I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ibland önskar jag att jag var som Idris...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-12-05 16:32

Ibland önskar jag att jag var som Idris...

"ignorance is a blessing"

Fanns en snubbe för länge sen som hette Idris. Idris va inte den mest intelligentaste snubben i stan men han var den gladaste.
han hade inga bekymmer, han tyckte allt var roligt och tänkte inte på massa alvarliga saker som fyller mitt huvud.
jag kan sitta o tänka på tex. vad jag ska göra med mitt liv, alla mina bröder o systrar som dör o torteras i mellanöstern, att det är år 2006 och våra bröder systrar svälter i afrika och sitta o bli ledsen över detta.
Idris tänker inte på sånt. Idris vaknar på morgonen med ett leende på läpparna, tar på sig kläderna och går ut på äventyr.

ibland önskar jag att jag var som Idris.

En mans logik är vansinne för en annan

2006-12-05 16:38
Så, när du säger att det fanns en snubbe som hette Idris, då menar du att han inte finns längre? Sen att du önskar att du vore som han... Självmordstankar är inte att leka med.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-12-05 16:42
1. Idris finns fortfarande, men jag känner inte honom och omöjligt för mig o få tag i han, så för mig så finns inte Idris med.

2. självmordstankar har jag absolut inte. jag har många anledningar till att leva. jag e glad över mitt liv, har familj som älskar mig, vänner som jag älskar o allt.
du ska inte tolka de så...

ibland e de bara skönt o va som Idris du vet.

2006-12-05 16:48
Bli Idris.

Jag är Idris men självklart tänker jag på andra också.
Lev ditt liv och "strunta" i barnen i Afrika. Jag tror inte att någon mår bättre av att du tycker synd om folk.

Du kan knappast leva ett lyckligt liv av att tänka på hur andra lever.
Jag pallar inte ha ett citat här.

2006-12-05 16:55
painted 
Man vill ju hjälpa, lite svårt själv.
krävs att en massa människor vaknar för att förändring ska ske.

2006-12-05 16:57
Men jag kände en Idris som var fett ful en gång, vem fan vill bli Idris då? Asså jag menar det, han var sjuuuukt ful, hans huvud var typ som ett bownlingklot och hans kropp som ett stort päron med knotiga kvistar som armar och ben.

Men aa, fan palla bry sig för mycket om saker och ting, speciellt sånt som politiker får bry sig om. Typ ta en tia om året av min skatt och ge till röda korset eller nåt. Men jag kommer inte ligga uppe och gråta om nätterna om dom inte gör det.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-12-05 17:00
Shakes P20

det e sånna som du som gör så att vi har problem i världen =P (skojjar)
palla bry sig metoden är fett egoistisk.

har varit politiskt aktiv jag men hoppade av för att det görs inget. dom bara snackar.

2006-12-05 17:03
Man vill ju hjälpa, lite svårt själv.
krävs att en massa människor vaknar för att förändring ska ske.

Ja du kan ju åka ner till afrika och förhindra the number one skälet till svält, att umbulu bumbulu har förolämpat grannbyns finaste get så att hela landet han bor i hamnar i inbördeskrig. Fan hälften av länderna har ingen fungerande infrastruktur för nånting pga att det är krig hela jävla tiden, eller så är det nå galen diktator eller whatever.

Svält är inget som bara händer och som man kan avhjälpa genom att ge folket lite pengar.

2006-12-05 17:04
Svält är inget som bara händer och som man kan avhjälpa genom att ge folket lite pengar.

Eller mat.

2006-12-05 18:30
Gör de då.¨
Men jag menar att dom blir inte gladare för era "skuldkänslor"
Jag pallar inte ha ett citat här.

2006-12-05 19:18
Shakes P20

fin syn du har på allt. vissa kan ta illa upp när du skriver sådär. bara så du vet.
Rappare

2006-12-05 22:46
Eller så kan du göra som Buddha, och ge dig ut på en resa för att finna lösningen på alla människors lidande.

2006-12-06 00:24
Omen22 

funderat på det. ska ta med min polare o bestiga berg i iran.

2006-12-06 03:02
Athnagzo P17

jag ville typ bestiga berg för att det e fett skönt.

jag är en såkallad "torke khar" som perser tycker om att kalla oss.
där uppe i turkbergen i iran så finns det ett berg som är sjukt högt o längst upp finns de en fet basäng. fatta va skönt o svettas i värmen o komma upp o bara svalka sig.

vill inte att folk tror att jag mår dåligt för de gör jag inte, det e bara ibland som man får spel på att saker o ting är så som de är.
det får nog alla.