flickvän, bilder på ex
sitter hos flickvännen och väntar på att hon ska komma hem, och har märkt det förut men insåg nu hur många bilder on igentligen har på henne och sina ex och bilder på hennes ex. hon frågade mig en gång varför jag hade en bild på mig och ett gammalt ex på datorn, och så inser jag att hon har flera bilder på ex, säkert 15-20 bilder på dom och bilder på henne och sina ex när dom pussas och sånt shit. är jag bara paranoid, eller gör tjejjer så här? jag skulel då aldrig spara bilder på mig och mitt ex om jag hade en ny flickvän. //paranoid och sjuk
Eller så smäller du in en massa bilder på dig & dina ex?
I live my life one videogame at a time.
foton brukar väl vara nåt man sparar för att minnas en god sak i livet. antagligen gillade hon sina fd pojkvänner och minns tiden med dom som en god tid, och därför sparar hon de fotona, typ?
vadå? jag dyster?
greggan: kanske det, men om jag tex var singel och har kvar bilder med mig och ett ex så brukar jag ha kvar de för att jag saknar den tiden liksom, men jag vet ju inte hur hon tänker
äh tjejer spar allt. SMS från 97 och bilder på strumpor.
Jag har ingen forumsignatur.
...och bilder på strumpor. haha 196 humor. Klockrent!
spliff macht frei
låter som att ingen av er haft nån serriös relation. SJÄLVKLART ska man ta bort allt som har med en gammal relation att göra då man har en ny. Det är fan nått hon måste respektera. Avundsjukan kryper fram för minsta lilla ovasett om man vill det eller inte. Jag skulle blivit skitsur/ledsen! Säg till henne det så kanske du kan få lite gulligulltröst på köpet :)
Ta inte bort bilderna utan hennes tillåtelse mannen, och om du stör dig på att hon har bilder på sig och sitt ex, så bör du snacka med henne. Om hon inte vill ta väck de, så är ni inte på samma nivå. Personligen tycker jag att man ska visa respekt för sin nuvarande partner och inte ha sånt skit på ens dator. Ex är ex, det tillhör det förflutna.
At the gates of Eternity...
kanske det, men om jag tex var singel och har kvar bilder med mig och ett ex så brukar jag ha kvar de för att jag saknar den tiden liksom, men jag vet ju inte hur hon tänker Sant där mannen! Jag hade inte kvar bilder på ex jag tyckte illa om precis, hade bara kvar bilder på de om jag saknade de and ish!
At the gates of Eternity...
alltså. jag har en hel mapp med bilder på ett ex kvar ^^ och så har ja varit ihop med en (inte för att det på något sätt var ett seriöst förhållande men ändå..) efter detta. har typ glömt av den mappen och nu ser jag ingen anledning till att radera den. sitter ju knappast och kollar på bilderna varje kväll innan ja somnar men någon gång händer det att man kikat igenom den, det är dock inte så många bilder som det kanske låter när jag säger "en hel mapp" men det är ju good old memories lixom. sen behöver man ju inte trycka upp de bilderna i ens nya killes ansikte och visar sig den nya relationen vara seriös så kommer han fatta att jag och mitt ex är polare. så tycker jag : ) men skulle ja bli ihop med någon som skulle tycka det var jobbigt hade jag självklart tagit bort mappen, jag hade behållt bilderna men jag hade kanske inte haft den tillgängliga på datorn.
phatie hellre ha dom på datorn än att "gömma" dom från din nya pojkvän? skulle själv kastat alla bilder..
too shy to shine http://estailo.blogg.se
eller ge tillbaka dom till exet
winxrar is the shit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nattkrig hahaha.. hoppas nästan att hon hittar den...
fan ja bränner mina på cd. shit, ni e ju korkade.
nej, jag litar inte på läkare,<br> dom är ju inte kemister.
