I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svår sits på jobbet...

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-11-13 15:01

Svår sits på jobbet...

Lite underlig rubrik men ligger till så att jag för ungefär ett år sedan började på ett nytt jobb, fick jobbet enbart genom att söka det via AMS samt en annons. Ett arbete som jag på pappret skulle stormtrivas med, om det inte vore för min kollega som sedan dag ett hela tiden sätter mig på plats och visar att han minsann kan mer osv...

Hade detta vart mitt förra arbete och jag mått lika dåligt av samma anledning hade jag förmodligen knallat upp till chefen och lagt korten på bordet och talat om att jag inte trivdes, eller helt enkelt sagt det till personen ifråga. Problemet här är att det är ett ganska litet företag och alla känner alla. Inte minst chefen och personen jag inte kommer överens med. Råkar veta att han fick jobbet pga att han tjejs farsa känner chefen. Så dom är ganska tighta, typ bastar och dricker öl ihop "tighta". Hur fan ska man förklara för sin chef att man inte trivs och vill ha ändring när det ligger till såhär?

Vet att i somras när han hade semester trivdes jag som aldrig för och kände mig mycket piggare och gladare över lag, kanske verkar underligt att det skulle påverka så mycket. Men är endå här 8timmar per dag och arbetar ganska när inpå varann!

Någon som har ett bra tips om vad jag bör göra...

Arbetar på kontor ifall ni undrar...

I can kick you.
Higher than you can kick me.