Producent
2006-09-02 00:27
We live in the Matrix !
Kändes rätt äckligt häromdagen när jag vaknade mitt i natten, och kändes jävligt verklig, jag menar de va de verkligaste jag nånsin upplevde, vaknade upp nåra sekunder som om jag inte var i denna värld vi lever i nu, och plötsligt efter dessa sekunder kopplades jag tillbaka till vår värld och vaknade mitt i natten. Läskigt som fan, nej, jag är inte galen.
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2006-09-02 00:57
Saken är att jag har ALDRIG upplevt något som detta innan, och dricker aldrig mycket alkohol, röker inte, med mera, jag är rätt hälsosam av mig o så. Så det är rätt läskigt faktiskt att ha upplevt detta, trots att de bara va nåra sekunder. Asså, det kändes som jag slängdes tillbaka till denna värld vi lever i.
Jo ja kande ungefar likadant. Plotsligt vaknar man upp o kanner sej helt stalld. Va menar du me att det var det verkligaste du nansin upplevt?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Producent
2006-09-02 01:12
Alltså, jag har aldrig upplevt det innan, jag menar det finns vissa drömmar som kan kännas verkliga, men detta va liksom top of the chart !
isafall en lucid drom . Man kan trana upp sej upp pa att kontrollera sana. Blir som en slags meditation.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Ett tips är att du kollar upp klardrömmar.. eller lucida drömmar som isofu säger. Har alltid haft väldigt verkliga drömmar å började för en tid sedan lära mig att hantera klardrömmar, dvs att du i drömmen upptäcker att du drömmer å därifrån kan styra dina drömmar så som du vill ha dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ingen aning om vad du snackar om. men har nån ibland suttit i sina egna tankar och dagdrömt och för en halv sekund bara känt som att man inte existerar? helt plötsligt känner man nästan att man ser på sig själv utifrån och undrar "vem är jag, varför är jag här". för att sen skaka av sig det för att det är obehagligt.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
De grekiska filosoferna kunde ett och annat om det "verkliga" matrixet nej tyvär så kan jag inte utveckla eftersom jag inte vet exakt..
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
Hade också en så jävla sjuk dröm för ett par dar sen…drömde att jag visste att jag drömde. Och i drömmar kan man göra vad man vill, så i drömmen började jag fundera på vad jag skulle göra innan jag vakna…jag minns att jag åkte i en rulltrappa och så kom jag på, fan va cool att kunna sväva å plötsligt så börjar jag sväva i rulltrappan helt sjuk känsla…jag visste hela tiden att jag drömde så jag skyndade mig att komma på något mer cool att kunna göra. Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde i drömmen jävligt flummiga saker, men visste hela tiden att jag skulle vakna snart . Å plötsligt blekna allt å jag vakna…har aldrig drömt något som känts så värkligt.. var bara tvungen att berätta kändes så jävla värkligt
Har med känt så som La sa..när man dagdrömmer och känner sig helt borta bara kolllar på sin omgivning och undrar vad man gör här,lyssnar på allt som sägs kollar på folk och känner sig bara borta utanför sin kropp..konstiga känsla. Sen det är med drömmar,så hade jag en period för en månad sedan då jag drömde saker Tex. något som skulle hända en speciell sak..sen nästa dag händer det.var så flera nätter irad.riktigt läskigt var det men riktigt coolt samtidigt,någon mer som upplevt samma grej som det då?
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
Har känt exakt likadant! Man slår upp ögonen och tänker "vart fan är jag nu".. Det är läskigt!!
Det händer ganska ofta att jag får en känsla av att det jag uppfattar inte är riktigt och att verkligheten jag lever i inte är sann. Ibland känns det även som att jag kan se hur verkligheten är falsk, och verkligen förstå hur den är falsk, typ som när Neo SER programeringen när han är inkopplad. Jag ser givetvis inga siffror eller något sådant, och allt ser typ ut som vanligt, men det är som att man inser att det är kulisser eller något och att man bara vant sig vid att leva bland kulisserna. Fett skumm känsla, borde kanske försöka leka Bullet time då :P Någon som känner igen sig?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
Producent
2006-09-03 19:00
JAOOOO: Yo, kan uppfatta världen så hela tiden, jag har min aningar, eller så håller jag på att bli mer pshyco än vanligt !
