riktigt vad man kan säga om det förutom att det finns teorier om att världsledarna är sånna.
Och man skulle nästan kunna tro att de är det med tanke på all krig, fattigdom och elende som de skapar.

Men jag kan inte säga något för att jag ej har sett någon själv så jag vet inte om konspirations teoretikerna ljuger eller inte. Men de måste ju ha fått det från någonstans.

Själv reptilinspirationen har ju kommit ifrån någonstans ursprungligen.
Om ni kollar på många byggnader som finns idag så ser man reptiler och reptil statyer mm. Vad de menar med det exakt vet jag inte riktigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-08 22:36
Misery_chick
En gång i en sjö när han badade, dem ska visst vara duktiga simmare dem jädrans rackarna. En annan gång i skogen när han var med sin farfar som typiskt nog är frimurare. Även fler mystiska saker har hänt som jag inte tänker ta upp här. Han såg det när han var yngre, runt 10 årsåldern. jaja, vad ska man säga? kan tyvär inte ge detaljer.

2007-06-08 23:04
Och alla undrar vi vad en  "freqvens" är.
I'm back!

2007-06-08 23:17
hur får du ihop de två sakerna? Det är mer spännande än vad som va på filmerna.

Peggy använder sig av en teknik som kallas EVP (Electronic Voice Phenomena). Om jag förstått rätt spelar in ljud med spelar dem baklänges och får en massa underliga saker. Hon berättar hur hon går tillväga i filmen.

och

Peggy Kane
är enligt mig mycket trovärdig.

2007-06-08 23:26
cmg P20
Cool. Kul att se fler som läst om det. Är det mest David Icke eller?
Det är det som är skumt. Varför har människan varit så fascinerad av Reptiler och drakar genom historen? Framförallt i England där det kryllar av en massa statyer föreställande drakar. Inom militären är ormen oxå en stark symbol. Även religioner.

Doggland F-1
Lite om freqvenser, dimensoner, shapeshifting, David Icke.
http://www.youtube.com/watch?v=Hj8GWcwfQrU&mode=related&search=

2007-06-08 23:30
MFD00M P20
Nope. Det är det jag inte gör eftersom han inte har några bevis. Men han är ändå en god vän så jag kan inte avfärda det, det tror jag du säkert förstår.

2007-06-09 02:16
Läs Invisibles i stället. där har vi konspirationer värda att tro på blandat med "rikitiga" religösa teser och tankar. kan var det absolut bästa skönliterara verket genom tiderna.

eller robert anton willsons ideer om verklighetstunnlar. också sjukt inressanta.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-06-09 10:52
 Jochman P25

länka ? :)
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>

2007-06-09 12:22
"in our day to day reality, we can create our own reality through our intention, through our thoughts, through our beliefs" (och en tupp kacklar i bakgrunden)

hahaha d där säger väl allt vi behöver veta?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-06-10 05:00
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-06-10 15:43
Jag säger inte att det här stämmer men det är väl inte mer konstigt att tro på ödlereptiler från yttre rymden än vilken religion som helst.

2007-06-10 17:28

alla religioner har ju nat slags budskap om hur man bor leva, tanka etc. I vilken form det heliga gestaltas ar mindre viktigt.

Reptil-snubbar e ju inte konstigare an utsmyckade elefant-snubbar men om du sag d storre sammanhanget skulle du marka att det har e riktigt absurd skit.

Hon snackar konstant om RAPE, RAPE och RAPE. ja skulle saga att tanten ar traumatiserad efter att ha blivit valdtagen som barn. Hon snackar extra mycke om hur hemsk det ar med barnen som hamnat i den undre varlden for att valdtas etc utan att ha haft tid att samla pa sig sa pass mycke dalig karma.

det har e hennes satt att bearbeta sitt trauma som oxo formodligen ligger till grund for hennes vanforestallningar. Samtidigt som hon ljuger och hittar pa massa skit sa intalar hon sig sjalv att det ar sant.

Hon ar oxo valdigt smart och manipulativ. Nu far hon den uppmarksamheten o uppskattning hon aldrig fick som barn. Sarskilt nar hon oxo ar dessa stackars forlorade sjalars anda hopp.

men det har e ju bara MIN teori haha. man kan ju aldrig veta helt sakert, men jag tycker hela grejen e valdigt osannolik. Ja e valdigt road av d har dock. Skulle utan TVEKAN bli den basta science fictionfilmen!

