I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När man inte orkar längre.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-09-26 16:27

När man inte orkar längre.

Vad gör man när man inte längre orkar? När en person du älskar mer än dig själv sårar dig på samma sätt hela tiden och gör saker han vet att du blir ledsen av men säger att han inte vill göra dig ledsen? Hur ska man ta det? Han försöker men gör det endå.. Jag vet inte om jag ska vara arg eller ledsen nu övergick det till ilska denna gången och det slutade i katastrof. Som vanligt.. Jag älskar denna kille mer än jag älskar livet.

Är du go i hela huvvet eller?

2006-09-26 16:31
plan ett kan ju vara att sluta gå med på att bli sårad på samma sätt om och om igen?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-09-26 16:34
Sätt en gräns.
Om du älskar honom mer än livet så är det kanske värt att älska honom utan att han är i närheten ett tag?
Ta en paus från honom, försök styra upp så att det inte bara är på hans villkor och visa att du har lite krav / ösnkemål också...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-09-26 17:18
Jag är verkligen i samma situation själv! Och alla säger, och jag vet ju själv också, att det är bara att lämna honom.
Varje gång jag är på väg att göra det så tar det emot så otroligt att det är sjukt.
Vet att det kan bli bättre igen, och det blir det ju i omgångar.

Jag har tyvärr inget annat råd än att lämna honom, men jag vet att du kanske inte kan göra det. Så jag vet faan inte vad man ska göra..
What we do in life echos in eternity.

2006-09-26 17:19

Tillägg: Vi gjorde slut i åtta månader men sen blev vi tillsammans och allt är jättebra. I OMGÅNGAR.

2006-09-26 17:56
Om han inte behandlar dig bra så kanske du bör flytta hem till dina föräldrar eller liknande i nån vecka eller 2 och tänka över hela situationen. Och om ni inte bor ihop så kanske ni inte ska ses på nåra veckor som tidigare sagt. Kan va lättare att fatta beslut utan att man träffar personen de gäller varje dag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-26 21:20

Du måste älska dig själv också, och som folk har sagt försöka få lite distans till det hela då det är sjukt svårt att göra slut, eller vad du nu tänkt när man sitter mitt emot den man älskar liksom. Då blir ju rädslan för att förlora den lätt viktigare och du går med på saker du egentligen kanske inte vill. Så tänk på dig själv och agera efter det, ibland räcker det inte att man älskar varandra. Tyvärr

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-27 14:41
Tror knappast att killen vill såra dig, som du säger " Han säger att han inte vill göra mig ledsen " .. Ett förhållande går upp o ner, och ni har varann, hjälp varann, tillsammans tror jag att ni klarar igenom de mesta.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2006-09-27 14:53
Sluta ha något med honnom att göra..

2006-09-27 16:18
Breaky_grl
Vi gjorde också slut i ett år. Han träffade en ny tjej osv, kändes som han gick vidare men så tog vi kontakten igen och det gick som det gick. I bland känns det som sagt var skit bra och i bland riktigt skit!
Tack Tjejan :D

2006-09-27 18:42
Tror inte heller att kille medvetet vill sara dig. han ar bara osaker pa vad han haller pa med. Men gor som mitt ex gjorde med dig. Totalignorera. Sluta svara nar personen ringer. sluta svara pa msn och pa mail. Det brukar funka bra... eller inte:)
Du och dina farsor?

2006-09-27 18:43
med mig*
Du och dina farsor?

2006-09-27 22:51
killar kommer alltid att vara killar

2006-09-27 23:21
carroliten F16

hur menar du?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-10-01 12:40
Antingen slutar du med martyrskapet och kastar av dig indignationen eller så tar du livet av dig.

Två till synes enkla val.

2006-10-01 16:36
det är väl bara att säga upp kontakten med personen, vill du inte ta skit så behöver du inte göra det heller.

2006-10-01 19:15
Det är inte "att bara". Men det kan man inte förstå om man inte är, eller har varit, i det själv.

2006-10-01 20:18
När man inte orkar längre tar man ett steg till. hehe, skitsnack.

Var inte så lat. Massa människor mår sämre, var nöjd med det du inte har. Gå till en psykolog, ät medicin, jag gjorde det och jag orkar mycket mer.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-10-05 07:53
Man måste lära sig se skillnad på destruktiva och konstruktiva relationer, oavsett om det är kille/tjej eller förälder/barn.

Sen förstå varför det är destruktivt/konstruktivt.

Är det konstruktivt så får du ut något av det, du mår bra i det, det känns långsiktigt även om det inte känns stabilt och inte minst så kan ni prata om skiten.

Destruktivt vill du inte ha.
www.google.se

2006-10-05 17:50
såna där förhållanden suger kuk gör slut och gå vidare... blir aldrig bra.. gäller bara o fatta det... man kan dessutom inte "älska nån mer än livet" det handlar bara om hjärntvätt.

