Förhållanden med stopp-datum!
Jag har börjat umgås med lite nytt folk och jag märker att en har börjat intressera sig. Dock är jag osäker på vad jag ska göra åt saken! Har vart singel ett bra tag nu så man börjar ju bli rätt sugen igen på att leva i ett förhållande, men dilemmat sitter i att om jag blir tillsammans med någon härifrån så kommer det förhållandet mest troligt ha ett stopp datum! Det är så att till hösten ska jag flytta och om jag då har tjej här så kommer det vara en fem timmar lång busstur emellan oss och jag vet inte om jag kommer ha tid att fara tillbak hit varje helg då för skolbördan lär nog vara rätt så hård! Värt att notera är att min sista break-up tog jävligt hårt på mig, därav tar jag upp det till diskussion här. - Så frågan till er är vad tror ni? Ska man passa på ett förhållande med stopp-datum? - Nån som har erfarenheter av långdistans och hur gick det i sånna fall?
gubben, jag har ett långdistansförhållande på 120 mil. Det är 16 timmar på tåg. Det funkar om man vill att det ska funka! varit tillsammans i sju månader , varav fyra på distans så det kirrar sig vet du.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
om du får så starka känslor för någon, så spelar fem timmars bussfärd inte så stor roll.
fimp F23 Hur ofta kan ni ses då?
BreathlessWhisper nu har jag haft två hemtentor på raken ( vilket betyder ca en vecka var av "ledighet") så jag har åkt dit två gånger på en månad á en vecka var. högsta som gått mellan att vi setts är 29 dgr. Ska ses om två helger igen, då han kommer hit.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
jag har långdistans... Örebro - Beirut sedan i april i år... vad kan det vara, ca 350 mil?? fast är ju tillfälligt... så ja långdistans funkar la ett tag iaf... utifrån min erfarenhet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
La_Latina 350 mil låter lite fattigt?
jag skulle inte klara det... men det borde ju vara grymt nyttigt endå för ett förhållande.... jag och min dåvarande snubbe hängde ju jämt....därför tog det slut..... längtan och väntan borde göra att det håller bättre....för då kanske man inte tröttnar på varandra lika lätt...men å andra sidan kanske man tröttnar på att fara framåtebaka... ähh jag vet fan inte..
fimp fattigt? du menar att det är längre? det är det säkert jag är dålig på sånt där. om du menar fattigt som i jobbigt så JA det är det fan! men skall dit nu i januari och han får säkert följa med hem sååå...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aequitas om man tröttnar på varandra så är det nog ej rätt person man är med... men ändå i dont want to judge... Jag uppfattar distans kan va bra i små mängder (vill ej ha som jag har nu... 8 månader and still counting)... men du får ju reda på ganska snabbt om du älskar någon för vad de ger dig (komplimanger, uppskattning, närhet,status... whateva) eller om du älskar personen för att personen är som den är... och litar på dem självklart.. trust is everything.
La_latina tänkte avstånd ;)
Jag hade distansföhållande på 42mil i ca 11 månader, sen flyttade jag upp till honom och nu har vi vart tillsammans i 13månader. Vi träffades typ 2ggr i månaden först pga pengabrist, var där över helgen bara, sen blev jag arbetslös och kunde på det sättet stanna längre. Det funkar om man vill, vi ville och vi har det jättebra nu. kan inte önska mej bättre förhållande.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
fimp ja det är jävligt fattigt. men nu uppskattar man tekniken... sms, telefon, FLYG :) men oavsett så kunde det ju vara värre... kärlekslöst liv är många snäpp värre.... this made our love strong anyways :)
Köp en Barbara.. Kan du alltid ha din kärlek nära..
Säg Whalla!?
La_Latina hur lång tid tar tåget?
Min flickvan ar fran Island. Vi har varit tillsammans i drygt 14 manader och varit utan varandra i 5 kanske. Inte precis sa att man flyger over till Island over en helg. Nu bor vi dock ihop i Barcelona. Skonade att vara med varandra hela tiden maste jag saga. Men det funkar, precis som fimp sager, om man vill. Ga for det!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
det är klart att det kan funka. om man vill! älskar man någon ser man till att det går. och fram till nästa höst är det lång tid, så ni skulle ju hinna bli tillräckligt tajta och säkra på varandra för att ni skulle kunna vara såkra på och veta var ni hade varandra när det var dags för dig att dra. som Reta sa: Varför inte bli tillsammans och ha så roligt så länge som möjligt. Man kan ju aldrig veta om det kommer vara i en månad eller 50 år? <-- BRA jag gillar någon jag träffade när jag bodde i oslo. då bangade jag på förhållande, men nu har jag liksom insett vad jag lämnade kvar. dock känns ett distansföhållande inte aktuellt för mig eftersom jag eventuellt kommer flytta till piteå för plugg till hösten, och han kommer från småland..
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Varför inte bli tillsammans och ha så roligt så länge som möjligt. Man kan ju aldrig veta om det kommer vara i en månad eller 50 år? <-- BRA QFT, man måste chansa lite för att leva, och vafan, har du kul nu, oroa dig inte för mycket, njut
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
fimp hur lång tid det tar att åka till libanon med tåg? tror ej ens det går att åka så :P det vet jag inte.. jag har ej sett min pojkvän sedan den 5:e april detta året. men skall flyga dit snart och flyget tar ca 9 timmar med byte i Istanbul, Turkiet.
menar såklart flyg hehe! oj, det va längesen... men vad kostar det o flyga? kan väl inte vara så dyrt
njae... kostar runt 3500 kr nånting... konstigt med tanke på att det nyss var krig där liksom. borde ju sänka priserna... också.. ja men skall snart få träffa honom igen.. woho. är nervös hur man kommer reagera. troligen att svimma i hans famn... trodde ju att jag aldrig skulle få se honom igen ju.
La_Latina : Så länge det inte händer för mkt skit viket det ser ut som att det tyvärr kommer göra så kommer du få en grym resa! Det kanske är till tröst att det faktist bara tar drygt 4 timmar att flyga dit.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
pajjaz 4 tim? inte de flyg jag kollat då är det mellanlandning i istanbul sedan till beirut... så resan tar totalt 9 tim med väntetid på flygplats och så. (måste ta det billigaste alternativet) skiten ja. läste nyss tråden har totalt missat den nyheten idag... känns oroväckande. hoppas jag hinner ner dit innan/om det händer nåt. pallar fan ej sitta här uppe i norr och han är där borta och jag kan ej göra ett skit! gaaaah
6675.733835686363 km det tog slut tror jag
har en kompis i göteborg som har pojkvän i england o de funkar för dom =) bara att kämpa
thundercooperfuckinbird
papper är iofs inte så långt till england från götet. =)
hehehe
thundercooperfuckinbird