bonsai: vet inte var du fick "gömma" ifrån för det skulle jag inte göra. men jag menar, mitt ex och jag är vänner och om min nya pojkvän skulle ifrågasätta det skulle det vara idioti. jag har en låda i mitt rum där jag lägger ner saker jag vill spara, fotografier, brev, lappar man fått på lektioner i skolan, gamla dagböcker etc. så antagligen skulle fotona hamna där i ett "icke-gömmande-sätt". jag menar, man tar inte en bild på något som man vill glömma.
phatie jag tolkade det bara som om du skulle ta bilderna och lägga dom på en annan plats där inte din pojkvän skulle kunna hitta dom..
jag hittade 3 bilder på min tjejs dator.. blev hus i helvette från min sida :P visst jag fattar ju lixom att hon haft nån innan mig men det känns fel att se en annan kille sitta o pussa min tjej även om det var 2 år innan hon ens visste att jag existerade... men man vill ju inte ha bildbevis på det.. men hon tog bort dom och så va de lungt :)
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
Varför? Det är minnen ju, det bör man spara.
What I said, yo!
jag bryr mig inte om min nuvarande skulle ha det. det e ju han o jag nu, med elr utan bilder på ex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker mer de e killar som gör så
det är ju bara bilder ? fattar inte vad grejen med bilder är .. det har vart en del av hennes liv . och sålänge den gamla snubben inte är med i hennes liv på nåt annat störande sätt än på foton tycker jag du ska acceptera det .
mjao!
jag skulle också bli galet sur. vadå vill minnas dem minnena. man har fan en hjärna el hur. varför ska man flasha med att man hångla med sitt ex när man har en ny? konfrontera henne och säg hur du känner, och förhoppningsvis så tar hon bort dem
Tizzle Tazz
men ja hajar inte, låt säga att det inte är bilder på datorn. säg att det är vanliga foton på sin pojk/flickvän och deras ex. det är ju knappast så att man skulle be honom/henne att bränna upp fotona eller klippa sönder dem. eller? bara för att fotona är på datorn och går att radera med två knapptryck vilket gör det mindre smärtfritt och smidigt så betyder det ju inte att bilderna är mindre värda för det.. som jag skrev förut, man tar ju inte kort på något man vill glömma. och skulle det nu olyckligtvis vara så att man kanske blivit dumpad och har jättesvårt att glömma personen så kanske man raderar bilder etc. för att just glömma, men de andra (som jag t.ex.) som har en sund kompisrelation med de flesta av mina ex behöver inte glömma för att må bra. det är ju som att sitta å radera bilder på en kompisar.
Jag förstår att Du blir sur. Om hon kommenterat att Du hade en bild på Dig & Ditt ex, borde hon inte ha det själv. Men å andra sidan så är ju bilder bara bilder. Hon borde släppa taget om sitt förflutna när hon har en ny. Fast ärligt talat vet jag inte själv om jag skulle radera alla bilder på mig & min särbo om det tog slut & jag skaffade en ny. Jag skulle aldrig kunna släppa taget & radera alla bilder (som faktiskt är minnen från stunder man gaft tillsammans), tror inte ens att jag skulle kunna inleda något nytt. Men eftersom ni gått vidare tillsammans borde kanske bilderna inte ligga där. SPECIELLT inte när hon kommenterat den bild på Din data. (Oj, vad snurrigt det blev.)
Yra
Ärligt, jag jobbar som webprogrammerare, och ändå tycker jag ni är helt sjukt IT idag era jävla datorkids :) Liksom, ni har inte lådor under sängen med minnen från era ex, ni har mappar på datorn! Ni har inte små sparade lappar, ni sparar SMS! Usch, 23 år gammal och jag känner mig som värsta stofilen.
mannen du är körd. Hoppa ut genom fönstret och ta med dig hemligheten till graven...
Bara På Låtsas
Eksem: jag gör både och. jag är den perfekta blandningen mellan en fräsig stofil i unga år och en nördig h4xx-tönt som har viktiga saker på en burk som när som helst kan få virus och kollapsa helt ^^
styr en porrbild på ditt ex å ha som bakrundsbild ska du se att de raderas nog bilder hahahahaha eller så frågar du henne bara om hon nu ska ha kvar alla bilderna på exet eller om de e oki om du raderar skiten
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
Klart om hon trivts med sitt ex ska väll minnena få vara kvar men snacka med henne om dem att du inte vill vara sämre än att ta bilder ni 2 med. Så hon inte gillar ex bättre än dig.