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-06-10 18:08
Ingen som har en länk till alkisen eller vad det nu är som heter rolf peter rolf peter och som pratar om ödlor som smälter i sig själva och kidnappar barn under havet osv???

2007-06-11 01:55
Varför är alla så stängda och trångsynta.. är det kanske den hårda hiphop-mentaliteten som rådet här?

Var lite mer open minded och gör er hemläxa innan ni börjar döma hejvilt!

Återkommer med kommentar på filmen.
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION

2007-06-11 06:34
Alltsa....ja vad ska man saga...skumt ar det! Har inte sett alla filmer, men ater dom upp folks sjalar nar man dor? Har for att hon sa nat sadant
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-06-11 13:56

neurook P24: jag ar open-minded och har gjort hemlaxan.

2007-06-11 16:51
http://www.vof.se/folkvett/20042konspirationism-i-teori-och-praktik
I'm back!

2007-06-11 19:48
Dirty-Dave P25

Ja precis David Icke, jag såg David Icke på film den live at brixton academy på 3 delar. Typ en del var 2 timmar. Det var då på sista delen han snackade om de konstiga grejerna hehe.

Ja det är intressant som fan, förutom som du sa på statyer mm så finns symbolen på logos av företag.

SOBE
http://www.trifitness.net/sobe%20logo.jpg

ALFA ROMEO
http://www.presse-fiat.de/Data/Markenlogos/Pictures/Romeo_Logo.jpg

DODGE VIPER
http://www.globalfailure.com/images/ViperLogo.gif

Fisk dyrkan, påven
http://www.redicecreations.com/specialreports/2005/09sep/aquarius4.jpg

2007-06-11 21:50
Don Juan, the Mexican Yaqui Indian shaman, tells Carlos Castaneda the following:

"We have a predator that came from the depths of the cosmos and took over the rule of our lives. Human beings are its prisoners. The Predator is our lord and master. It has rendered us docile, helpless. If we want to protest, it suppresses our protest. If we want to act independently, it demands that we don't do so... I have been beating around the bush all this time, insinuating to you that something is holding us prisoner. Indeed we are held prisoner!

"This was an energetic fact for the sorcerers of ancient Mexico ... They took us over because we are food for them, and they squeeze us mercilessly because we are their sustenance. just as we rear chickens in chicken coops, the predators rear us in human coops, humaneros. Therefore, their food is always available to them."

"No, no, no, no," "This is absurd don Juan. What you're saying is something monstrous. It simply can't be true, for sorcerers or for average men, or for anyone."

"Why not?" don Juan asked calmly. "Why not? Because it infuriates you? ... You haven't heard all the claims yet. I want to appeal to your analytical mind. Think for a moment, and tell me how you would explain the contradictions between the intelligence of man the engineer and the stupidity of his systems of beliefs, or the stupidity of his contradictory behaviour. Sorcerers believe that the predators have given us our systems of belief, our ideas of good and evil, our social mores. They are the ones who set up our hopes and expectations and dreams of success or failure. They have given us covetousness, greed, and cowardice. It is the predators who make us complacent, routinary, and egomaniacal."

"'But how can they do this, don Juan? asked, somehow angered further by what was saying. "'Do they whisper all that in our ears while we are asleep?"

"'No, they don't do it that way. That's idiotic!" don Juan said, smiling. "They are infinitely more efficient and organized than that. In order to keep us obedient and meek and weak, the predators engaged themselves in a stupendous manoeuvre 

stupendous, of course, from the point of view of a fighting strategist. A horrendous manoeuvre from the point of view of those who suffer it. They gave us their mind! Do you hear me? The predators give us their mind, which becomes our mind. The predators' mind is baroque, contradictory, morose, filled with the fear of being discovered any minute now."

"I know that even though you have never suffered hunger... you have food anxiety, which is none other than the anxiety of the predator who fears that any moment now its manoeuvre is going to be uncovered and food is going to be denied. Through the mind, which, after all, is their mind, the predators inject into the lives of human beings whatever is convenient for them. And they ensure, in this manner, a degree of security to act as a buffer against their fear."

"The sorcerers of ancient Mexico were quite ill at ease with the idea of when made its appearance on Earth. They reasoned that man must have been a complete being at one point, with stupendous insights, feats of awareness that are mythological legends nowadays. And then, everything seems to disappear, and we have now a sedated man. What I'm saying is that what we have against us is not a simple predator. It is very smart, and organized. It follows a methodical system to render us useless. Man, the magical being that he is destined to be, is no longer magical. He's an average piece of meat."

