I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Övervakningssystemet!

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Producent

2006-12-12 15:29

Övervakningssystemet!


Förr så fanns där inte massor av kameror som övervakade oss.
Förr fanns inte heller mobiltelefoni och allt sånt som nu är livsviktigt för oss..

det vet väl alla..
under den senaste tiden har jag och en klasskamrat diskuterat en hel del om tro och även vad samhället gör med oss, något som vi inte använt förvandlas plötsligt till det viktigaste någonsin som vi inte "kan" leva utan..

mobiltelefonen har ju gått ifrån stor å klumpig till liten och praktisk och förminskas hela tiden och nya funktioner kommer..
vi har diskuterat vad som kommer härnäst, ett chip är vad han tror, inte helt omöjligt.. men detta chip skall även kunna funka som så att det syns var man är, "dom" ser oss, "dom" vet var vi befinner oss exakt..

och övervakningen här i gbg iallafall är ju rätt så stor, det finns kameror i vagnar, bussar, i femman, överallt..
skall nästa steg bli att vi ska ha kameror i lägenheterna?
okej, vi kanske inte vill det, men tänk om det plötsligt blir hemskt nödvändigt för alla hyresvärdar att ha det för att kunna se vad vi gör och på så sätt ha kontroll över vad vi gör..
men detta är ju inget som händer över en natt, att t.ex, program som big brother visas på tv och andra dokusåpor där man är övervakad största delen av sin vardag, även privatare stunder finns där för att få oss vana vid tanken av denna övervakning..


själv så har jag mest lyssnat och fascinerats av hans många tankar, vi diskuterar saker som livet, samband mellan större saker och människan själv och kroppen osv så det är kanske lite rörigt, jag är ganska dålig på att formulera bra såhär ihopslängt..

MEN, det vore roligt att diskutera och höra vad andra tänker om vad som händer, och framförallt vad är det som händer egentligen?

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se