JAOOOO: har fått sådana moments jag med
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
är det fler än jag som har sovit, drömt och vetat att de drömt, eller liksom i drömmen försökt vakna... du vet försöka pressa upp ögonlocken men de bara går inte för man är fast i drömmen... svårt att förklara men ibland har jag drömt hemska drömmar om typ familjen och fastslagit att det faktiskt så att jag drömmer men jag kan verkligen inte vakna. är liksom fast.
http://www.kalvinhiphop.com
farfetched Det som du beskriver brukar en polare till mig få också. Jag minns inte riktigt vad det kallas, men man kan tydligen lämna kroppen och shiet. Flyga omkring lite och gå in till grannen osv när man lär sig behärska det. Det låter helt sjukt, men är tydligen möjligt. Han har nästan lyckats med det konststycket. Helt wierd.
Yeah!
Jag har haft lucida drommar o de det haftigaste som finns! Som sagt, man lar sig kontrollera drommarna me koncentration. I drommar stalls man nastan alltid infor na slags konflikt. Nar man lyckas losa konflikten eller "overlistar" drommen, sa blir det an klardrom. I en drom sa va ja tillfangatagen o fastbunden i ett rum. Men ja tyckte att omstandigheterna va sa konstiga, att ja insag att det har e inte pa riktigt. Repen lossade och ja gick ut ur rummet. Nasta sekund va allting klasklart o ja befann mej i lagenheten som vi bodde i mina forsta levnadsar. Jag forstod att nu kan ja gora va som helst! Ja har ju alltid velat kunna flyga. Precis som pa Matrix misslyckades ja forsta gangen, men me lite koncentration sa kunde flyga runt i rummet hur ja ville.
Dicecard: Jo, typ. Sök på lucid dreaming på google... komplex P1: Kallas "astrala resor" när man "ämnar kroppen". Inget hokus pokus, bara hjärnan som spökar :).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sedan ett tips till alla som vaknar upp så fort dom insett att dom drömmer. Ställ dig upp i drömmen och håll ut armarna och snurra runt några varv så faller du djupare tillbaka in i klardrömmen
gulie F16 www.soultravel.nu där kan du läsa mer och lära dig hur man gör.
Finns mycket intresant att läsa där.
Jag hade en liknande grej. Sov över hos en polare som bara har en digitalklocka. Jag vaknade mitt i natten och fick en panikkänsla när jag märkte att tiden hade stannat. Låg helt blickstilla medans tiden hade stannat och jag hade "fastnat" i det. Sen efter ett tag så såg jag hur Stefan rörde på sig, och det bröts..allt var vanligt igen.
Näe. Bara en gång. Och det var sjukt verkligt.
jag brukar ganska ofta märka att jag sover. alltså jag uppfattar allt i omgivningen o brukar tänka fan jag sover ju men jag kan inte röra mig eller öppna ögonen, hjärnan är typ bortkopplad på nått sätt. ganska sjukt om nån fatta vad jag skrev. kanske drömmer att jag skriver på whoa just nu? hela whoa kanske är en dröm?
Jag måste dock varna folk som vill träna upp sin förmåga att kontrollera drömmar!!! När vi sover så sorterar vi i drömmarna våra intryck och tankar, liknande en defragmentering typ... Jag vet inte alls hur medvetenhet i drömmar påverkar sömnen och alla funktioner som är igång då, så det kanske inte alls är bra!
JAOOOO: Svårt att fatta vad du menar med ditt inlägg, vad är det du varnar för?
Han varnar för att han inte har någon kunskap om saken överhuvudtaget.
ja tror inte att det ar farligt. tror snarare att lucida drommar e nyttigt for sjalen.
static , det där kallas ngt speciellt. Min rumskompis brukar få dem.
De dar hande mej en gang. bara en eller 2 veckor sen. fett laskigt. Ja tror att ja rorde pa armen fast ja inte kande nat, slog mot vaggen men horde inte ljudet. laskigaste va att ja inte kunde oppna ogonen.
i sommras kom jag hem från estland och mor och syskon va i norrland och hälsade på min mormor och morfar så var hemma själv i huset och passade på att sova i syrrans rum eftersom hon har en balkongdörr man kan öppna. Sen drömmde jag att jag gick upp i från sängen gick o pissade sen när ja kollade i badrumsspegeln såg jag ghur min spegelbild försvann och jag vart besatt av jävulen och låg på golvet och skrek. fan va ont det gjorde i hela kroppen. kunde även känna smärta i kroppen när jag vaknade. detta va grymmt obehagligt. så vart osäker på om det var en drömm eler verkighet. eller om det var ett spratt från absinthen dagen innan.
