Att se på livet med nya ögon
Jag har alltid försökt att uppskatta det jag har. Jag har alltid vetat att jag varit lyckligt lottad som fötts i rätt del av världen. Jag har även lärt mig att alla människor har olika definition av lycka och att det jag ser som en självklarhet kanske är ouppnåeligt för någon annan. Men trots att jag på något sätt har försökt att inte tycka att gräset är grönare på andra sidan har jag ändå tyckt det. Tills nu. jag tänker inte gå in på några omständigheter men efter en händelse i mitt liv så ser jag allt med nya ögon. För varje sekund som går är jag glad att jag andas, för varje sekund ser jag någonting nytt, någonting vackert. Kan man inte känna den här känslan utan att behöva vara med om någonting hemskt? Uppskattar ni livet? Lever ni varje sekund av era liv? Och inte bara andas, utan verkligen l-e-v-e-r? Jag har först nu förstått att jag bara har ett liv och att det någon gång kommer att ta slut. Livet är någonting vackert, någonting fantastiskt och oförutsägbart som inte går att förklara. Livet är för kort för att slösas bort på att haka upp sig på smådetaljer. Jag önskar att jag alltid skulle ha den känslan jag har nu, jag vet att jag inte kommer det för ingen känsla är bestående. Jag kommer såklart att bära med mig den men jag kommer precis som alla andra bli arg, ledsen och skrika på folk igen. Just nu känner jag mig bara så lycklig och vill på något sätt få mig själv att förstå att det sitter där inne. Allt som händer sitter där inne i vårat psyke, så kan man hitta sig själv där inne någonstans i mörkret så mår man mycket bättre. Nej jag har inte rökt på.
Tänk på universum
Väl tänkt, känner igen dina tankar, för jag har tänkt ungefär detsamma. Så vitt vi vet så har vi ju bara ett liv, vad som sker efter det finns det ju olika teorier om. Men säg att det absolut inte skulle hända någonting, du bara försvinner - Poff! I all evighet efter att du har levt ditt liv så finns du aldrig mer. Därför kan man säga att vårt liv är väldigt kort, och det finns all anledning att ta vara på varje sekund som vi upplever. Gör något bra av din tid i livet!
Exakt. Det jag är rädd för är att det är få som verkligen stannar upp och tänker till över detta. Egentligen borde alla någon gång ha tänkt dessa tankar och det är väl kanske individuellt hur man ser på livet. Jag önskar bara att alla tar vara på sitt eget liv, spelar ingen roll hur, bara man förstår att varje sekund är dyrbar.
Tänk på universum
det är en fas, du växer ur det... hehe nä okej nu ska vi inte vara såna.. kan vi sammanfatta det med: "det ska va gött o leva"
ozsvensk P0 Jag förstod inte riktigt poängen med ditt inlägg och om jag gjorde det så har du missförstått mig tror jag. Jag menar att man ska ta tillvara på livet, inte att man ska mörda folk och vara allmänt elak och sedan få skit för det i nästa liv, Vad händer om det är för sent att tillrättagöra något som man har gjort fel? alla gör vi ju fel det är en del av livet. ingen människa kan väl gå genom hela livet utan att ångra sig över någonting? Och tänk om det du säger inte stämmer, då går du hela livet och oroar dig för nästa liv som inte ens finns, medan du missar att verkligen leva i detta liv. Äh detta börjar bli för mycket religion vs ateism känner jag. Skit samma det var inte det här jag menade med tråden. Det jag menade var att alla borde stanna upp någon gång och verkligen värdera sig själv och sitt liv.
Tänk på universum
ozsvensk P0 kallar du det för sanningen om livet? min sanning är följande: vi lever > vi dör > kroppen blir till jord det är ju knappast troligt att man skulle "återfödas" eller leva vidare på något sätt. lev livet som ni själva vill och sen när döden kommer spelar det ändå inte någon roll vad ni har, eller inte har, uppnått.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
oOSofiaOo F18 Jag är glad för din skull :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
oOSofiaOo F18 Det händer väl att alla får ett sådant fnatt i hjärnan någon gång, jag brukar få det när jag tycker det är trist att cykla =), då bara kommer det "äsch, vad fan gnäller jag om, inte många som får chansen att uppleva de här", då säger det WIPPS, och jag ligger inne med det bredaste smilet =). Men sen är det glömt lika fort igen, om hur mycket man uppskattar att man aldrig behövt bekymra sig om krig, om hur snälla och givmilda föräldrar man har. Ja, man har väl fått det mesta i livet serverat på ett silverfat. Men så är det bara, det ska väl till att man levt under svåra förhållande tidigare, för att finna den sanna glädjen.
