I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad ska jag jobba med/vad jobbar du med?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-12-21 01:06

Vad ska jag jobba med/vad jobbar du med?

Tja,

Jag har ett sånt jävla dilemma nu;

Har inte en endaste susning om vad jag ska jobba med längre och känner mig precis vilsen. Jag är oxå lite orolig med tanke på att jag och min sambo planerar att skaffa barn till våren. Så jag vill ju börja med ett jobb där jag trivs och ändå kan få en hyffsad inkomst.

Just nu jobbar jag som svetsare på världens ruttnaste industri, det är skitit, tungt, förslavat och utan möjlighet till kommunikation med de andra arbetarna eftersom arbetet kräver att man är närvarande för att roboten ska gå hela tiden. Och när roboten jobbar så förbereder jag nästa del. Jag spyr på skiten!

Jag har jobbat som svetsare nu i 6 år snart och jag är så jävla less på det? + Att min rygg och höger axel börjar säga ifrån så jag blir sjukskriven allt oftare så en massa pengar går åt skogen på grund av det. Så går det ju inte ha det om man planerar bli pappa menar jag, jag vill ju ge mitt barn en god grund att stå på utan att behöva snåla speciellt mkt menar jag.

Det dryga är ju att jag har flera års utbildning och licenser inom svetsning + ritningsläsning, isometrisk ritningsläsning, vvs och massor av kunskaper.

Jag har även provat på att jobba som reparatör av olika maskinerier och det är oxå ett tungt jävla skitjobb.

Mitt första jobb var personlig assistent, jobbet var kul, men betalade som vi alla vet, riktigt jävla dåligt.

Jag bara undrar om någon har några tips? Jag tänkte nu att jag skulle säga upp mig och börja plugga till robot-operatör/reparatör för jag kan en hel del om det redan, jobbet är relativt slappt och man får chans att prata med mkt folk och jag som är, busy as a bee, älskar att få tänka lite, att få arbeta med mina händer osv. MEN, som kanske inte alla vet så har Moderaterna satt stopp för att påbörja utbildningar fram till februari - mars ngn gång. Så då måste jag hålla ut på det är skitjobbet fram till dess, och det vet jag ärligt inte om jag orkar med.

Jag har även varit inne på att börja DJ'a. Har kapitalet till att köpa mig 2 laptops och börja lära mig, men det innebär ju en massa resande och, det går ju inte heller riktigt om man har papparoll?

Jag blir helt ställd och min flickvän börjar bli orolig och få lite ångest över det här att vi ska skaffa barn snart, visst löser det sig säkert alltid på ett eller annat sätt, men ändå.

Jag tänkte bara om ni har några bra tips att komma med, det är så svårt att komma på jobb när man letar efter dem!? Berätta gärna lite om vad du jobbar med oxå och hur du trivs på där?

Blev lite mkt text där men jag har mkt tankar! :p

Jävla förbandade förband