I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

minskad kärlek?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-03-08 14:14

minskad kärlek?

alltså jag har varit ihop med min tjej i snart 5 månader, hon är den mest underbara tjej jag träffat, första tjejjen som verkligen bryr sig om och visar att hon tycker om mig.
men ändå så känns de som mina känslor försvinenr för henne, det började för kanske en vecka sen, jag kände inte lika mkt saknad och när vi är med varandra gör vi inget.

och jag vill verkligen inte tappa känslorna, hon har alltid blivit dumpad oxå, så jag vill inte såra henne.

kan man göra nått för att försöka få upp känslorna, lr är det vanligt att känna så här i ett förhållande?

2006-03-08 14:15
du kanske bara var på dåligt humör?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-08 14:16
alla förhållanden har sina ups and downs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-08 14:30
princess_s said it.

freddeC

men i vilket fall är det ju så. du skriver att ni aldrig gör nånting längre.. ju längre man är tillsammans ju mer behöver man ju orda upp saker. alltså fixa saker ni kan göra.

1 laga mat till henne eller alternativet jag diggar mer är att laga mat tillsammans. (romantic)
2
sedan kan man alltid hyra nån film eller gå på bio.

3
man har ett hemma-SPA en kväll. ansiksmask och massage för henne och sedan lär hon återgälda detantingen med samma behandling eller suprise :P jag vet inte
.

behöver ej kosta mycket heller men alltså se till att ha quality time tillsammans minst två gånger i veckan.

om sedan du märker att känslorna fortfarande sinar så är det som man brukar säga: not everything last forever...
och att stanna med henne för att du inte -vill - såra henne är värre än att vara ärlig med hur du känner. du vill väl inte vara med nån utan att ha dessa känslor och det kommer garanterat märkas av henne och när sanningen väl kommer fram så kommer hon bli mer sårad än hon hade blivit av sanningen från början.

2006-03-08 14:31
Precis som Princess_S säger så har alla förhållanden sina ups and downs. Det gäller att hålla ihop ändå, bara för att man blir lite känsokall då och då behöver det inte betyda att det är över. Jag och min pojkvän har varit ihop i snart 4 år och vi har båda två haft perioder då vi är känslokalla men vi har alltid hittat tillbaka till varandra. Det har liksom varit -vi- ändå. Eller så kanske ni bara behöver spica upp förhållandet lite.. gå ut och göra saker lite mer, prata med varandra mycket också.. ibland behöver man bara veta att man har en bra person hos sig så ökat prat, diskussioner, konversationer kan göra mycket.

2006-03-08 21:43
Om ni är ofta så kanske du ska prova att va borta från henne ett tag, då brukar känslorna förstärkas eftersom du längtar efter att träffa henne osv. det är mitt tips iallafall. sen håller jag med de andra skrivarna, att ni kan göra saker tillsammans
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic