Djurplågeri
För ca 5 minuter sen såg jag screens från någon hemvideo som antagligen kommer sitta kvar väldigt länge. Va en tråd på ett annat forum som hette "These people should burn in hell" jag klickade på den utan och tänka efter, trodde det va nå fake skit från rotten som det brukar vara. Såg bara några snabba screens, scrollade förbi skiten snabbt, det fanns en länk till hela filmen i samma tråd. Va nån kille/killars hemvideo där dom häller tändvätska på en gullig liten grå kattunge och tänder eld på den och filmar när den brinner upp. Jag är ett stort skräckfilms och gore fan. Har sett allt ifrån Guniea Pig till Saló: The 120 Days of Sodom till August Underground till Men Behind the Sun. Har också sett alla Faces/Traces of Death filmerna men det var när jag va runt 13-14, finner inge intressant i och se andra människor plågas på riktigt. Hängde också runt alla gore-siter vid samma ålder, men dom där jävla screensen jag såg under 2-3 sekunder är det sjukaste skiten jag sett i hela mitt liv. Jag kanske låter fjollig eller så kanske ni tycker jag försöker låta tuff men jag skulle utan och tveka stampa in ansiktet på snubben som gjorde den där filmen. Vad är det för jävla människor som gör sånt där? Va bara tvungen och säga något om filmen.
A Profound Hatred of Man
en del människor verkar födas utan känslor. blir helt knäpp när jag ser sånt där med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja. utsätta dem för samma skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja tycker alla djur är söta å alla borde leva långa fina liv som vi mänskor gör
en bult i panna är coolt
http://www.kommandot.se/wp/
för alla er som tycker det är så otroligt hemskt.. vad tror ni det är som händer med dom djuren ni äter.. Om ni inte är vegeterianer då.. dom lider också..
Lynguistic: Ja, kossan blir säkert också dränkt med tändvätska och uppbränd. För övrigt dödar man kossan för att käka den, kattungen dog för att ungen ville använda sin nya kamera. Idiot.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
nä, kossan lider hela sitt liv istället. och en cool bult i pannan.
f.ö. så har djur inga känslor så det är ok att göra vad som helst med dem
djur är djur. man kan inte värdera vissa mer än andra.
Tack & Hej!
Mjo, jag skiter fullständigt i kossor och grisar. Döda och käka. Men jag gillar katter och hundar, därför blir jag förbannad när folk gör så mot en katt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
mephisto: Skön du är. "Jag tycker synd om judarna, men zigerna var det skönt att bli av med". Undrar vad folk hade sagt om en sån kommentar? ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jag gillar fan inte människor i allmänhet
bperb: Jag gillar öl, kvinnor och sång. Endast. ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Folk får säga vadfan dom vill. Men katter och hundar står mig mycket närmre än vad kossor och grisar gör, därför blir jag självklart mer förbannad när någon plågar en katt, än när någon plågar en ko. På samma sätt med människor, man blir mer berörd när någon man känner bra råkar ut för något hemskt, än när någon bara läser om i tidningen råkar ut för något hemskt.
jumpcut är med dig hela vägen där mephisto snackar vi släktskap här så är du närmre besläktad med en gris än med en katt. eller en hund. så med det resonemanget säger du emot dig själv
Vad mephisto menar är givetvis att människan har ett närmare band till våra husdjur än till våra ladugårdsdjur. Det har inget med genetik att göra. Kattar och hundar har under lång tid levt sida vid sida med människan, tillskillnad från grisar och kossor. Det finns väl ingen anledning att ni gör er dummare än ni är. Men Lynguistic har ju rätt. Tycker jag.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp? video=fur_farm&Player=wm&speed=_med Förjvlig video , pallade aldrig o kolla klart...
Smilband :P
åh, är det våra jackor? onetrick är rätt övertygad om att vi levt med grisar och kossor längre än vad vi haft husdjur. och att göra nån slags skillnad på husdjur och slaktdjur är bara fåneri. om ett djur inte förtjänar en slags behandling så innebär det inte att det är ok på ett annat. är det ok att elda upp en gris för att testa sin kamera?
alla ni som sitter och dömer folk för att dom värderar en katt högre än en ko. jag hoppas för er skull att ni aldrig dödar en mygga eller annan insekt. för alla levande varelser är ju lika mycket värda.
