I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstigt tillstånd i drömmar.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-05-07 17:19

Konstigt tillstånd i drömmar.

yoyohi!

Det händer mig ibland att jag kommer i något väldigt konstigt tillstånd i mina drömmar. Detta händer inte ofta men har hänt runt en tjugo gånger i mitt liv.

Tillståndet är ungefär så här:

Jag får en mardröm, jag hamnar i ett väldigt konstigt tillstånd där jag kan känna en viss energi omkring mig. I drömmen ser jag mig själv sova på mitt rum och olika typer av varelser är ute efter att göra mig illa. Jag försöker alltid att resa mig upp ur sängen, men jag kan inte röra mig. Jag försöker skrika allt vad jag kan men det kommer inte ut ett enda ljud. Jag lyckas sedan komma upp ur sängen, jag rusar ut ur rummet till min mors rum och är sedan säker igen. Dock brukar det vara så att jag inte alltid kommer till henne direkt, utan jag ligger fortfarande kvar i sängen, och jag lurar mig själv att jag springer dit.

Jag vill inte kalla detta för bara en dröm, då det känns mer som ett obehagligt tillstånd. Jag känner mig vaken och allting känns extremt verkligt (givetvis gör det det i en dröm också). Det är svårt att förklara men kanske finns det flera som känner igen detta?
Vad tror ni det kan vara? Oidipuskomplex?

Bless!

soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com