I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan man ringa...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-29 00:22

Kan man ringa...

någon som inte har gett ut sitt nummer till en.

Situation:

En kille som jag lärt känna, tror att han är intresserad av mig. Jag är intresserad av honom, vill hitta på ngt med honom.

Jag kommer nog inte att träffa honom de senaste dagarna och den saken jag vill göra behöver ett svar, ja eller nej senast onsdag.
Jag har möjligheten att få fram hans nummer utan att han gett mig den eller att jag frågat om det direkt från honom.

Nu till frågan...blir man sedd som en stalker eller allmänt konstig människa om man ringer...

Hmmm

2006-01-29 00:28
tycker han om dig som du tror blir han nog bara glad att du ringer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-29 01:02
helenay har svaret!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-29 01:06
mhm.. men som sagt, kan vara bra om du vet att personen har något slags intresse av dig.

2006-01-29 01:16
Alltså, vad har du att förlora om du ringer?
Även fast han inte vill göra något.. Så vad? Du kommer väl knappast börja umgås med honom varje dag efter det? Han kommer väl knappast ringa o påminna dig om att han inte ville göra något varje dag..

Ta chansen istället för att sumpa den.

2006-01-29 01:30
Han kommer väl knappast ringa o påminna dig om att han inte ville göra något varje dag..

Hahahaha

2006-01-29 02:27
ring ring bara du slår en signal!!!

2006-01-29 02:34
abba var grymma!

2006-01-29 14:59
alltså vafan, om du vet vad människan heter så är det ju inga som helst problem att fixa fram ett telefonnummer. nu känner du ju till och med människan så vad är problemet?
Rehab is for quiters.

2006-01-29 15:03
Självklart kan du göra det.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-01-30 19:49
Om man tycker om personen tycker jag inte att man ska dölja det, man ska visa det.. Och tveka inte att ringa :) För om du tvekar så kan du kanske gå miste om världens chans..

Lycka till*

2006-01-30 22:25
Jag skulle bli skitglad om någon jag var intresserad av skulle ringa mig utan att jag gett ut mitt nummer. fast om jag inte varit intresserad skulle jag nog tyckt att det hela var väldigt jobbigt.

2006-01-30 23:15
fri_da

ja men hur skall man göra då? skall man skita i att ringa helt?
http://www.homage.nu/

2006-01-30 23:17
Svaret är solklart! Ring!

om han inte gillar det så kan han ju skita i det, right!?

men troligtvis så blir det tvärtom!

2006-01-31 00:27
kalrt du skall ringa, jag skulle bli skitglad över ett sådant samtal iaf, det blir säkert denna snubbe också...
Hangaround

2006-01-31 10:33
Jag är i PRECIS samma situation. VA kul.

Fick reda på att en tjej jag länge velat lära känna gillar mej. Hon bor några mil här ifrån. Hon är inte internetmissbrukare och är inte heller någon större krogenbesökare osv osv. Det är välldigt svårt att få tag i henne med andra ord.

Så va jag på krogen i fredags, DÅ VA HON DÄR ! Men.... jag vart så full och höll på med en annan tjej, HELVETE ! tror hon såg det. Och nu har jag hennes nummer och funderar på att ringa. Men tänk om hon typ tänkte "nej fan han är ju intresserad av en annan så jag skuter i han". Det e lite jobbigt.

Nu låter det som om jag bara vågar att ta tag i saker full, men det va inte meningen att jags kulle bli så jäkla full. Men iof, gillar man en så slutar man inte gilal någon bara för en sån sak ?

Så jag följer nog råden och tar tag i detta. Men är det någon som har något fint tips på hru man ska säga ?!

Lixom "Hej det är Linus, ja du vet han som du gillar. Förlåt om jag strulade med en annan tjej på krogen framför dina ögon men jag va full."

Fyfan kan bli svårt. Help a brother nu.... kanske nått i stil med "Hej det är linus ....... Ja Linus Johansson, Olles kompis. Hur är läget, blablabalbalbalba. Ja just det, i fredags jag va jävligt full då, va förkyld som en tok och drack mer än vad imunförsvaret tålde, hoppas jag inte va otrevlig heller så...balbalba Men ska vi inte ta en fika eller så till veckan?" ... nått i den stilen kanske ?

Är bara rädd att hon nu typ skiter i mej för mitt snesteg på krogen. buhuuuu
Hangaround

2006-01-31 10:34
nej fan han är ju intresserad av en annan så jag skuter i han

hehee inte skuter, SKITER*

2006-01-31 10:42
ring
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
Hangaround

2006-01-31 13:52

2006-01-31 16:27
jag tycker absolut att du skall ringa!

träffade en tjej på nyår, vi tog inte varandras nummer, men min mobil var på villovägar under natten så jag ringde från hennes till den och på så sätt fick hon nummret (och jag fick ju hennes också). men det var ju inget uttalat sådär, men hon skickade iaf ett sms dagen efter och det gjorde mig mycket glad.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!