Rehab is for quiters.
clone ooohhh... ska vi ta åt oss nu? nä jag dödar aldrig myggor, för din egen skull hoppas jag att du skulle kunna slakta de djur du äter själv.
clone: Jag läste någonstans för många år sedan att om man lät alla myggor i hela världen vara så skulle hela jorden täckas av mygg på bara några veckor eftersom att de tydligen kläcker tusentals ägg om dagen...
bperb P24 om ett djur inte förtjänar en slags behandling så innebär det inte att det är ok på ett annat. är det ok att elda upp en gris för att testa sin kamera? Men, jag tycker inte det. Det var ju det jag skrev (genom att hänvisa till ett tidgare inlägg om att det inte är någon skillnad mellan djur och djur). Vad är det du inte förstår? Men att folk försökte ironisera över mephistos inlägg kändes bara löjligt eftersom vi alla fattar vad han menar: Människan har en annan relation till sina husdjur än till sina slaktdjur, det handlar inte om vilka man levt längst med. Det handlar om att husdjur behandlas som en extra familjemedlem, vilket ladugårdsdjur inte gör. Att vi sen inte håller med om detta resonemang är en annan sak. Det kan man ju beteckna som fånig, eller mänsklig irrationalitet eller whatever, oavsett lär det inte komma som en nyhet för någon.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
onetrick ok, då missförstod jag dig. men han har ju ingen relation till katten i fråga. i vissa delar av världen (de delar där de flesta av jordens befolkning bor på) är synsättet helt annorlunda. där är grisen husdjuret, och hunden och katten mer snyltgäster som inte förtjänar bra behandling. där var inte filmen fel. precis som att hinduerna blir äcklade av vår slaktkossor.
bperb: jag tror inte jag skulle ha några problem med att slakta de djur jag äter. jag har styckat både gris och ko så det skulle nog gå bra. ska jag vara helt ärlig så skulle jag vara riktigt glad om jag kunde föda upp/slakta allt kött jag äter själv, för då vet jag att det skulle må bra. men tyvärr så går det inte att leva så för tillfället. det jag försökte säga var nog att man inte ska sitta och kasta skit för att folk värderar djur olika. för de flesta av oss gör trots allt det.
Rehab is for quiters.
clone jag skulle också vilja att du kunde slakta köttet själv för att veta att de skulle må bra, men så är tyvärr inte fallet, varken att du kan slakta dem själv eller att de mår bra. var i tråden har jag kastat skit? ingenstans. jag undrar bara om graden av hyckleri när det gäller djurplågeri ändras på samma sätt som graden av hyckleri när det gäller anstränging att vara konsekvent.
bperb: varför skulle inte ett djur som jag föder upp kunna må bra? tror du att det vet från födseln att det kommer slaktas? jag sa aldrig att just du gjorde det heller, men i flera inlägg yttrar folk att alla djur är lika värda.
Rehab is for quiters.
Kolla länkarna Bonsaikitten.com Så JÄÄVLA VIDRIGT!!! har själv 5 katter hemma.. Älskar katter, och skulle gärna offra mitt liv för att alla som plågar djur ska brinna till döds! FY FAN!!!
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
clone som du föder upp ja, men inte det du köper i butik. ja, flera yttar det, och ännu fler yttrar att grisar är nyttigare och bättre djur än hundar. ajja den där är fake
bperb: nej precis, och därför vore det bra om jag kunde föda upp djuren själv, det man kan göra är väl att köpa kött som man vet var det kommer ifrån och som itne har särskilt stora mängder djur. grisar anses väl som ganska intelligenta. och hundar tycker jag inte alls om, så det rör mig inte i ryggen om folk vill äta dom.
Rehab is for quiters.
mephisto P2 Ja, kossan blir säkert också dränkt med tändvätska och uppbränd. Nej troligen inte.. men du kan väl inte tro att kossorna lever helt underbara liv elr.? För övrigt dödar man kossan för att käka den, kattungen dog för att ungen ville använda sin nya kamera. Och skillnaden är.?? du skule väldigt enkelt bara kunna äta vegetariskt.. skippa köttet. ganska enkelt.. Men katter och hundar står mig mycket närmre än vad kossor och grisar gör, därför blir jag självklart mer förbannad när någon plågar en katt, än när någon plågar en ko. Varför då.?? för att du äter kossor eller.?? Jag lovar att om du hade levt i något land där man äter katter och hundar så skulle du känt likadant.. ajjja P15 Hehe bonsaikitten är bara ett skämt. =P clone P20 det jag försökte säga var nog att man inte ska sitta och kasta skit för att folk värderar djur olika. för de flesta av oss gör trots allt det. Det är hyckleri.. att här sitta här i sverige och äta djur som troligen har plågats.. Och sedan sitta och whajna på andra som dödar djur.. Jag menar.. vad e skillnaden.?
ja, men iom att du resonerar på det sättet måste du ju på något sätt anse att djur också har rättigheter, annars hade du ju skitit i var djuren kom ifrån eller hur de blir behandlade. håller du då inte med om att såna här trådar är rätt konstiga isåfall, när vissa saker upprör mer än andra?
bperb P24 & Lynguistic P20 Thx, ni har räddat min dag.. iaf en stund av den..