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
ex är alltid ex. Svårt att komma undan ifrån det.. "men jag är kompis med mitt ex" - som om det skulle rättfärdiga det hela? Som om det blir lättare för din pojkvän att se bilder på dig och ditt ex, för att sen se er på stan tillsammans dan efter, skratta och ha kul? man går vidare, en person som man varit tillsammans med attraheras man uppenbart av, därför är det lika bra att skippa "kompis" snacket, av hänsyn till nya partners osv. Men viist, träffar ni en kille/tjej som inte har nåra problem med detta, och som själv har bilder på sina ex och sjukt bra "kompis" kontakt med dem, så kör på!
äh låt hon behålla dem. Min brud har tusen gamla kärleksbrev, massor med foton, bandkillens skivor, och tom. en hårlock i en låda. Visst blir man lite svartis, men vad tjänar det till för henne o kasta bort dem?
hon kanske gillar bilderna,who knowa..Och ta inet bort dom för då kommer det nog bli ett jävla liv och om en vecka sitter hennes nya pojkvän och undrar vafan hon har bilder på dig för..
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
orka bry sig? nakenbilder är dock en annan sak.. det tycker inte jag skulle vara så kul om min pojkvän hade på andra...
sluta glo på hennes bilder om du inte gillar dom då. knäppt att hon blev sur på dig för din bild, men nästan knäppare för att du blir sur på henne.. trams! det är dig hon är med eller hur....
Det beror väl lite på, tycker jag. Om hon har kvar dom för att ha dem som minnen att blicka tillbaka på lite då o då så ser jag inte nåt större problem med det sålänge inte du gör det. Om du gör det så får hon ta bort bilderna annars väljer hon bilderna framför dig. Sen kan d va så att d beror på vilken relation hon har till sina ex, nu, e hon asbra kompis med dom (nu behöver hon inte va d med alla men nån av dom) så skulle jag oxå tycka att d skulle va lite tungt att ta bort dom.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
varför blicka tillbaks på ett förhållande när man är i ett nytt?! tycker det är sjukt..
boaman men det handlar ju inte om att man kanske är supertight med sitt ex. jag är inte det med mina, men vi är fortfarande vänner. men inte direkt så att om jag skulle ha en ny kille att jag skulle gå å krama och skratta med mina ex framför honom eller öht. det handlar inte heller om att blicka tillbaka på det gamla när man är i det nya. för det nya kommer antagligen också ta slut någon gång (om man inte har tur och verkligen träffar mr.right) och då kan det ju kännas nice å ha kvar lite minnen från ännu äldre tider. det är ju knappast så att jag kollar på alla bilder på mina ex om ja har en ny pojkvän.
varför har man kvar bilden "för att inte titta på dom". Jag behöver inte bilder på mina ex för att blicka tillbaks, jag vet hur dom ser ut (trots att jag försöker glömma en del).
Jag skulle ALDRIG slänga mina foton på mig och mitt ex!! Tänk va mycket kul man har haft!! men som nån sa, man behöver ju inte tapetsera väggarna me bilder...
If we are what we eat, then Im fast and cheap!
va fan bränn ut dom på cd, så kan man ha kvar det som minne.. men man vill ju inte ha det på sin dator nu precis när man ny kille.. så onödigt, att bråka om... men det kan ju va kul att ha när man e gammal och grå.. haha
kärleken borde vara okränkbar
bakis. haha. ja. det är precis vad vi ska göra. varför skulle man radera allt bara för att man träffar nån ny? så att alla nya kan få känna sig som "den förste"? hah. kul.
