Manodepressiv ?
Idag är en sånn dag. Jag vaknar upp med känslan av olust och ångest, nästan uteslutande med huvudvärk och denna känsla hänger kvar sig hela dagen, den slår inte rot någonstans med aktuella saker som händer mig utan jag har drömt om flera månader gamla saker och sen sätter den drömmen prägel på hela dagen. Detta brukar ske i samband med att jag inte har något inom den stundande framtiden att se fram emot. I veckan t.ex. så ska jag arbeta hela helgen och allt annat i min vardag tycks nästan gå på halvfart, därav känner jag en enorm olust. Googlade manodepressiv och jag kan väll inte påstå att det är så illa, men vissa karaktärsdrag finns det allt från den sjukdomen i det jag själv är med om. Någon som varit med om något liknande? Vad gör man med sånna här dagar..?
facebook.com/idiomatisk - fan page
Alla är väl deprimerade vissa dagar och du har tur att det inte är mer än så.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Någon som varit med om något liknande? Aa jag satt också o googlade på sjukdomar häromdagen, eller om jag ska vara ärlig så satt jag på wikipedia. Jag kom fram till att jag hade drag från typ 15-20 olika sjukdomar. Ne skämt åsido, låter som en vanlig depression. Du är inte manodepressiv (eller har bipolärt syndrom som det heter) "idag" eller ibland. Farsgubben min var manodepressiv (bland annat), och jag gick tidigare omkring med en rejäl depression, så jag tycker mig ha en del erfarenhet av just såna här saker. Vad gör man med sånna här dagar..? Tar ledigt och går till sin lokala öppenvårdspsykiatriska mottagning och pratar med nån som kan sina saker istället för att oroa sig på internet. Du kommer få Zoloft utskrivet, och om typ två månader kommer du kolla tillbaka och "Oj, fan va fucked up man var då".
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
en del pushar sig själva till den gränsen då de har de de drömt om. DÄR slår deppressionen hårdast, i de tillfället kan man släppa allt, förlora allt. där är höjden av självplågelse. en tjejpolares morsa va manodep, hade 2 företag, bilar o bostadsrätt. hon fick leta reda på sin morsa i mexico, hade sålt allt, bil bostad företag, ALLT. kvar var hennes dotter o kronofogden som fråga henne var hennes morsa var... de flesta lider av såna här dagar efterssom de ligger i människans natur att uppsöka lidande, av lidande lär vi. det är något alla vet, undermedvetet lr inte ens medvetet. kan tänka mig att du oxå undrat varför du gjort så mycket olika saker som du Visste skulle slå tillbaka mot dig, men endå gjort dem? moder natur gav djuren huggtänder klor o päls, människan fick ångest zoloft o ett pekfinger jag röstar dock för att hålla dig långt ifrån läkare , gör nåt ist. måla, skriv, rök en sutt o käka 2kilo godis...ring upp en polare, do somefinsomefin
jag kan hela dig , bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....
umm varit deprimerad i 4 år + Panikångest attacker..aldrig dock tagit tag i det å fått medicen för det..kanske borde göra det utvecklar bara mer fitt "psyksika-sjukdomar" kan fan inte ens sitta bland folk,utan att vara rädd att man ska tuppa av
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
Ah intressant läsning. Nästan gång detta kommer hända så stannar jag nog hemma åtminstone.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Moderator
2006-09-06 22:38
Manodeppresiv, ballt ord. Jag har alltid kallat det du beskriver för psykisk bakfylla, tyvärr upplevs detta llt för ofta nu för tiden. Men men, man lär sig något nytt varje dag.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
bipolär låter det iaf inte som att du är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gå och ta en cigg, har hört av folk som röker att det känns bra och ta en cigg när man mår dåligt. men sen iofs du kanske inte röker. men gör såhär: kolla på allt bra du har här i livet, din familj kanske, någon tjej du tycker om eller kompisar. eller så planerar du kanske att du ska köpa en ny telefon (exempel) och då kommer du få vilja att arbeta veckorna ut tills du har råd :) mannen, börja inte med tabletter, för jag har en tjej kompis som tar sånt där shit och hon är beroende av det. hoppas det går över. peace
Jobba jobba, kämpa och slita
manodeppresiv är när man ena stunden är väldigt deprimerad och andra stunden väldigt väldigt pigg och över exalterad. Manisk. så.. förstår inte var du fick manodeppresiv ifrån bara för att du drömt konstigt en natt och att sen den drömmen sätter prägel på hela dan. det händer ju då och då o e helt normalt. manodeppresivitet är en sjukdom som behandlas med tex Lithium
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vart med om det massa gånger nu på senare tid att det jag drömmer om sätter prägel på dagen. är det nått deppigt är jag deppig hela dagen. är lite nere nu för det har tatt slut med tjejen och lite sånna saker. men det gäller hålla sig sysselsatt och försöka koppla bort allt. men det är värst när man ska sova, eller om man vaknar och man tänker på massa grejer som gör att man inte kan somna om. då blir man trött hela dagen och man blir sur å jävlig. men skit i tabbletterna, läkare är snabba på att skriva ut grejer men du blir inte frisk av det, det bara dövar å i så fall kan du lika gärna röka gräs. jag kan känna ena timmen att jag är svinnere men sen en timma senare är jag glad och pigg igen men jag tror inte jag är manodeppresiv för det. man kan sälkert söka upp sjukdomar och hitta symptonm för saker man inte ens har bara för att man mår lite dåligt. mår du kass, sök upp en psykolog eller nått, det är nog bäst, eller att prata med ngn utomstående som du har förtroende för i alla fall.
Philip P21 läkare är snabba på att skriva ut grejer bullshit. min läkare vägrar skriva ut något öht som kan få mig att slippa mina ständiga ångestattacker eftersom "man kan bli beroende" av de mediciner som finns. (i samma andetag som de proppat mig full med citodon och konstgjort morfin hela sommaren, bah säger jag bara)
åk skejtbård jävligt fort nre för en backe rammla med flit och skarpa armbågarna ända ner till benen :) det hjälper jag lovar! om du inte gör det så har du inte riktig ångest utan du e bara en bortskämmd tönt bla bla bla som att det hjälper.. kommer nån säkert skriva jaha kul för den mesproppen! så funkar alla som utsätts för lite mental smärta de flyr all men fan nu blev jag tråkad mecka inte en holk för ens du förtjänar det ;) ut och gör nåt för fan sluta sova till 3
In the Big Rock Candy Mountain The cops have wooden legs
har haft en sån dag idag! HATAR sådana dagar men jag råkar ut för dem ganska ofta nuförtiden. Speciellt på onsdagar. Kan bero på att mina dagar ser ut som följer och kommer göra det fram till januari: 8:30 - vaknar. TV. frukost. Titta på datorn, måste sätta mig och skriva uppsats. Städar, plockar, tänder ljus, duschar och gör allt annat för att slippa sätta mig där men ändå känna mig lite nyttig. 9:30 - sätter mig vid datorn. Psykos. 12:00 - lunch. 13:00-17:00 - pluggar. Depression. Mitt i allt blir det mörkt ute vilket sänder rastlösa signaler till min hjärna. Man ska inte sitta och plugga när det är mörkt, man ska umgås med folk eller sova. 17:00-18:00 - väntar på att killen ska komma hem och jag ska få prata med en annan människa. Börjar ringa runt alla jag känner för att säkerställa att jag inte kommer behöver sitta i lägenheten i tystnad på kvällen också. 18:00 - pojkvän kommer hem, eventuellt med sällskap. Eller så drar jag nånstans. Jag inser snabbt att jag inte har ett shit att säga till nån eftersom jag suttit inne i lägenhten hela dan och blivit lite mer sinnessjuk och fått lite svårare att koppla till andra levande varelser. 19:00 dimma 23:00 sängen och glo på tv. 03:00 vakna stressad och ångestfylld. Vetskapen om att jag vet exakt hur morgondagen kommer se ut kombinerat med vetskapen om att jag hatar det slår mig som en fucking slägga. Går inte att somna om förrän vid sex. Bara två månader kvar och sen JOBB! förhoppningsvis, om man får nåt annars får jag nog lägga in mig. Mycket vardagsångest är nog egentligen rastlöshet och brist på något att se fram emot.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Jag har varit så deprimerad så många gånger att jag inte orkar bli deprimerad längre, man är för van på nåt sätt... Det känns som att jag glömt bort vad man varit deprimerad över, det går inte att ta på, det är bara känslan av att vara missnöjd och förbannad på allt, att man känner sig uppgiven... Äh, vettefan, har sjukanmält mig och ska ta en dag med mig själv idag... Wahey!:D
Vissa morrnar så svävar jag, kan ha lite leta dampliknandedrag på dagen sen på kvällen så är jag ett ligkiltigt, kallt,neddeppat as är det typ att vara mano? ehrr på deltid lr något
jag tror att alla har en sväng av moderna symptom typ borderline, depression, manodepression osv och jag tycker man ska vara försiktig med att leka psykolog åt sig själv och ge sig själv diagnoser. det är ett ganska vanligt fenomen att vara deppig en vecka, likgiltig nästa, deppig nästa, glad nästa, sktiglad nästa, likgilgt vecka osv hur jävla kul hade det varit att vara glad hela tiden? då hade man inte vetat vad "glad" är ens. jag tycker att allt är osoft och äckligt och tråkigt och grått men jag vet ju ändå att jag tycker det för att det är vinter och att jag antagligen kommer bli glad snart. vet inte vad jag skulle komma till.. men manodepression är inte "glad vs ledsen" manodepressiva blir ju helt hypade ibland och gör okontrollerade ting för att sedan bli djupt självmordsbenäget deppiga
Man öppnar kylskåpet, tar fram en kall Trocadero och tänker "Det kunde vart värre.."
Mikael Söderlund was here!