I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filosofi-trams?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-01-10 22:27

Filosofi-trams?

har precis haft min första filosofi lektion, och jag känner mig ganska upprörd över hur tramsigt jag tyckte allt var ..
det kan ju bero på lärarens kompetens och sätt att få elever att bli intresserade och jag planerar att om vid visat intresse uppdatera om min åsikt förändras under kursens gång.
Saker som får mig att tycka det är tramsigt:

Vad är grejen med att ta saker som det inte finns någon förklaring till och inte funnits sen filosofin myntades och älta det..
visst det är intressant med disskusioner MEN enough is enough..
ingen har ju i princip nu något nytt att tillägga allt bara ältas..

och varför vill man ta lätta frågor i livet och göra dom 100% svårare, typ "varför finns jag?" .. min mor och min far idkade samlag här är jag, så är det...

och det verkar som grejen med filosofin och filosofer är att mest svåra ord samt mest påhittade teorier vinner! ja jag vet språkfilosofi men jag tycker att det är en ganska onödig grej!

filosofi är läran om mer ovetande
jag känner mig mer tärd på ett mänskligt plan efter den här lektionen en mer smart.


ge min svar på vad filosofin nångonsin gjort för dig?


okej detta inlägg är skrivet i stundens hetta så jag kanske överreagerar lite, men jag undrar vad andra tycker och finns det någon som också är realist och tycker som jag?

tack och hej!



Macaulay Culkin gots the hung ups for crack