I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att gå på date - Oskrivna regler?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-03-12 20:38

Att gå på date - Oskrivna regler?

Var på date för någon dag sedan, med en väldigt söt tjej jag träffat via en kompis. Jag tog nummret från min kompis och skickade ett sms och frågade om vi skulle ses någon dag. Det tyckte hon lät trevligt. Vi går på daten tar en öl och snackar om allt möjligt (har trevligt). När daten är slut, kramas vi och hon säger "Vi får väl höras"... Vad betyder det????? Vill hon ses igen eller är hon bara artig???? Hur länge ska man vänta innan man ringer ifall jag ska göra det????

Är väldigt ny singel och har glömt alla regler för hur allt ska skötas. Man vill ju inte vara stalker och inte ointresserad. Vad göra?

?

2006-03-12 20:43
Visa intresse direkt om du vill ha henne?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-12 20:45
..hon säger "Vi får väl höras"... Vad betyder det????? Vill hon ses igen eller är hon bara artig???? Hur länge ska man vänta innan man ringer ifall jag ska göra det????

haha förlåt, det var det desperataste jag nånsin läst: - )
lycka till! jag tror hon vill träffa dig igen!
www.gbg031.se
Moderator

2006-03-12 20:47
bry dig inte så mycket om vad det kan tänkas betyda utan förutsätt att hon vill träffas igen. vill hon inte det får hon väl säga det? ring när du vill gör bara inte som i swingers och tretton gånger direkt på kvällen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-03-12 21:00
Haffad:

Det det som är grejen, Jag vill INTE verka desperat! Bli pinsamt eftersom vi har gemensama vänner.

"Vi för väl höras" tycker jag är svårt att tyda...

Men men det är bättre än "Du får ha det så bra" ; )
?

2006-03-12 21:29
Men du glömmer ju bort ena hälften i den här historien: Hon. Hon kanske inte heller vill verka för intresserad? Det finns bara ett sätt att ta reda på det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-12 21:38
TREDAGARSREGELN, vänta ngra dar innan du ringer, blir desperatvarning annars. Och om hon inte svarar, fortsätt inte ringa 100 ggr! Lycka till.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2006-03-12 21:48
hahah hjääääälp

tack gode gud att man slipepr dejta igen.

okej OM ni hade trevligt och du märkte det på henne, så säger hon så väl bara för att säkra sig själv, inte för att hon är ointresserad, hon kanske också är rädd att verka pushig

haa dejt-regler!! vänta två dagar eller tre innan du ringer igen, jag tror man brukade göra så, jag persoligen brukade ringa efter 4 dagar. och nu i efterhand tycker man såna lekar är så krångliga och patetiska men när man är singel är man så jävla insatt och har singelsensorer som exakt kan koda av vart man har killen.
Femme fatale

2006-03-12 21:55
Mr_SuperSize

Fine, ring 2 ggr då, har hon inte svarat då så lägg ner, tycker jag

2006-03-12 21:57
Dummaste jag hört med att vänta i tre dagar, vad är ni för freaks? Orka spela något jävla spel, var dig själv och ring när du känner att det funkar..?

2006-03-12 22:03
Vet inte hur andra funkar, men jag blir avskräckt om folk ringer typ nästa morgon... "Du är desperat och det är av av av"...

2006-03-12 22:07
Det är därför du och jag aldrig kommer att gå på date.
Moderator

2006-03-12 22:20
privata chatter och trams i trådar undanbedes / Legoland - Whoa Crew
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-03-12 22:32
antwon. det kan ha berott på min låga ådler, hormoner och singelstörningar..MEN när en kille ringer mig dagen efter så blev jag när jag var singel jävligt förvirrad . kunde inte ens koppla att det är killen från dagen innan. det är något jävla skitsystem att man ska st å på sig annars är man klängig...helt sjukt egentligen..

