I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fortsätter drömma ny vaken ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-27 20:38

Fortsätter drömma ny vaken ?

Gör ni något sånnt ? jagkan ge er typ ett t.ex

jag låg ny vaken med min tjej, hon pussade mig på munnen

Så började jag tänka halv sovande " varför pussar hon mig på den munnen ? varför inte på den andra? eller har jag ens någon annan mun ?" typ sånt , eller Typ jag ligger vaken typ , elle halvt , så börjar jag sparka för det kändes som om min lillsyrra satt o klättrade på mig :D

ni då :D?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-27 20:56
Jag la mig och skrek typ, "nej, nej, fan också, NEJ!" och nästan lipade. Jag var klarvaken men vet inte varför jag gjorde så, hade fetaste ångestkänslan, hade typ drömt att jag förlorat cash eller något vetifan. Sedan gick jag i alla fall och bankade på mammas dörr och sa typ "nej, mamma, nej, vad ska vi göra, nej" och lipade. Sedan la jag mig lipandes på sängen, skrek "nej" och sedan somnade jag. Var helt klarvaken, minns allt tydligt. Jag var vaken bara att jag trodde att drömmen varit verklighet eller något på något sätt. Extremt jobbig ångestkänsla upplevelsen igenom dock, sjukt jobbig.

2007-03-27 22:02
ja gjorde d i morse! fast d händer bara när ja vaknar själv o inte kan dubbelkolla verklighet o dröm.
drömde att jag skulle testa mina sinnen o att ja stoppade en hand i iskallt vatten o den andra i kokhett.
skulle titta vilken som jag kände först eller om jag kände båda samtidigt eller om det neutraliserades i hjärnan.
d va aaascoolt. ja stod så o när d blev smärtsamt i den varma handen så fokuserade jag på den iskalla o vice versa.
men ja brände sönder ena o köldskadade andra.
allt i en morrondröm på snooztid...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-30 15:17
ja det händer alla den inre dialogen spelar spratt med en
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-03-30 23:25
Min mamma väckte mig en morgon när jag skulle till skolan. Hade PRECIS vaknat, hon sa "Du måste gå upp och gå till skolan" då jag svarade med "Kan inte, finns inga platser kvar." Det enda jag kan minnas.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-03-31 12:57
Händer mig väldigt ofta,, börjar babbla om drömmen som om den vore sann när jag är lite nyvaken, morsan ska alltid jiddra med mig och fortsätta ställa frågor och garva, haha kul skit asså..
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-04-02 18:51
Hände mig senast inatt , vaknade 3ggr och var i dream-mode alla gångerna , man får lixom fokusera och säga åt sig själv att lägga av , annars så fortsätter man ett tag eller somnar om . Mysko grej asså

2007-04-03 13:22
inatt va en förjävlig sådan!
drömde att jkäkat exstacy utan att veta d o märkte d bara för jag hade sån jävla kramp i käkarna så tänderna höll på o gå av.
kämpat emot heeeela natten för att inte bita av mina tänder!

trodde d va sant när ja vaknade också o hade fetångest plus migrän lik huvudvärk för jag förmodligen bitit ihop heela natten...
Moderator

2007-04-09 20:12

jag brukar drömma sjuka saker som att jag är en utomjording sen när jag vaknar så drömmer jag fortfarande det är fett mysko men jag har vaknat av att drömmen tagit slut och det har blivit svart bara ´det är läskigt men man drömmer bara 10 sekunder och sen tänker man på fortsättningen och man drömmer ungefär 100 drömmar varje natt men kommer inte ihåg alla iblan 2 iblan 3 ibland 1 ibland ingen