2006-10-06 22:54
Är full förstående, likvärdig situation här

Värst för mig är, också nåt som har vart tungt är att när jag har försökt berätta hur han får mig att må i det han gör. Så svara han bara "det är ju inte meningen". Varpå mitt svar men gör inte så.. Man når liksom inte in i roten.. Men men det kommer väl en dag för hon då han fattar synd bara att jag inte finns mer för honom då. För jag tänker inte ta nån skit.

Jobbigt nu över om ett tag
Eller fortsätta att ha det jobbigt som kommer bli jobbigare det är bara å välja.

Whats fucking wrong with you bitch!

2006-10-07 05:53
vad är det han gör?
är det din reaktion som är överdrien eller är han faktiskt på denna front en idiot?
Är det värt besväret?

Att i pedagogisk form använda ordet inte är aldrig en bra ide. (dubbelnegationer undantagna, de går rakt in i hjärnan)
Sedan ska man också alltid visa alternativ till oönskade beteenden, särskilt  hoss människor de är så bra på att börja med något annt precis lika dåligt. det gäller såletdes att byta ut bed dåliga beteendet mot ett bra.

Det jag undra mer över lite ot är varför folk som har vart i ett dåligt förhållande alltid skaffar en ny likadan partnar varpå relationen får samma problem (jag har tex en kompis vars alla flcikvänner sen vi var typ 15 har var blonda, smala sjuttonåringar. varje gång så slutar det med att han beter sig illa och hatar sig själv och tejen får tillslut slut på medömkan och börjar också hata honom tills inen av dem orkar längre. Sen hörs de inte förens hon är 20 och sen är de kompisar. Okej näst senaste gången var ralationen inte så seriös så uppbrottet blev inte lika stort men iden var där den samma.).

"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-10-07 06:49
äntligen kom jochman in och la den mest relevanta frågeställningen på bordet.

Vad gör han? Överdriver du i din reaktion?

Det kan vara smågrejer som den ena partnern inte förstår osv osv.

Lite kött på benen tack.
Yeah!

2006-10-08 17:56
Jag kan väl inte riktigt skriva allt han gör här eftersom att vissa här skulle tycka att det var för intressant läsnining (ni vet vilka ni är)  men mycket har ju med otrohet att göra. Tjejer han har rört/knullat som jag har försökt tränga bort och förlåta för att få det att funka för att jag faktiskt vill ha han i mitt liv eftersom det inte alltid är skit utan att det även finns stunder då det är perfekt! Men han säger även elaka saker.

2006-10-08 17:58
läs mitt inlägg igen, det är sant det som står. inte nåt försök att vara spydig, utan bara rakt upp och ner fakta.

2006-10-14 03:01
oh my god. otrohet går bort. otrogen partner=skräp=dumpa.
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett

2006-10-15 02:15
Gå och köp en(!) pilsner, gå hem, slå på ett schysst Simpsonsavsnitt, njut av stunden!

..efter regn kommer solsken..

2006-10-15 13:44
Det är jävligt lätt för alla att sitta här å snacka..... men det är svårare när de själva blir drabbade av samma sak, det finns inget råd som du kan anamma... Du får helt enkelt skita i honom eller så får du leva destruktivt.... finns inge annat...
won´t be more? too bad!! =)

2006-10-17 15:51
Har inte läst hela tråden men så länge du äslkar honom så är inte att lämna honom rätta lösningen. Där emot så måste du visa med en gång när du inte accepterar han beteende. Ge honom en örfil och säg till han att lugna ner sig, slår han tillbaka däremot så har du inget val. Eller så får du helt enkelt hota med att det är slut, hålla honom i ett dygn och säg att du måste tänka över saker, låt honom dock inte ringa sönder dig osv. Kan vara tungt men vill man få det bättre är det värt det.

Jag och min tjej har inte haft det skitlätt, vi flyttade ihop innan vi kände varandra så jätteväl och man märkte att vi borde väntat ett tag till. Vi var såå mkt mer olika än vad vi tyckte från en början. Men vi har fått rätta oss efter varandra, acceptera att man kan ha en dålig dag utan att bli sur på sin partner. Att förlåt är ett jävligt viktigt ord, och gärna inte vara så stolt innan man erkänner att man har gjort fel. Och det allra viktigaste är at vara ärlig, är man inte ärliga kan man lika gärna skita i det. Psykisk misshandel är 100 x värre än fysisk.

Sen gäller det givetvis för din man att han VILL ändra på sig, räkna inte med att han kommer göra det med en handvädning, det tar tid att bearbeta och finputsa sina dåliga sidor. Man blir aldrig av med dem helt, men man kan hejda dem och se till att det inte händer lika ofta.

Hoppas ni får ordning på ert förhållande, lycka till!
Jävla förbandade förband

2006-10-17 17:12
teshimz F21
Precis samma sak här, vet bara inte om jag ska stay or go. Det är inte lätt!