den värsta diss jag fått. och det har iof tak och lov bara hänt en gång, men det var med en kille i somras när jag hade en slutpaus i mitt förhållande på ett bra tag, vi hade gått i samma skola och allt och nu ville han ut på dejt... vi hade hur trevligt som helst. trodde jag.. han sa att han skulle höra av sig men det gjorde han inte. varför händer detta+ jo för det är lagen om slltings jävlighet, när jag för engångs skull släppt alla tankar på äh vem bryr sig om han ringer, då går det fel! å andra sidan träffade jag en anan kille, genom whoa faktiskt och vi kom från första början jättebra överrens utan massa spel, vi var jävligt lika på sådana punkter och man kunde lita på att inte verka hyped om man hördes ofta. det var skönt.

jag ringde själv och tackade för senast, svalde min patetiska singel-.stolthet och han hörde av sig typ en månad senare och ringde konstant en vecka för han ville att vi skulle ut och festa. hmmm

Nu när jag mognat bort från allt det där, så skulle jag bara tycka det var trevligt om han ringer snart, och desförrinan har jag aldrig haf något emot ett sms från killen när man gått därifrån... men min erfarenhet har iaf visat när jag jämfört med andra vänner och så, att det önar sig att jag är rätt nonchalant. och jag har inte spelat det utan jag är ganska oengagerad och tar tid på mig och så, och det funkar varje gång. Idag skulle jag vara helt annorlunda, men frågan är hade killen intresserat sig lika mycket om jag verkade hyped?
Femme fatale

2006-03-12 22:34
jävlar vad mycket det blev1 och jag har dessutom skrivit helt fel. jag ringde själv och tackade för senast, svalde min patetiska singel-.stolthet och han hörde av sig typ en månad senare och ringde konstant en vecka för han ville att vi skulle ut och festa. hmmm <--tillhör killen som dissade mig. inte whoakillen

men vem fan bryr sig. summanavkademumman, jag hatar att vara singel och denna tråd är ett bra exempel på varför
Femme fatale

2006-03-13 09:38
Summa sumarum:

Verkar som om det är bra att vänta en liten stund för att inte verka desperado.
Tror helt enkelt att jag bara ska skicka ett mess och tacka för senast och fråga om hon vill ses igen...

Vad har jag att förlora förutom min stolthet... : /
?

2006-03-13 10:05
Amar - fan vad förvirrad jag blev...
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2006-03-13 10:31
STOR HUMOR!!!

Just när jag hade börjat tänka att vem bryr sig ifall hon inte vill ses igen, det är lugnt... Vad händer då????

Mobilen piper och där är ett mess från henne som tackar för daten och undrar hur läget är...

Lustigt ödet är ibland : )
?

2006-03-13 10:33
Obducent, man ska inte bry sig så mkt.
Letar du kärlek febrilt blir det bara fel,
dont' care och låt det komma så blir allt bra ;)
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2006-03-13 11:21
En redig man ringer när han känner för det, säger vad han vill och skiter totalt i töntiga regler. Om det inte passar lilla fröken så är det kthxbye och vidare mot nya äventyr.

Ett tips är ju och säga "jag ringer dig senare i veckan" eller mer specifikt "jag ringer dig på torsdag".

Och som ngn tidigare skrev; skicka ett neutralt lättsamt sms o tacka för ikväll typ. Håll stilen o chilla.

2006-03-13 16:20
shit går folk verkligen på dates i sverige fortfarande?

vi har ju whoa:/

2006-03-13 16:30
Ring henne.
Tycker hon det ar for desperat sa ar det val sa. Da passade ni val inte ihop i alla fall.
Man maste ju vaga for att vinna, som det heter :)
What we do in life echos in eternity.

2006-03-13 17:28
Sen när någon idiot uppfann datingregler. Eller kanske när ännu större idioter fick för sig att följa dessa.

2006-03-13 17:51
antwon. lugn nu..katt och råtta lek är svårt att ta sig ur när man inte träffat på bättre. om man har erfarenheten av att de funkar så, och inte vet bättre så blir det lätt at man tror att så måste det vara,. och ska jag vara ärlig, s är et jäävligt många killar som måste få "jaga"- 'r glad att jag idag inte träffar såna typer men man ser tendenser.. för ofta
Femme fatale

2006-03-13 17:52
lilla_elsa jag med, nevermind dear.
Femme fatale