Kina tar över den övriga världen Bra/Dåligt?
Snart kommer Kina industriellt att "invadera" Europa och köpa företag, fabriker mm. Många säger nu att det bästa en studerande tonåring kan göra är att börja plugga Mandarin/Kinesiska. Dela gärna med dig utav dina tankar och funderingar om detta ämne. mvh: Martin
NIRVIK
etfersom kina är en diktatur är ja inte så posetivt inställd till de....
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!
Jag är rädd för det. Jag har sett hur deras "nyheter" är uppbyggda.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Njae... tror inte att dom kommer att taöver så värs mycke... Oljan är snart slut å dom ligger itne jätte lågnt fram i utvecklingen av alternativa bränslen
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Det är ionget fel med att ett lanf har samma ledare hela tiden. mackan: syftar du på det som kommer på faktum?
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
hiihihihih. försök du martin, du kommer aldrig lära dig kinesiska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
på vilket sätt skulle det vara bra? är det någonsin bra om ett land "industriellt invaderar" en annan värdsdel?
norrkööping
dåligt så ini helvete...ja vill inte bli invaderad av nåra kineser o deras språk e förjävla fult o sen så skuter dom typ ihjäl dom som inte tycker som dom...dom styrande i landet alltså
en död moderat är en bra moderat
De får ta över så mycket som vi i i-världen tillåter. Inget mer.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Snart kommer Kina industriellt att "invadera" Europa och köpa företag, fabriker mm. Var har du fått det ifrån? Tillväxt tenderar att avta när ett land når övriga världens nivå.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Tror inte det kommer märkas om Kina expanderar, det är fortfarande ett U-land med 95% risodlare så,. mjau!
facebook.com/idiomatisk - fan page
Wermin_Roaches P Bl.a :S
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Dåligt, Kina is bad news
<3
kina kommer att ta över världen..! jag lovar. martin....mina argument e bättre än dina..lär er kinesiska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det ska tydligen va en hel del rika amerikaner som har kinesiska barnflickor för att deras kids ska kunna kinesiska å därmed få feta jobb sen i livet...
What would macgyver do?
det kommer kännas lite risigt. förlåt, jag var tvungen
whatone... mm det e det som e ris ken...
What would macgyver do?
utan mellanslag...
What would macgyver do?
jag har alltid trott.. att snart kommer kina, med sina super-kommunism-arme... robotar n shit... jag loovar
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
Jo jag tror det kommer vara ris kabelt ifall kina tar över.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Så sämst ordvits O.o
Eftersom deras avsaknad av miljömedvetenhet och demokrati är så stor så blir det nog ingen höjdare om de tar över. Det vi kan hoppas på är väl att kinesiska arbetare slutar slita häcken av sig för skitlöner och att det kommer igång en miljörörelse.
kommer förhoppningsvis bli en facklig revolution, som kanske resulterar i en politisk revolution, vem vet
chase the clouds away
kineser e coola ^^ kineshiphopare e jävlit pheett ;>
AayFukYuuuu :@
Kina kommer vara största ekonomin. Men västvärlden kommer aldrig låta Kineserna ta över marknaden. Så var det med det Hejdå.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Om Kina är marknaden så blir nog västmakterna så illa tvunga. De kanske t o m får be på sina bara knän för att få vara med och leka.
Kina är nästa stormakt, som kommer ta över efter USA. Det är ett hyffsat välkänt faktum. Det blir ingen större skillnad mot idag. Vi vänder blickarna lite mer mot en annan kultur bara. Vissa gillar det, andra inte. Kina måste bara ändra lite på sin framställning, och göra sig lite mer "gästvänligt". Bli mer demokratiskt (till synes åtminstone) och ändra sin syn på mänskliga rättigheter och liknande. Men man bygger redan nu för fullt i Kina. Städerna blir stora, teknologiska och fina. Landsbygden däremot är fortfarande jäkligt fattig. Det finns många likheter med dagens enda supermakt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Vi kanske ska försöka gynna Indien lite mer.. skönare om de tar över. De kan ju åtminstone engelska och konsten att sköta en demokrati.
kina är inte kommuniskt längre...dom har både 7 eleven mcdonals osv och det skulle väl knappast ett kommunistiskt land ha. hörde från en student där att det är nykommunism ..det är ok att tjäna mkt pengar å på så sätt kan d bli lättare för fattiga...men klassskilnaderna är sjukt stora då det finna familjer i norra kina som delar på ett par byxor...hela familjen. i mina ögon är det ett land som håller på å bli en kapitalistisk stor makt och kommer säkert köpa många företag över världen typ som usa..