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
clone P20 grisar anses väl som ganska intelligenta. och hundar tycker jag inte alls om, så det rör mig inte i ryggen om folk vill äta dom. Rör det dig i ryggen om folk vill döda dom för nöjjets skull.?
Jag tycker egentligen inte att det är moraliskt försvarbart att äta djur, men samtidigt så gör jag ju trots allt det, kanske för att jag inte orkar bry mig. Men det här handlar ju mycket om att vi faktiskt värderar saker olika, en kille ramlar ner för ett stup i Sverige - skandal, 25000 barn dör av svält varje dag - inte en notis ens. Lynguistic: De allra flesta djur dödas väl egentligen för människors nöjes skull, oavsett om det handlar om njutningen av att äta kött eller att man tycker att det är roligt att se ett djur brinna, skillnaden är inte särskilt stor. bperb: nu kommer jag antagligen säga emot mig själv, men nej, jag tycker inte det är konstigt att vissa saker upprör mer än andra, det handlar om att man har en viss relation till en viss sorts djur.
Rehab is for quiters.
clone de flesta djur dör (borde dö) p.g.a. det naturliga urvalet. vad är då så konstigt med oss som har samma relation till alla djur och blir upprörda när de far illa? tänk dig att din söta lilla katt tussan blir misshandlad och levande flådd. ungefär så känner sig många av vetskape att vissa äter kött.
bperb: men då måste jag ju gå tillbaka till frågan om du far illa när insekter far illa också? eller gäller det bara däggdjur/fåglar/fiskar?
Rehab is for quiters.
det är klart att jag inte gillar att se insekter plågas, men eftersom vi människor inte direkt systematiskt utnyttjar dem (möjligen till färgämnen och liknande) så är det inte direkt en så stor fråga att den är värd att ägna för mycket tid åt.
Skell P19 Jaa, håller verkligen med dig om känslorna som växer innom sig. Jag kollade på insider för jätte länge sen när de handlade om kamphundar, jag förstår inte VARFÖR man vill göra så mot sin hund.Det är ju ägaren som äggar upp hunden, och föder upp efter dom farligaste. Och alla bönder som inte orkar och bara lämnar sina djur i lagården.. vem fan gör så.. och sen att polisen hittar 20 kor som är avmagrade och står med sin skit upp till knäna.. HEMSKT!!
Fuck that shit bitch
Men de kanske gjorde filmen i forskningssyfte? Som att göra folk medvetna om problemet. hur kan ni döma de innan ni vet deras avsikter?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Vissa människor föds utan känslor. Vissa människor uppfostras att alla djur är mindre värda. Vissa människor uppfostras att alla djur är lika värda. Vissa människor uppfostras att alla djur är lika värda, men att det finns djur man får döda och djur man inte får döda. Ni kan omöjligt jämföra en mygga med en kattunge! Det målar bara upp er dummare än gatan.
19 Din IQ beräknas vara 126 - 135. Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126. 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.
bperb: Du var bara tvungen va? Du måste förstått att jag menade känslomässigt, jag ger blanka fan i om min gammelfarmor så var en gris, jag har ändå större känslor för en katt än för en gris.
broed__ P20 Här har du.
Försök och se om skiten var i "forskningssyfte"
Dumma jävla fitta.
HÄR Finns också "chronicles" från en kille som hade en katt hemma i 2 månader och torterade den på alla jävla möjliga sätt den för och se hur mycket den pallade med utan och dö.
Snälla berätta i vilket syfte man torterar oskyldiga husdjur...jag vill gärna veta det.
A Profound Hatred of Man
Har sett den förut, och dessutom den då militärer biter och flår av pälsen på små vita kaniner.. Fyfan.
My heart lives in my vagina.
Skell P19 varför kallar du mig dumma fitta? elakt.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed__ P20 För att du är en? Kattunge + badkar + tändvätska + eld = ??? Vilket forsningssyfte hade det? Snälla berätta.
A Profound Hatred of Man
Rety: Okej, vi skiter i att jämföra det med en mygga, och tar en råtta istället. Det är trots allt däggdjur, och därför måste de ändå ses som likvärdiga liv. Jag ser hellre att tusen råttor dör än att en katt gör det. Fast å andra sidan så bryr jag mig inte om ifall människor i kina äter katter, bara jag inte tvingas göra det så är jag nöjd.
Rehab is for quiters.
Jag förstår inte hur ni kan jämföra myggor, insekter och annat skit med andra djur. Folk som plågar djur - vare sig för att få kickar eller andra perversa böjjelser utav det eller i forskningsyfte eller enbart för att få något som djurens päls eller dylikt är idioter. Folk är vidriga äckliga och hemska och förtjänar inte en plats på den här planeten. Säg inte att det kött ni äter inte far illa, för på många ställen så far dom väldigt illa.
What I said, yo!