And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2007-04-09 21:08
Haha sist jag såg Scarface och Taxi Driver var jag vääldigt trött och båda gångerna så följde jag filmerna i halvvaket tillstånd och plöstligt så såg jag ett skenande tåg komma körande ut ur rutan rakt mot mig, gissa om jag hoppade till och blev klarvaken då! Skumt att det hänt två gånger dessutom.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-04-10 07:23
Jag kommer ihåg att när jag gick i skolan o skulle duscha varje morgon halvdrömde jag om en skitkonstig grej.
Jag drömde/tänkte att när jag haft duschmunstycket över ett specifikt område på huvudet (som jag konstigt nog refererade till företag) var jag tvungen att gå till nästa företag o ge dom också.
Jag förstår inte riktigt tankegångarna men när jag började uppmärksamma vafan jag höll på med försvann all logik som detta resonemang hade och jag glömde också mkt av vad jag egentligen tänkte.

Kan väl säga att detta pågick i nästan ett halvår innan jag uppmärksammade det. Jag visste att det pågick men reflekterade inte över det och antog det som nåt naturligt o självklart fram till jag verkligen tänkte över det.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-04-10 07:25
Just det, dom olika "företagen" hade olika färger som rött, blått o gult etc och olika geometriska former (i 3D)
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-04-10 10:50

Jag: VaFAN hände igår ?
Mamma: Du var i Spanien.
Jag: Varför ?
Mamma: Kungafamiljen skickade dig.
Jag: ...... Aha... ok... Förlåt att jag inte tog ut hunden.
Mamma: Det är lugnt, jag och pappa tog honom. God natt.

Hände förrigår. Hade inte sovit kvällen innan och mamma knackade på och kom in :)

2007-04-10 21:16
nan vecka sen kollade nyheterna medan min brorsa lag o halvsov i soffan. och sa sa han plotsligt: "ere ett program om krabbfiske?" hahaha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-04-10 22:36
ibland så vaknar jag efter en grym drömm =P så bara NEEEEEJ! , så lägger jag mig surt för att somna igen :P Tills man vet att man e körd:D

2007-04-13 13:44
jag är alltid arg när jag är i det tillståndet och kan inte kontrolera vad jag säger typ.
PAO!

2007-04-17 16:20
om jag till exempel sover över hos nån polare och vaknar på morgonen och har haft värsta psykdrömmen, så berättar jag om den, sen några timmar senare kommer jag inte ihåg var det var jag sa att jag drömmde om. :/
- men nog om dig nu.

2007-04-17 16:28
jag e psyk på morgonen.
en morgon: snacka om nån nerladdning tog henne på röven o decka igen..

En annan gång ringde en annan hem till mig, flyger upp efter massa signaler o börjar berätta hur häftigt det var när signalen var synkad med bollen som studsade till tonerna..

2008-05-02 00:53
haha, sånt e fucked..
kommer ihåg när jag och 2 polare hade lan och avslutade natten med att kolla på american gangster.
Nå det gick ju inge bra alla somnade så jag stängde av den.
sedan låg jag i sackosäcken och var helt psyk, var inne i filmen asså hehe..
Skrek att vi inte kunde sälja det horset för att snuten kunde komma och andra som kunde komma och skjuta oss.. dom svarade ju inte.. Slog ena på käften och i pungen den andra rätt i magen och på pungen.. sedan somnade jag och vaknade typ 10 timmar senare..
Fattar fortfarande inte hur fan det kunde förekomma.. har aldrig hänt före eller efter.

2008-05-02 15:28
plz, ni behöver inte posta om ni inte har något vettigare att komma med än "haha" eller "vad går ni på egentligen?"

tråden är rensad!
vadå? jag dyster?