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
antwon Han varnar för att han inte har någon kunskap om saken överhuvudtaget. Istället för att komma med gnäll utan argumet så kan du ju lika enkelt lägga fram vad jag har fel i så man kan diskutera? Eru-dum-eller Det jag i princip menar är att man sover för att vila sig. Är man lite medveten så kanske man inte sover så djupt som man egentligen behöver för att må bra.
JAOOOO: Man klardrömmer inte i din djupsömn. Man klardrömmer när man normalt drömmer, dvs i början eller slutet av varje natt/sömnsession whatever...
hm.. kefft d blev... antwon Han varnar för att han inte har någon kunskap om saken överhuvudtaget. Istället för att komma med gnäll utan argumet så kan du ju lika enkelt lägga fram vad jag har fel i så man kan diskutera? skall det va...
JAOOOO Jag vet inte alls hur medvetenhet i drömmar påverkar sömnen och alla funktioner som är igång då, så det kanske inte alls är bra! Jag tyckte bara det verkade lite konstigt att varna för något du påstår att du inte vet hur det funkar överhuvudtaget?
Ofta tar folk sådana saker som säkert utan att reflektera över det. Jag såg ett i mina ögon potensiellt problem och ville få folk att tänka på den möjligheten helt enkelt...
mm d e fett me sånt astral travelin heter d eller ngt sånt:P när själen lämnar kroppen...:D..o när du vakande kom din själ tillbaka till kroppen ..riktigit fett e d!läskigt men fett:P
mickilla min kompis var med om samma sak han var över på andra sidan när han vaknade upp insåg han meningen med livet o tog en extra saltgurka på mackan
Hittade en text som är interessant... http://www.motkraft.net/index.php?view=text&id=39
Moderator
2006-10-16 16:08
JAOOOO Ja sjukt intressant text faktiskt. Men vad har den med tråden att göra?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P21 Tja, tänkte mest på rubriken... Lite halvt långsökt, men tyckte det var onödigt att starta en ny tråd.
det hände mig också en läskig sak för ett tag sen. Jag låg i min säng och försökte sova, men det gick inte (jag var alltså inte trött). Asså jag vet inte hur jag ska förklara men helt plötsligt så kommer jag på att jag faktiskt sover, men det kändes verkligen som att jag var vaken. Jag trodde att jag var vaken men i själva verket så sov jag. Jag vet inte hur jag kom på att jag sov men jag ville iaf vakna men kunde inte, det va som att komma till en annan värld, och man ville bara därifrån men hittade inte dörren. Skumt asså.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Sånt där kommer och går i vågor. Dela era erfarenheter gott folk, så ska ni se att ni utvecklas som människor on the way way.
KeyOne01 P14 om du vill komma ihåg dina drömmar så ska du skriva ner det du drömmer. Hur kan du då skriva ner något du inte ommer ihåg? Du får intala dig själv varje kväll när du ska sova att nu ska jag komma ihåg min dröm. Nått sånt tror jag man ska göra.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Ja va med om nåt liknande. drömde att ja va i sunne men vaknade snabbt å märkte att de stämde rätt bra. tyvärr...
Bra att skriva av sig här folks.. Nu vet dom att vi vet.
Sömnparalys är något som infaller under R.E.M-sömnen som gör att det enda som kan röras i kroppen är sin egen andning. Det är en säkerhetsåtgärd så att kroppen inte skadar sig under drömmar man kan ha, ifall man får för sig att börja knata omkring... Ni får slå upp det själva...pallar inte leta fram... Min sömnparalys kommer nu...
varför snacka om lucida drömmar för övrigt.. hajjar inte vad lucid dreaming har med tråden att göra..
cry me a river! --> thcrew
demirel, lucid dreaming innebär väl endå att man är medveten om att man drömmer, och i micKillahs exempel var väl scenariot det omvända, nämnligen att han var vaken fast han drömde liksom..
demirel gör det.. men jag dodgar allt jag e som keanu!