"There are no more dreams for man but the dreams of an animal who is being raised to become a piece of meat: trite, conventional, imbecilic."

Castaneda, 1998

2007-06-11 22:03
Athnagzo P18
Fisken och duvan är typiska illuminati symboler. Det vi tycker är fredliga symboler är för dem något helt annat, ger en motsatt effekt.

2007-06-12 08:32
Det mest intressant är påvens hatt, har aldrig i hela mitt liv sett påvens hatt som ett fiskhuvud. Men så är det!!

Inom denna conspiracy grejen så är det också mycket med svampar, det ska vara genvägen till en annan värld. Det finns bilder på präster/popes där man ser att hela deras överall/plagg inkl med hatten ska se ut som en svamp. Det är alltså sånt skit jag aldrig tänkt på förut.
Har ni någonsin sett bilder på "royalty" så har det en sån här plagg som en puncho fast i riktigt fin material så är den röd med vita prickar på. Exakt som svampen. Jag ska försöka hitta bilder. Intressant som fan.

2007-06-12 10:03
hehe ingen idé att ta sånt här på whoa...vet att man vill men folk är inte så mottagliga av teorier som förkastar deras verklighetsuppfattning... Det går hela tiden så långt att orden "idioti", "dåre", "pucko" och liknande dyker upp. Om dessa poster inte får vara heliga ens i vardagsfilosofiforumet så är det nog ingen idé att lägga in dessa posts. Håll det för er själva ist. så slipper p18 på whoa bli förvirrade.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2007-06-12 13:56
Orkar inte se alla filmklipp, någon som har lust att berätta vad denna konspiration går ut på?
Reptiler från ett annat solsystem som kan shapeshifta har kommit hit och korrumperat mänskligheten, eller?

2007-06-12 14:15
aja, EVP = pseudovetenskap.

wikipedia om evp
It's only gay if balls are touching

2007-06-12 19:44
MFD00M P20
Fisken symboliserar iaf Fiskguden "Dagon".

2007-06-12 20:45
Mmm. Och Lovecraft skrev egentligen fakta han fått från necronomicon, förklädd till skönlitteratur.

Dagon tillskrevs fiskegenskaper är enbart beroende på folketymologi. Men däri ligger sällan sanningen. Man lägger inte rabarber på något egentligen, det är ett embargo. Hokus pokus, Hoc est corpus
I'm back!

2007-06-12 21:58
fyfan vad skum trad!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-06-12 22:00
grejen är alltså att det är utomjordiska reptiler som styr världen? :)

2007-06-12 22:12
estragon P20
hehe. vi kan ta det det någon dag på fyllan!

2007-06-13 08:51
estragon P20

grejen är alltså att det är utomjordiska reptiler som styr världen? :)

haha så jävla fult det låter

2007-06-13 10:22
Dirty-Dave P25

För det första så tror inte jag att denna kvinna har alla flingor i cornflakes paketet.
Har träffat en massa personer med psykiska störningar i mina dagar, både yrkesmässigt och privat.
Hennes tomhet i ögonen samt stirrande blick är det första som avslöjar att hennes psyke inte är helt stabilt.

Sen har hon ju inga som helst bevis som styrker hennes påståenden, förutom hennes egna ord.

Jag skulle också kunna trixa ihop lite ljudfiler, utan problem.
Skulle kunna sitta och prata helt övertygande i flera timmar om att Hattifnattarna skapade jorden och att när man dör så hamnar man i deras värld som består av strössel.
Skulle du tro på mig då också?

Bara för att kvinnan har lagt ner pengar och forskat innom detta så betyder de ju inte att hon har rätt.

2007-06-13 12:32
Ene192 P22
Hennes tomhet i ögonen samt stirrande blick är det första som avslöjar att hennes psyke inte är helt stabilt.

Det där var ändå ganska långsökt va? Du kallar en person psykist störd för att hennes forskning är utöver det vanliga och hennes ögon ser knas ut. Då är alla dem som säger det alltså galna? Snälla, läs en bok av David Icke och studera historien och bilda dig egen uppfattning. För det första, det finns hur många som helst i världen som påstår samma saker. Men det är inte vad som händer efter döden som är relevant, glöm det. Det är vad som pågår här just nu som är viktigt.

