I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"fetaste händelsen i mitt liv"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-15 13:31

"fetaste händelsen i mitt liv"

Shaou, det här kommer vara jävligt svårt att förklara, men jag ska försökaså gott jag kan, hoppas nu hänger med, och kom gärna med egna tankar och dela gärna med er av egna upplevelser. Det som har hänt mig har fyllt upp hela mig med lycka glädje ett stort lugn inom mig, I TVÅ HELA DAGAR NU!

Det börja i tisdags kväll, en polare kom hem te mig med folkbers, vi satt och snacka lite och bara chillade, efter ett tag ringde en tjej kompis som fråga om hon fick komma dit. En timme senare kom hon.
Hon hade tjack med sig, jag var trött och frågade om jag vill ha, jag sa ne pallar inte idag och sånt, min polare var nyfiken, så han testa istället. MEN skit samma, nu kommer jag till själva poängen, dom var tjackade, och fick för sig att dom skulle gå ut och gå, Dom sticker vid 2 på natten, dom kom tillbka vid 6. Då hade jag fått sova i fyra timmar, var svin trött när dom kom tillbaka och väckte mig, min polare skulle på jobbet, och sånt, och hon hade inge att göra så hon stannade och yra runt som en jävla hygena,
Det var då det hände!
Jag låg och halvsov, hon gick runt och snacka med mig, jag svarade i mummlande ord och korfattade menigar, efter en stund upptäcker jag att jag blundar men kan ändå se henne, Closed Eye Vision typ, hon fortsätter snacka jag svarar på samma sätt tills jag märker att jag för riktigta dialoger med henne, fast inte i den värld hon var i, Det var som att jag Såg utifrån 4a ögon 2 på där hon går runt och jag halvsover och dom andra två på samma ställen fast jag är vaken, Det känndes som om min själ var i ett paralellt universum, och min kropp var i standard världen! och så mycket annat jag skulle vilja säga men jag vill inte krångla till det! men slutsumman av det här, tror jag att jag befann mig på två ställen sammtidigt. det var ingen dröm känns det som utan en själslig upplevelser som var fet som fan.

Min lärare sa att det var en hypnagog hallis, andra säger det var typ en astral projektion och en del säger lucid dröm, vad tror ni :D?!

Detta var verkligen överfett att uppleva

Glad om ni läser allt PEACE!

//Crooked//

2007-03-15 14:01
ballt
Don't fuck with kroll.

2007-03-15 15:09
Det skulle kunna vara antingen en hypnopomp eller hypnagog hallucination, eller så har du faktiskt råkat ut för en utomkroppslig upplevelse - om man nu köper sånt. =)
 Rädda DITT privatliv..
http://www.stoppa-storebror.se/

2007-03-15 18:49
det där är inget direkt ovanligt,  halvdröm..  du pendlar lite i mellanläget bara..   du vet att du för en konversation,  du är på väg att börja drömma men inte direkt kommer hela vägen.  Testa samma grej med att lyssna på någon talbok eller dylikt i mp3spelare, på alldeles för hög volym.. sen försöker du somna till det..  man kan få helt skumma drömstadier av det.  Enklaste sättet är iofs det du snackar om..  att någon "stör" en när man försöker bränna av..
mama said knock you out

2007-03-15 23:03
nä usch d där e hemskt o ha!
hade det i ett halvår förut nästan varje gång jag somnade.
Blev så rädd att ja inte kunde skilja på dröm o verklighet så ja hade polare som fick sova hos mej som kunde bekräfta när ja vaknade att jag bara "drömt" eller vad som var sanning.

Fick så första gången på ett år (vad ja kan minnas) inatt!
Vaknade ensam och mådde skitdåligt med lite halvpanik fram till lunch då jag förstod att d va en dröm, tack vare att killen kom hem..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 23:04
o föresten så stay off lobotomi pillrena typ nosinan för o slippa, d kommer ändå tillbaka o ännu värre då du slutat med dem.
(tänkte på medicineringen du nämnde)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2007-03-16 01:06

jag upplever såna händelser som riktigt hemska.
för att jag som person drömmer jätteofta om
mardrömmar, eller snarare sagt... ALLTID.
just därför så när jag är halvvaken/halvsovande
så känns allting ont som sker. men kul att du
hade en bra upplevelse av den saken iaf :)
What I said, yo!

2007-03-16 17:48
Tjack i sig är inte hallucogent, det är bara det att man kan börja få hallisar om man har varit vaken i x antal dagar.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-03-16 19:06

Nej, det kanske inte är hallucinogent, men kan ju bli ganska snurrig, och tro att man har upplevt rent känslomässigt omvälvande saker som kanske inte är så mycket mer än typ yrsel?

Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>

2007-03-16 19:20
matshinze

benz måste ja ju säga va dagligt, propavan, theralen o nosinan mf. va väl på tapeten vi kvällstid.
använder inget av d nu däremot o sover asbra för d mesta dårå...

2007-03-17 10:14
matshinze
aa d gör d. att d hände då men inte att d hände igen för nåra nätter sen när ja inte går på nåt alls...

2007-03-17 15:24
Hur mycket var du tvungen att ta för att uppleva det?

2007-03-17 16:15

Kan jag få numret till den här tjejen?

...

Juste innan jag glömmer: eller också så kanske hon lurade i dig lite tjack ändå..

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2007-03-17 16:22
Eller så blev du kär i henne?

2007-03-18 19:40
Jag har varit med om samma sak fast för typ 1 år sedan. Det var Helt sjukt jag skällde ut min morsa på tyska.     
NIRVIK

2007-03-18 20:16
jag tror nog att hon lura i dig lite tjack jag...

2007-03-18 20:45

Vi va i österrike så jag tror nog mer på nazi teorin än tjack teorin. Jag får ju knappt ta en treo för morsan när jag har ont i huvudet :) !!  

NIRVIK

2007-03-23 09:20
jaja vilken nice upplevelse asså. man får sig lite o fundera på efter såna hær hændelser.

Har varit med om likande ting ett par tre gånger faktiskt.
Du finner dig sjælv i sængen men något vis ær det som att sjælen svævar omkring i rummet.

Ja sov medans ja upplevde hur min bror stod på andra sidan fønstret o højtade till mig så vi førde nån slags dialog genom fønstret mitt i natten om farmor var vad jag minns nær ja vakna upp direkt efter.

Læste lite om det och tydligen så ær detta vad man kallar Lucid Dreams, kroppen vilar men sjælen ær vaken. Det kan bero på dålig sømn och stress under dagen.
Troligtvis har du slocknat efter nån folle o sovit dåligt och sen hamnat i nå slags drømtillstånd.

Øverfett, men frågan e om de egentligen går o tolka något ut såna hær upplevelser eftersom drømmar i sig ær så ologiskt.
><(((*>

2007-03-24 22:40
vafan rokte du? I want some of that good shit :D
Shuu

2007-03-27 09:39
Det där var ju en själavandring.. Det är de flrsta på varje natt utan att veta om det =)