I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är det här?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-22 01:23

vad är det här?

jag vill må bra. men jag kan inte. jag har supit konstant i två månader, jag har vart nykter den här veckan ioförsig men det e bara för att jag inte har haft några pengar. Det första jag bad morsan om när hon fick lön igår det va öl.

jag har precis gjort slut med min flickvän som jag tror att jag älskade. jag är väldigt osäker men det kändes rätt med henne. hon var ioförsig sjuk, anorektiker/bullimier, men jag försökte bara stötta henne. Jag vet inte om hon drog ner mig i den olycka som hon kände men jag tror inte det.

jusst nu sitter jag själv hemma och super men jag orkar inte bry mig. jag har alltid haft ett bra liv och jag vet det. jag har alltid haft folk som bryr sig och jag vet det. men det känns som om jag inte kan ta emot deras medkännsla för mig. inte förrän jag kan ge mig själv den känslan.

jag vill ge så mycket men jag kan inte. Jag måste lära mig att älska mig själv innan jag kan ge någonting till någon annan.
Jag känner mig väldigt egoistisk och självcentrerad jusst nu. det känns som om jag inte bryr mig om någon.. jag bryr mig messt om mig själv, och det känns fel.

varför måste jag känna såhär? varför måste allting vara skit när det egentligen bara är en småsak som har fuckat sig?

jag läste asdöd's inlägg här förrut om att lära sig att älska sig själv och det gav mig så mycket glädje och så mycket hopp. Även om jag inte har vart med om samma skit som han har så kände jag att jag kunde relatera lite iaf..

aja.. var bara tvungen att skriva av mig lite..
svara om ni känner för det.. jag bryr mig inte

fyfan vad jag e smart!

2006-01-22 01:29
Fortsätt med ölen, fast kanske ute, lite mer socialt?
Och kom över flickan vafan, det är historia nu.
Lycka till med livet ;)
Signatur får rum här

2006-01-22 01:31
jag gör det socialt, inte idag visserligen, men jag mår lika dåligt iallafall.
fyfan vad jag e smart!

2006-01-22 01:41
ja vet hur du känner dej...man MÅSTE lära att älska/känna sig själv innan man kan ge allt till någon annan annars så vet man inte själv VAD det är man ger. Man Måste lära känna sig själv"JAGET" för att må bra,för att kunna känna sig säker och NÅNSIN kunna ge någon något.
ja har samma problem ja vet inte vart ja har mig själv i alla lägen,försöker liksom anpassa mig till andra.men du måste lära känna dej själv,låt inte folk trampa ner på dej eller döma dej.
gör det du måste för bara du kan veta vad du behöver.
dränk dej inte med alkohol de håller bara ångesten borta för ett tag men sen kommer de tillbaka å kan bli ännu värre.
kram på dej
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'

2006-01-22 01:53
det är väldigt svårt för mig att älska mig själv. jag ser inget bra med mig, jag ser inget som är värt att älska.. det finns säkert massor, det har jag inga tvivel om, men jag ser det inte. Jag känner mig blind. jag vet inte riktigt hur jag ska känna när det gäller saker och ting. jag är väldigt osäker i min vardag. Det känns som om jag spelar en roll som alla andra tycker om men det är inte jag egentligen.
fyfan vad jag e smart!

2006-01-22 02:02
t-am...shit du skrämmer mig nästan för du e så jäkla lik mig.du vet hur man anpassar sig till visa personer man byter personligheter.jag har själv svårt att lära älska mig sj eftersom ja känner mig helt tom.
kanske behöver man en liten knuff på vägen,typ prata med någon..kanske en nära om du kan? eller psykolog?
så du får prata av dej lite för man mår alltid bättre av att få prata av sig...och inte stänga de inom sig.
de kan hjälpa dej väldigt mycke,har inte själv tagit steget att prata med psykolog än tyvärr för jag e som ja e..
och såklart de finns nog en massa med dej som e bra..om du skulle säga vem du är? vad skulle du då säga? mer än att du är osäker ?

2006-01-22 02:12
LadyLaSoUL du vet hur det är. det finns inte många i världen som jag skulle kunna prata med, och jag skulle absolut inte gå till en psykolog, det vill jag inte. men dom jag verkligen kan prata med dom träffar jag typ aldrig. Jag vet inte om det e självförvållat för att jag inte vågar prata ut om vad jag känner.

om jag skulle säga vem jag är själv. jag är absolut inte säker på det själv men jag tror att jag är en person men glatt humör och udda humor, en sån som bryr sig om andra hela tiden.. det känns som det för jag blir glad när andra är glada..

du är nog väldigt lik mig på det sättet att du känner dig tom.. jusst nu känner jag ingenting.. det känns somom den jag verkligen är har lämnat mig och tagit allt som får mig att må bra..

men jag är säker, helt säker, på att allt kommer att bli bättre
fyfan vad jag e smart!

2006-01-22 02:26
det e bra att du har ett hopp, Du känner dej Osäker MEN du har ett hopp,när du säger hur du är, beskriver du postiva saker om dej.som visar att du har NÅGOT. även fast du känner dej tom. ta vara på dina goda sidor...vi ser alltid de negativa inom oss först å främst,speciellt i dom tillfällen när man e deprimerad.
jag har oxså förlorat de enda som gjorde mig lycklig de som fick mmig att se framåt och fick mig att känna mig så fin som person.
jag förstår hur du tänker med psykologer att du inte skulle tänka dej å gå dit..precis samma för mig.
(ja känner mig inte viktig som om att ja inte skulle ha något att komma med)
Du vågar inte prata ut om de.MEN.när du väll pratar ut om det med någon du litar på å känner du kan prata med så KÄNNS det så mycket bättre försök ta det steget..i din takt.för de kommer bara göra dej gott ingen kan döma dej