Bara för att kvinnan har lagt ner pengar och forskat innom detta så betyder de ju inte att hon har rätt.

Sant. Men då är det inte mycket forskning vi kan lita på heller. Egenligen kan vi inte lita på något alls tills vi själva tar saken i egna händer.

blizzak P60
haha, jo det kanske är så. Men man kan alltid försöka att få folk tänka i andra banor och inte så enkelriktat.

cmg P20
hehe, det där med påven var nytt för mig. Jag snubblade oxå över det med svampar och stargates nyligen. Väldigt intressant! I antikens egyptien käkade pharoes svampar inuti pyramiderna för att kunna resa till andra världar.
Har du varit inne på den här sidan?:
http://www.thebravenewworldorder.com/

2007-06-13 15:01
ALLA ni som tror pa det har, eller ar positivt installda till det, AKTA er. forstar ni inte dom har manniskorna forsoker manipulera er?  till att kopa bocker ellr tillochmed ansluta er till nan organisation.

Det har ar ju bara borjan och just nu ser det val ganska oskyldigt ut, men tank pa att Scientologerna startades av en nordig forfattare som skrev billiga science fiction bocker. Nu ar det en organiserad sekt som anvander sig av maniputation och utnyttjande av svaga personer, allt i pengarna o maktens namn. Jag ser manga likheter i deras och dom har "forskarnas" budskap och ideer.

Peggy Kane ar valdigt skicklig pa att locka folk. Ett exempel:

Pleiadians
sags vara ett maktig livsform som Reptianerna hyser mycket respekt for eftersom de kan radda manskligheten.
Reptilianerna ser ner pa manniskorna. Ser dem som retarderad boskap och handelsvaror.

Kane sager att hon har fatt reda pa att hon sjalv ar Pleidian egentligen.

Hon sager att alla som intresserar sig for konspirationsteorier och sant som har med UFO:n att gora, formodligen oxo ar Pleidians.

Ar inte detta ett uppenbart knep att locka just dom manniskorna som har en svaghet for overnaturligheter?? Och som kanner att dom inte riktigt passar in?

2007-06-13 16:26
Dirty-Dave P25

Du tycker att de jag säger är långsökt, men inte att ett gäng ödlor styr världen?

Jag säger inte att hon är psykiskt störd, låt mig citera mig själv "Hennes tomhet i ögonen samt stirrande blick är det första som avslöjar att hennes psyke inte är helt stabilt".
En psykisk störning är inte det samma som att ha ett mindre stabilt psyke.
Under mina år som jag träffat människor som har psykiska störningar så har jag lärt sig att läsa av personer.
Man har väl blivit något utav en hobbypsykolog, om man nu måste sätta en stämpel på sig.
Folk som joinar dessa "sekter" är inte galna, nej. Snarare har dom svaga psyken och är lättmanipulerade.
Medans dom som startar "sekterna" är jävligt smarta (att vara smart är inte detsamma som att ha ett stabilt psyke f.ö) och manipulativa.
Jag har sett nog för att bilda mig en egen uppfattning, de är inte första gången jag stöter på denna "sekt".

Sant. Men då är det inte mycket forskning vi kan lita på heller. Egenligen kan vi inte lita på något alls tills vi själva tar saken i egna händer.

Den enda forskning jag litar på är där jag får bevis på att saker och ting kan förändras, som t.ex cancerforskningen.

Skulle den trevliga tanten kunna ge mig bevis på allt detta så är de självklart att jag skulle tro på de, men utan bevis så är det i mina öron skitsnack.

För det första, det finns hur många som helst i världen som påstår samma saker.

Det finns säkerligen flera hundra tusen som knullar barn, men gör det de rätt också?

2007-06-13 16:34
Dirty-Dave P25

Ja jag har faktiskt hört han Jake Kotze och sett den sidan.

Den var länkad ifrån denna sidan:

www.redicecreations.com

det är en svensk som har gjort den

2007-06-13 16:40
Ene192 P22

Det va lite intressant att du tog upp sekter för att det är lite det hela denna här konspirationsgrejern är om.

Så som jag har uppfattat det efter allting som jag har läst så är ju Frimurarna, Skull and Bones (både Bush och John Carrey är med), Bohemian Grove någon form av sekter med olika rankningsgrader som har ledare osv.

Det är ju det vissa människor tror att det just är väldigt många av högt uppsatta människor med makt som är med i dessa och de hjälper varandra samt sina ledare mot ett "mål"/"agenda".