I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-01-09 03:57

Dubbeldröm

Nu har jag haft den äckligaste gången av alla.

Jag sover o drömmer. Plötsligt vaknar jag och sätter mig upp i sängen, nånting är konstigt, men jag lägger mig igen för att sova vidare, men upptäcker då att kudden borta!? Jag hoppar upp, ställer mig vid sängen o börjar leta, krafsandes runt sängen.

Nu plötsligt vaknar jag av att jag "catfightas" med väggen som min säng står vid. Jag slutar att slåss o fattar att jag vaknat ur drömmen.
Jag varken orkar eller vågar somna om längre. Jag går upp...adrenalinet i topp, borstar tänderna och gör i ordning mig som vanligt.

När jag på kvällen är på väg till jobbet, somnar jag som vanligt på tunnelbanan, och sover så djupt så de känns att jag ligger under tåget? Plötsligt är det nån som knuffar på mig och frågar mig om det inte är här jag ska av.
Jag flyger upp, ler, tittar mig omkring förvirrat och sjunker ned i sätet igen..men så kommer jag på att jag ska ju av här...och   springer av tåget.

När jag pustar ut förvirringen på perrongen kommer jag på att jag glömt min rygga på tåget...jag vänder mig för att hoppa in i vagnen igen, men dörarrna har redan stängts. Då kommer jag på att jag inte har den blekaste om vem de var som väckte mig på tåget? Jag sparkar lite surt i gruset, och vaknar nu av att jag har ont i tå...som jag uppenbarligen sparkat i väggen!

Jag sätter mig snabbt upp igen och är...lite rädd, lite lack...men mest förvirrad...haha! Jag går upp väcker mina roomisar o berättar att jag vaknat ur en dröm 100 ggr den här natten, väntar på att få bekräftelse om att jag verkligen är vaken. Polarna bara skrattar. Jag vet inte vad jag ska tro...jag lägger mig igen, men kan inte somna o därefter är jag vaken på riktigt!

Har ni varit med om liknande?

Flying inbetween..

2007-01-09 06:44
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar

2007-01-09 06:55
TAckartackar...intressant läsning..!
Sjuk känsla äre hur som hellst!
Flying inbetween..

2007-01-09 12:48
Shit, helt galet :D
Det värsta jag råkat ut för är att jag vaknat i drömmen, för att sen precis efteråt vakna på riktigt. Då kände jag mig lite konsig :)
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader

2007-01-09 22:58
aah
när ja låg på avgiftning hade ja sån dröm..

upprepade sig om och om igen..
eller egentligen inte drömmen i stort så mkt..
men den började likadant varje gång med att ja vaknade i sängen och klev upp osv..

tog ett bra tag innan ja hajjade att ja va vaken..
helt tröttkörd va man i skallen också..
fett ansträngande sånt där..
cry me a river!
--> thcrew

2007-01-09 22:59
The philosopher Bertrand Russell even claimed to have experienced ‘about a hundred' false awakenings in succession while coming round from a general anaesthetic (Russell, 1948, p.186).

join the club :(
cry me a river!
--> thcrew

2007-01-10 19:04
hehe..
Känner igen det där.. Hade liknade "drömar" under två veckor i gymnasiet. I vissa fall så fastnade jag i drömmen. Jag ville men kunde inte vakna/komma ut drömmen.
Efter två veckor så började jag sova i soffan i vardags rummet. Det hjälpte.. =)
Sen var allting tillbaka på "random mode":D

Jag inte sovit i det rummet sen jag flyttade till storstaden, jag får dåliga vibbar av det. Rummet har en liten histora med bland annat självmord, numera står det som det var när jag lämna det, med skrivbord, säng ect..
Ingen av mina ygnre syskon vågar sova där inne.

Min äldre syster och hennes mycket skeptiska fästman, samt deras barn. Sov där i en natt under julen, sen bajsade dem på sig och sov i vardagsrummet resten av helgen:D

Var dock en gång när jag låg i soffan och kollade på tv, så kom morsan framför mig och frågade om jag var vaken. Jag sa självklart "ja".
Men hon bara släckte TVn hela respektlöst!..
Jag låg där några sekunder sen reste jag mig upp, något sur och fråga varför hon släckte tvn. Hon sa att mina ögon av slutna och att jag sov..

haha har många sånna historier. =).. Så som att min bror kom in till mitt rum efter att jag ropat på honom telepatiskt, vi gick nämligen i samma program Nv ma/da fast i min pararellklass. Vi satt och pluggade på matte en natt, då jag behövde hjälp och orkade inte ta mig till hans rum som låg en bit ifrån. Så kom han, han sa att han hörde mig ropa. Så jag fick en utskällning pga. av att det var natt..