2008-05-02 18:27
haha roliga inlägg. När jag har varit ute o festat o kommit hem så brukar jag bara dra av alla mina kläder och sova i trosor. Så vaknar jag och tror att alla ja har festat med den kvällen är i min lägenhet och då döljer jag mig själv och springer runt och letar efter mina kläder eftersom jag inte vill att någon ska se mig naken. Tills ja inser att jag är ensam. hahaha

2008-05-02 18:39
teN

hahaha hade så där exakt samma. tänkte vi hade förlorat massa pengar och jag fick en sån äcklig ångestkänsla och allt var förstört typ kunde lika gärna dö eller nått.

tror jag hade feber då dock.
 www.RekFoto.se

2008-05-05 02:19
Varenda morgon..  senast i morse vaknade jag till och börja sortera grejer som inte existerade på nattduksbordet, tror det var räkningar formade som tetrisblock, hade problem med att få den blå biten att passa. 
mama said knock you out

2008-05-08 19:57

Bara läst några inlägg men kolla upp nattskräck, hypnagoga och hypnapompa.

2008-05-25 16:09
händer ofta att man är vid medvetande men att tankarna börjar bli verklighet när man håller på att sopmna
Ingen mera rosa banner

2009-08-21 00:55
ja gissar på att de beror på att när man drömmer så äre typ kroppens DMT som sätter sprätt och när man vaknar så hinner de inte försvinna ordentligt ibland? annars brukar de hända mej att ja drömmer att ja vunnit pengar typ och så när ja vaknar så brukar ja tänka att ja ska köpa ny tv och så men sen inser ja att de va en dröm, rätt jobbigt och nu när vi ändå talar drömmer
ibland när ja ska sova, precis innan ja somnar brukar ja typ drömma/tänka att ja ramlar och då känns de precis som att ja ramlar och hoppar upp. det är jävligt läskigt
hahaha

2009-08-21 08:20
Farshan kom in och väckte mej för några månder sen!

-Gå upp nu!
- Va?
-Gå upp nu!
-Aa, jag ska ba hämta en sak..

och då ska jag tydligen somnat om, minns det inte själv men farshan berättade 1 timme senare typ..
Rappare

2009-08-21 16:03
Jag la mig och skrek typ, "nej, nej, fan också, NEJ!" och nästan lipade. Jag var klarvaken men vet inte varför jag gjorde så, hade fetaste ångestkänslan, hade typ drömt att jag förlorat cash eller något vetifan. Sedan gick jag i alla fall och bankade på mammas dörr och sa typ "nej, mamma, nej, vad ska vi göra, nej" och lipade. Sedan la jag mig lipandes på sängen, skrek "nej" och sedan somnade jag. Var helt klarvaken, minns allt tydligt. Jag var vaken bara att jag trodde att drömmen varit verklighet eller något på något sätt. Extremt jobbig ångestkänsla upplevelsen igenom dock, sjukt jobbig.

- Händer mig med fast ag tror att jag sta dö, springer runt i huset o skriker

2009-08-23 14:14
Jag gör det hela tiden, nästan varje morgon. Det är ofta när jag somnar om på morgonen, jag drömmer saker som jag är helt övertygad om att de är verkliga.
Jag har gjort det så länge nu att jag har börjat kunna kontrollera det, dvs jag kan om jag vaknar ur en dröm, somna om och med mening fortsätta drömmen.
Av någon konstig anledning så drömmer jag då alltid att jag har sex med nån annan än min kille :S

2009-08-23 23:34
Haha, underhållande tråd(:

Min vän vaknade upp för någon dag sen och började skrika på sin mamma.

E: VART ÄR BREVET?
Mor: Vilket brev?
E: JAG VET ATT DU HAR BREVET, DET JAG SKREV!
Mor:...
E: Fan mamma, jag vet ju att du har skickat det..

han beskrev det som att jag var vaken och att han var heeelt övertygad om att hans mamma hade skickat ett brev som han hade skrivit. Fast han hade ju inte skrivit nått brev, hans mamma fattade ingenting.

En annan sak, kanske inte riktigt samma men jag drömde att jag petade på min vän när jag sov bredvid honom och så vaknade jag och då låg jag och petade på honom. Mycket konstigt
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-09-09 21:28
Trrism

jag också, har skällt ut min mamma åtskilliga gånger utan att minnas ett skit av det efteråt.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!