I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag kommer nog explodera en vacker dag.

Övrigt - Vardagsfilosofi

Graffare

2007-05-10 15:07

Jag kommer nog explodera en vacker dag.

Ok, vettekatten vart jag ska börja, men hursomhelst.

Hela mitt liv har jag alltid varit väldigt förbannad, är konstant arg på ingenting egentligen.
Problemet är att jag aldrig släpper ut min ilska, jag stänger in in den, sen med jämna mellanrum får jag världens raseriutbrott och allting blir svart så slår jag sönder allt i min väg, ni förstår vad ja menar. men det var typ 3 år sen jag fick ett utbrott senast.

Och jag känner verkligen hur jag kokar i hela kroppen och kommer nog explodera väldigt snart, problemet är att jag inte bor hemma längre, bor hemma hos min bror, och jag kan absolut inte få ett utbrott hemma hos han, så, vad fan kan man göra?

Och hur ska man göra för att få ut sin ilska i små nyttiga doser?

När jag va typ 15-16 så skar jag mig i armar och skit, visst det fungerade men tänker fan inte hålla på med sånt igen.

någon som har nåt tips? anger manegment typ? heh, har inte en aning, men behöver tips!

tack på förhand.

2007-05-10 15:11
Boxning, kampsport, någonting där man får lära sig disciplin samtidigt som man har möjlighet att rasa av sig...
Alternativt att du går till en psykolog och snackar ett par gånger och ser om det verkar hjälpa.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-10 15:12
Köp en boxpåse och häng upp bara, sen slår du skiten ur den varje gång du känner att det behövs.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Graffare

2007-05-10 15:19
boxning eller nåt kan ju faktiskt vara en idé.

2007-05-10 16:05
skrik lite i kudden..

2007-05-10 16:07
Kör igång Raging Speedhorn med "Hate Song" och sätt igång ett grymt våldsamt tv-spel om du inte är en sådandär snubbe som är mycket för fysisk aktivitet.

Annars som de andra säger; boxning, kampsport, mm.
"Does it count as pedophilia if the kid is dead?"

2007-05-10 16:39
Annars finns det bra anger management-kurser och så, vilket faktiskt kan vara en mer långvarig lösning. Inte alla som får mindre agressionsproblem av att börja med kampsporter.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Graffare

2007-05-10 16:40
KAOz P22

Brukar lyssna på sepultura eller nåt på högsta volym o spela nåt spel där man får döda mkt, hehe.

de hjälper inte så länge, men för stunden känns de ju bra.

2007-05-10 16:47
Tja, då är det helt klart fysiskt aktivtet alternativt att prata med någon som gäller.

Vet själv hur det är. Har ett stressigt jobb med mycket ilska, men man kan inte släppa ut det riktigt. Då får man hitta något som hjälper till att släppa ut det.
Styrketräning, boxning, ja, du vet. :P
"Does it count as pedophilia if the kid is dead?"

2007-05-10 16:49
Kampsport som dom sa är nog väldigt vettigt..

Skrika i kudden med för den delen :D
Låter inte så mkt o man kan skrika på rätt bra :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-10 17:49
Postal är skit sämsta grejen man kan hålla på med!!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Graffare

2007-05-10 18:39
men kampsport ska ja lätt kolla upp, kan nog vara en bra lösning.

nån som har koll på hur mkt sånt brukar kosta?

2007-05-10 18:50
Jag brukar typ bita och slå i överkastet/sängen samtidigt som jag skriker...har fungerat hela livet än så länge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-10 19:15
Säg aldrig åt en "psykopat" att börja på kampsport..
Det hela kommer sluta med att du blir sönderslagen utanför någon klubb av en lite halvgalen shune med svartbälte i karate.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-05-10 19:45

Kampsport linjen fungerar , egen erfarenhet!
En säck att slå på hemma är otroligt behagligt .)

Priser varierar men räkna med 500 - 1000 kr halvår
3-4 pass i veckan

2007-05-10 19:49
börja på krav maga, israelisk försvarskonst typ. I israel får man typ lära sig att döda någon så fort som möjligt. I sverige är det mer försvara sig, ta sig ur grepp osv. Sedan går alla slag och sparkar mot adamsäpple och pung.

Du är typ som killen i heroes?

Annars kan du ju spöa alla kaxiga jävla 15-16 åringar på stan som ska slåss med alla från 12-90 år.