"men om man gjort slut på ett gulligt sätt och inte försöker glömma att personen existerar så kan man väl få ha kvar en bild. varför tar man annars bilder?" Just därför. Varför ha bildbevis på något misslyckat. Kul om du frågar din tjej varför hon har bilder på sitt ex "Men vi gjorde slut på ett sånt gulligt sätt, å jag vill komma ihåg det vi hade. Det vi har är ju mycke bättre å det är dej jag vill ha. men jag vill ändå kunna minnas vad jag hade med en annan kille" - right
skulle du aldrig spara bilder på ditt ex för att du har en ny? jag förstår inte hur de två krockar ens en gång. kanske om man tapetserat sin lägenhet med gulliga bilder på sitt ex, men hur många gör det?
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
knyt näven, slå till och visa vem som bestämmer.
vågar du köra på mig igen då fitta?
Spelar liksom ingen roll, dem är historia för mej. Lever hellre i nuet. Jag tycker att det finns en annan sida på myntet, ÄR det inte kränkande mot din nuvarande partner, att du har kvar bilder på ditt ex för att komma ihåg allt roligt å mysigt som ni gjorde? det är historia, fokusera mer på din partner istället. Jag har en ny flickvän, älskar henne och det är med henne jag skapar mig en framtid, att tänka på vad jag å mina ex har gjort osv ser jag bara som en förolämpning av de grövsta mot henne. Men you go grrrrrrrrl
boaman: men herregud. hur kan det vara en förolämpning i att tänka tillbaka på något ex. som jag skrev ovan så behöver det ju knappast betyda att man saknar sitt ex bara för att man tänker tillbaka på de tider och de minnen man har tillsammans. även om det inte är exakt samma grej, men kastar du bilder som du hittar från din barndom där du t.ex. sitter i sandlådan med din superbästis från när ni va 3 bast. ni har ju ändå inte en framtid ihop om ni idag inte har någon som helst kontakt? right? och som jag också skrev, bara för att man behåller bilder betyder det inte att man sitter och tittar på dem och "blickar tillbaka" när man är ihop med sin nya kille/tjej utan när det nya förhållandet tar slut och man kanske har en lång singelperiod så kan det vara kul att minnas (om det inte gör allt för ont så klart).
Men är det samma känslor? blir svartsjuk för din kompis träffar andra kompisar? =/ Nu vet jag ju inget om dej, men ivanliga fall så brukar man ha flera kompisar, men bara en partner. därför blir det lite svårare att jämföra på det otroligt barnsligt enkla sättet ni förespråkar.
hahaha jag harflippat asmånga gånger pga bilder på min pojkväns ex. jag vet att jag är barnslig, men jag blir tokig när jag ser kost där dom kramas, lr kort på henne öht, hon har inga finnar, hon är solbränd, har fint hår, vita tänder osv. den gamla hederliga jämföra sig själv med exet-prylen. hur larvigt som helst :P nu har jag dock släppt grejen lite. han har bara några gamla kort i lådan han vill spara för att det var en del av hans liv. skitsamam liksom. hon hade honom i typ 2 år, jag får ha honom resten av livet. va gnäller jag om liksom =) enda jobbiga är när man ska lägga ner nåt viktigt papper i lådan o en sån där plastgrej med ett kort på börjar spela en melodi. kort på henne. då blir man typ lite svartis o så grävs gamla undangömda känslor fram. sen frsvinner dom när han kommer hem o säger söta saker till mig igen :) jaja. om ni hittar ex-bilder, diskutera det med er partner och visa förståelse. även om ni helst ser att bilderna sölängs men er partner vill ha kvar dom, så kommer ni kännna er mogna när ni låter bilderna vara där. titta inte på dom om det är jobbigt. lägg dom i en gamla-minnenlåda. o ta massa söta kort på er två nu istället. fokusera på framtiden,inte på det förflutna.
Princess_S F21 Du stal mina ord.... skillnaden är att min sambo var tillsammans med sitt ex i fem år, plus att de var förlovade. Men hey, som du sa, hon fick ha honom i fem år och jag får ha honom för resten av livet :) Sedan har jag nog heller aldrig tyckt att hon ser så värst bra ut, rätt alldaglig.
REC #26<br>Team EA-Racing