Var dock en gång som jag såg min bror komma in i rummet då jag ligger och slåss/håller fast en person med mina händer över mitt huvud liggandes. Vid det läget så vet jag att det är slutet på drömmen och att jag vill vakna, min plan är att hålla fast honom tills jag vaknar, släpper jag honom så kommer han att slåss.
MEn som sagt precis vid slutet av den "drömmen" så dyker min bror upp i mitt rum, han kollar konstigt på mig medans jag säger till honom att väcka mig högt.. Men han hör ju ingenting, för att jag någonstans mellan en dröm och medvetandet. Sen så väcker han mig hastigt så han märker hur jag spänner mina armar/händer något ovanligt hårt som om att jag håller fast i någon...Det var därför han väckte mig annars så skulle han nog bara hämtat det han skulle och gått där ifrån. 
Efter det så var det bara att lägga fram alla korten på bordet för honom och berätta allt.

Kan hända att jag får sådana drömmar nu, men inte i samma utsträckning. Men jag bara skiter i det nu, jag har ett jobb som måste skötas och personer som måste utbildas och ledas! Jag har inte tid längre med drömmar och skit:D. Undrar du/ni något så skicka PM. Nås bäst via PM. Då jag vet att jag inte kommer att söka upp denna tråden igen och fortsätta skriva.. jag loggar kanske in en gång i veckan=)..

Ricktigt "Dubbeldröm" har jag inte haft jag har 3-4 olika versioner av drömmar som förkommer lite då och då. Jag "avancerar" i dem för varje gång som det händer. Det som jag skrev om längst upp var en utav dem som satt i min skalle i två veckor. Vissa nätter så vaknade jag men direkt när jag somnade så var jag tillbaka,. som om att det var reklam eller något.. sjukt!.. aja konstiga saker vi människor kan ha för oss ibland...

*Jag reserverar mig för eventulla stavfel, men jag bara skiter ii. Orka rätta det, jag vill surfa vidare!!*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-10 20:09
HH, att fastna i drömmar har jag också varit med om..
det är fan nästan lika jävla surt som upprepade drömmar..

cry me a river!
--> thcrew

2007-01-23 10:57
jag hatar när man drömmer nått som man tror e verkligt när man vaknar, har flera gånger drömt att jag gnisslar med tänderna så att dom går sönder så blir man lack för att det är så onödigt. sen vaknar man helt plötsligt å märker att tänderna är hela. å blir så himla lycklig. Det e säkert jag e så glad varje gång jag vaknar, att det bara var en dröm :)

2007-01-23 13:35
Såntdär är så jävla äckligt!

2007-01-23 15:18
Jag har drömt samma sak 2 ggr på raken för länge sedan.

Att jag vaknar som vanligt för att gå upp och borsta tänderna innan "då till skolan" Men så tar jag lite vatten i ansiktet och märker hur huden börjar lossna när jag tar på den och vaknar när jag blir rädd. Fast i sjävla verket vaknar jag inte utan går in på toa och gör samma sak igen varpå jag vaknar på riktigt. Men jag var livrädd att jag inte hade vaknat på riktigt heller.

Lite underligt är det att, trots att jag var rädd för att det skulle hända igen när jag drömde, eller rättare sagt, visste att det skulle hända igen, så gick jag in på toa i den andra drömmen?

En annan sak som jag alltid funderat på är en dröm, då jag blir lämnad av mina föräldrar. Då var jag inte så gammal men, dom säger att dom ska på semester och bara sticker utan förvarning. Sedan blir jag rädd efter ett tag och tar "hela huset" med mig, jag flyger iväg med huset. Sedan när jag ska gå ner till källaren där jag hade mitt rum. Så blir allt helt svart och bara trappstegen syns. Jag går ner en bit och märker att trappstegen bakom mig börjar falla, så jag springer och springer men till slut så hinner de ifatt mig. Nu faller jag handlöst, livrädd ner i totalt mörker, men jag slår aldrig i marken. Utan helt plötsligt så har jag 2 polare som kommer fallandes mot mig. Så där flyger vi tre och jag känner mig lugn trots att jag vet att jag kommer dö när jag slår i marken. Vi kör en massa "fallskärmslekar" Snurrar runt i luften osv.

Skit samma, tillslut så ser vi ett litet ljus och när jag slår i marken, så vaknar jag upp i någon form av grotta. Den är tunnelformad med orange sand och liknande väggar. Jag går längs med gången och blir attackerad av en stor orm (som jag efter varje dröm gjorde mig av med lättare och lättare). När jag lurat ormen så går jag mot en sjukt stor träport. Den har uthuggna änglar och demoner i träet och en stor ring som handtag.

Och alltid, det lite otäcka, precis när jag är påväg att öppna porten så vaknar jag!? Mamma har väckt mig åtskilliga ggr i just det ögonblicket. Eller alarmet på klockradion, alltid något! Hur fan kan det hända att man aldrig lyckas vakna av något annat bara liite lite senare, jag har aldrig fått veta vad som är så hemligt bakom denna porten. Det är lite frustrerande eftersom det är säkert 10 år sedan jag drömde den senast.
Jävla förbandade förband

2007-01-23 15:57

Se filmen "Waking Life".

Jag tror du skulle få ut mycket av den.
En av mina absoluta favoritfilmer, galet bra, galet intressant och galet snygg, behandlar just det ämne du tar upp, plus tusen andra.

-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2007-01-23 19:39
Du verkar vara stressad
Music is my boyfriend!