2007-05-10 20:44
Jag fick mest raseriutbrott när jag var yngre och slog sönder mina ägodelar och andras. Tror inte jag fått nåt utbrott sen 9:an när mina polare tände eld på min morronrock när ja låg o sov haha. Jag stänger också inne ilska och så, men jag känner inte som om jag skulle explodera. Lär ju säkert göra det en dag och gå postal som fan, men aja. Boxningssäck som många har föreslagit verkar vara en bra idé. Har själv en som jag aldrig nånsin slår på.
A historian is a prophet in reverse

2007-05-10 21:01
GretaG, ladda ner. Skaffa uTorrent och hitta en torrentsida som t.ex thepiratebay eller isohunt. Men det finns bättre spel, Postal är bara sjukt. Postal 2 är det senaste förresten. Tända eld på människor och pissa på deras rykande lik är ju alltid kul.
A historian is a prophet in reverse
Graffare

2007-05-10 21:14
tack för tipsen allihopa, ska lätt börja på boxning eller nåt!

2007-05-10 22:35
Du behöver inte börja nån kampsort för att bli av me aggrisioner.. Utan som någon sa, köp en som säck man slår på..

Om inte de passar kan du allitd hitta grejer du inte behöver
och bara slåå sönder dom, typ ta me dom ute nånstans o bara
slå prylarna mot en sten, funkar bra :)

Annars grejer som att springa, träna o sånt, det är oxå bra...

Highfive anyone, anyone?

2007-05-10 23:26
Du borde börja  jobba som Biljettkontrolant lr Dörrvakt....lr polis hehehe
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality
Graffare

2007-05-10 23:50
haha connex vore ju de ultimata.

Graffare

2007-05-11 13:57
testade att vara ute o springa idag, det funkade rätt bra, men sen sprang jag vilse då blev ja rätt pissed, haha.

2007-05-16 01:36
hahaha fan vad bra!

det funkar ju skitbra att ta en promenad eller slå på en påse boxningspåse.
fortsättning följer...

2007-05-16 04:24
knalla ut i skogen å gräv en grop tills du spyr av utmattning...  alternativt,  kuta bara..  utav bara helvete.  Alternativt det där med sandsäcken, men det funkar inte bra om du inte kan visualisera..  köp ett luftgevär.  mula några legogubbar..  det känns bättre.
mama said knock you out
Poet

2007-05-16 12:28
Art Kills: Hade samma bekymmer som du, fast inte gällandes ilska, utan att jag aldrig snackade om när jag blev ledsen eller betvivlad.  Höll det i mig så mycket att jag började få panikångestattacker. Hade det från ungefär 16 års ålder tills jag blev 22 år gammal.

Talk about, lär dig att styra det, så kommer du se att du kommer må bättre :)
At the gates of Eternity...

2007-05-16 22:48
Art_Kills P0

men kampsport ska ja lätt kolla upp, kan nog vara en bra lösning.

och det har du inte kommit på själv under alla dessa år? inte undra på att du är förbannad..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-05-17 11:55
^
hahahahahahaha good one!!

annars kan du börja taga,de e rätt skoj sätt att få ut saker å ting ur systemet att förstöra nått.
om du ristar på rutor så får du ut det ännu mer.
dock förstör du för andra å tar risker men de e ju ett sätt att göra de på !
Breakare

2007-05-19 21:45

vet exakt vad du menar, blivit behandlat som skit av min familj i flera år, misshandel, sexuellt utnyttjat, och annat shit jag inte orkar ta, haft den ilskan i mig att det bara flippar ur sig, grejjen jag gjorde då, var faktiskt ingenting, psykologmöten o shit hjälper inte utan du måste inse sj att den ilskan du har inne kan du använda av gott syfte va, tyvärr så va det en enkelt svar men det e det enda du kan hjälpa dig med, med andra ord lev med det....svårt men det dagen du känner att du klarar det så kommer du må bra m.m trust me....tänk inte på det och så, :/

HERB, bust a cap in yo ass

2007-05-20 15:49

jag tycker du ska ta reda på vad det är som gör dig så arg hela tiden. Om de är allvarliga saker så kanske du behöver gå i terapi. Irriterar du dig på någon så säg det till personen på ett schysst sätt. Det är viktigt att du lär dig säga ifrån när någon gör dig arg och inte hålla det inom dig, för de e då allting bygger upp sig. Min mamma kan göra mig så jävla förbannad ibland o då räcker de bara med att ja säger allt ja stör mig på sen bråkar vi en stund o sen går de över. Jätte skönt haha...  Boxning o all annan kampsport är bara en tillfällig lösning. ilskan kommer finnas kvar.

2007-05-20 20:06
Save the cheerleader.

2007-05-21 10:31
Häpp, bara jag som tyckte det var roligt.

Hoppas du reder ut ditt problem på nåt annat sätt då.