SteKet, min gode vän sa det :P
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
ozsvensk: Men för fan, är det en dödssynd att uppskatta livet? Hon skriver att det är fint att få leva och uppleva all i ens omgivning, det är väl fint, eller vad vet jag. Man kanske brinner i helvetet för att man känner sig lycklig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
waaaaaaaaaaaaaaa jag uppskattar tanken på att efter detta får jag resa till en annan planet. Gillar inte jorden och alla puckade jordbor!
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
ozsvensk P0 Vänta, nu ser du på allting, potatissuger P19 , väldigt ensidigt - hur vet DU vad sanningen är? Kan du bevisa din teori? Det som du säger är ENDAST en teori som inte kan bevisas - det som jag sa var hypertetiskt o det har ni alla helt missat. Jag missar ingenting bara för att jag är troende! Det är snarare de som inte tror på någonting som har bekymmer. Det är viktigt att tänka genom alla VERKLIGA teorier istället för att komma fram till en egen uppfattning utan att kunna bevisa någonting - om du har fel o jag har rätt är det kört för dig, potatissuger P19 ;) Men om DU har rätt är det ingen fara för mig - jag har levt ett lika rikt liv som alla andra. :D skrev just "min sanning är följande " för att slippa sådana inlägg. som vanligt kommer de religiösa med hot om vad som kommer att ske med de "otrogna", varför är jag inte förvånad?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
ozsvensk: Fast nu har ju ingen sagt att man ska skita i allt oh bara elva ett passivt liv? Snarare du som ska tänka över dina argument och tagga ner med bibelblädrandet lite grann, alla delar inte din åsikt, som uppenbarligen grundar sig i avsiktliga misstolkningar eller bristfällig läsförståelse..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så vitt jag vet så hade jag inget liv innan detta, känns inte så troligt att det finns ett efter heller. Jag bara känner det så. Det vore riktigt trevligt om allt inte bara tog slut efter.. alltså fyfan, jag blir cp i huvudet nu. Förstår ni vad livet är konstigt egentligen? Varför i helvete dyker man bara upp mitt i ett universum och ÄR nånting!? Inte så stor sannolikhet att man gör det faktiskt.. hoppas ni förstår nått av det jag just försöka säga.
ozsvensk Någonting uppstår inte från ingenting Förbannat bra sagt tycker jag personligen.
ozsvensk: Du kan vrida och vända på det hela hur du vill, men "Jag har först nu förstått att jag bara har ett liv och att det någon gång kommer att ta slut och Livet är för kort för att slösas bort på att haka upp sig på smådetaljer och Allt som händer sitter där inne i vårat psyke, så kan man hitta sig själv där inne någonstans i mörkret så mår man mycket bättre" tolkar jag inte som att man ska skita i stora saker, alltså det osm spelar roll, utan kanske skitai att köpa en läsk elelr glass för att man har det bra som man har det och det finns dom som har det värre. Hur nu ett sånt osjälviskt och sparsamt levnadssätt kan förknippas med något negativt är bara korkat. Skulle något få negativa konsekvenser i ett eventuellt nästa liv vore väl slöseri och bortskämt beteende en utav dom sakerna?
ozsvensk P0 tro du vad du vill. jag orkar iallafall inte ödsla tid på religiöst skit när jag kan leva ett fritt liv precis efter egen vilja.
ozsvensk: Haha, sluta rök.
Arrangör
2006-07-23 15:07
steket Det händer väl att alla får ett sådant fnatt i hjärnan någon gång, jag brukar få det när jag tycker det är trist att cykla =), då bara kommer det "äsch, vad fan gnäller jag om, inte många som får chansen att uppleva de här", då säger det WIPPS, och jag ligger inne med det bredaste smilet =). Men sen är det glömt lika fort igen, om hur mycket man uppskattar att man aldrig behövt bekymra sig om krig, om hur snälla och givmilda föräldrar man har. Ja, man har väl fått det mesta i livet serverat på ett silverfat. Men så är det bara, det ska väl till att man levt under svåra förhållande tidigare, för att finna den sanna glädjen. Tycker sånna tankar egentligen är rätt läskiga, då "lyckan" du känner är helt baserad på att andra har det värre än dej. Personligen tycker jag att man ska leva i nuet då det är då man existerar MEN även komma ihåg att ALLTING får konsikvenser.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer